تبیان، دستیار زندگی

نحوه ثبت نام کلاس اولی‌ها در مدرسه

ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی از اول خرداد ماه، سال 1400 آغاز شده و تا پایان مرداد ماه 1400 ادامه خواهد داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ثبت نام کلاس اول
ثبت نام دانش آموزان در کلاس اول دبستان ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ به علت گسترش بیماری کرونا و جلوگیری از ازدحام و اجتماع والدین در مدارس جهت حفظ سلامتی آن ها به دو صورت حضوری و غیرحضوری انجام می پذیرد.

والدین باید در زمان مقرر مدارک ثبت نام در پایه اول ابتدایی را در سامانه پادا به آدرس pada.medu.ir ثبت کرده و فرزند خود را در کلاس اول دبستان ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱​ ثبت نام نمایند.

والدینی که فرزندشان در مهرماه ۱۴۰۰ وارد پایه اول ابتدایی می‌شود، از روز ۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ می‌توانند برای انجام مراحل ثبت نام فرزندشان اقدام نمایند، دانش آموزان اول ابتدایی باید پیش ثبت نام خود را از طریق سایت پیش ثبت نام غیر حضوری کلاس اولی ها انجام دهند.

در سال تحصیلی جدید، امسال حدود یک و نیم میلیون دانش‌آموز کلاس اولی در مدارس ثبت نام می کنند، برای پایه اولی‌ها به دلیل سنجش سلامت، ثبت نام به دو طریق حضوری و غیرحضوری انجام می شود.

ثبت نام کلاس اول

سن ورود برای ثبت نام کلاس اولی ها 

ثبت نام پایه اول ابتدایی از 1 خرداد ماه 1400 به صورت حضوری آغاز شده و ثبت مدارک اولیه ثبت نام از طریق سایت ثبت نام مدارس به نشانی pada.medu.ir انجام می پذیرد. لازم به ذکر است که تکمیل مراحل سنجش سلامت و دریافت کارت سلامت نو آموز برای ثبت نام این دانش آموزان الزامی می باشد.

سن ورود پیش دبستانی و مدرسه یک چالش جهانی است و در اکثر کشور‌ها ۶ سال تمام و در برخی دیگر ۵ سالگی زمان ورود به مدرسه در نظر گرفته شده است و در این میان نکته قابل توجه در معرض یادگیری قرار گرفتن کودک چه در خانواده و چه در مراکز پیش دبستانی است.سن ورود به پایه اول ابتدایی با توجه به نیمسال تولد دانش آموزان متفاوت است، همین موضوع باعث شده تا بسیاری از والدین در خصوص سن دقیق ورود به اول دبستان دچار ابهاماتی شوند.

قوانین ثبت نام کلاس اولی‌ها در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ تغییری نکرده است و دانش آموزان متولد نیمه اول سال که تا مهرماه ۱۴۰۰، ۶ سال تمام هستند، می‌توانند برای کلاس اول ابتدایی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱​ ثبت نام کنند. بدین ترتیب کودکان متولد نیمه اول سال ۹۴ به قبل مشمول ثبت نام در مقطع اول ابتدایی خواهند بود.

تفاوتی که میان دانش آموز متولد نیمه اول سال و نیمه دوم سال ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ از لحاظ آمادگی ورود به مدرسه وجود دارد، آمادگی بدنی از لحاظ رشد ماهیچه‌ها، توانایی تمرکز و تحمل مدت زمان حضور در کلاس است که در سن ۶ سال تمام و در شرایط عادی آمادگی لازم از سوی کودک برای این موارد وجود دارد.

بسیاری از خانواده‌ها درخواست برداشت تاخیر در زمان مدرسه رفتن کودکان متولد نیمه دوم سال را در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ دارند تا بتوانند در زمان ثبت نام مدارس، فرزندان خود را در مدارس مورد نظرشان ثبت نام نمایند.

خبر‌ها حاکی از طرحی است که ابعاد مختلف آن در شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است که در آن، برای آن که متولدین نیمه دوم سال هم زمان با متولدین نیمه اول به مدرسه بروند باید سنجش آمادگی ورود به مدرسه برای آن‌ها انجام شود و اگر شرایط لازم را داشتند، اجازه نام نویسی را داشته باشند.

لازم به ذکر است ثبت نام کودکان ۶ سال تمام فقط در مدارس ابتدایی به عنوان دانش آموز پایه اول مجاز است و ثبت نام آنان در سایر مراکز از جمله مراکز پیش دبستانی ممنوع می‌باشد، لذا مدیران محترم مدارس و مراکز پیش دبستانی موظفند در ثبت نام، شرایط سنی را رعایت نمایند.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، حداقل سن ثبت نام در پایه اول ابتدایی شش سال تمام و ملاک محاسبه سن، اول مهرماه است. لذا حداقل سن ثبت نام در پایه اول ابتدایی تا متولدین۱ مهر ۹۴ است.

ثبت نام کلاس اول

برای سنجش سلامت چه مدارکی لازم است؟

یکی از مواردی که هنگام ثبت نام کلاس اول دبستان؛ باید به آن توجه کرد ثبت نام طرح سنجش سلامت می باشد که به منظور ارزیابی سلامت جسمانی دانش آموزان در بدو ورود به مقطع ابتدایی و پیش دبستانی انجام می شود. روند ثبت نام سنجش سلامت دانش آموزان برای ثبت نام در کلاس اول دبستان 1400 - 1401 به شرح زیر می باشد:

والدین ابتدا به مدرسه مورد نظر برای ثبت نام مراجعه می نمایند.در مرحله دوم پیش ثبت نام کلاس اولی ها ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ برای انجام سنجش سلامت توسط مدیر انجام می شود و سپس والدین همراه با فرزند خود (به منظور جلوگیری از ازدحام، انتظار می رود فقط یکی از والدین همراه با فرزند خود در روز و ساعت تعیین شده به پایگاه‌های سنجش، مراجعه کنند.) به پایگاه های سنجش سلامت ارجاع داده می شود که در آنجا هزینه ثبت نام سنجش سلامت پرداخت شده و در صورت نبود مشکل ، تاییدیه آن به والدین داده می شود تا آن را به مدرسه تحویل دهند.

مدارک لازم جهت انجام سنجش در پایگاه ها عبارت است از اصل شناسنامه دانش آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل شده، یک قطعه عکس۳ در ۴، مبلغ ۵۰ هزار تومان صرفا از طریق دستگاه پوز یا درگاه پرداخت الکترونیکی.

ارزیابی های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری‌های پوست و مو و بیماری نیازمند مراقبت‌های ویژه در مرحله مقدماتی در پایگاه‌های اولیه سنجش انجام می‌شود. همچنین بررسی وضعیت واکسیناسیون توسط مراقب سلامت صورت می‌پذیرد.

مرحله آخر ثبت نام دانش آموزان کلاس اول دبستان 1400 - 1401 ثبت نام و نام خانوادگی و اطلاعات مربوط به مادر و پدر آنان در سامانه سناد است که می بایست توسط مدیر مدرسه انجام شود. 

ثبت نام کلاس اول

مدارک لازم جهت ثبت نام اول ابتدایی

- اصل و کپی شناسنامه دانش آموز.
- اصل کارت واکسن دانش آموز.
- چهار قطعه عکس ۴ در ۳.

- اصل و کپی شناسنامه پدر.
- اصل و کپی کارت ملی پدر.

- اصل و کپی  شناسنامه مادر. 
- اصل و کپی کارت ملی مادر.

لینک سامانه ثبت نام الکترونیکی پایه اول ابتدایی ۱۴۰۰

لینک سامانه ثبت نام الکترونیکی پایه اول ابتدایی ۱۴۰۰

والدین برای پیش ثبت نام اول دبستان فرزند خود می بایست به صورت اینترنتی از طریق سامانه پیش ثبت نام پایه اول دبستان به نشانی اینترنتی pada.medu.ir اقدام نمایند. اولیا برای این منظور باید ابتدا وارد سایت مذکور گشته و پس از ثبت اطلاعات خواسته شده، نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام اقدام نمایند.

طرح سنجش سلامت دانش آموزان اول ابتدایی به منظور ارزیابی سلامت جسمانی این دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه انجام می شود که انجام آن برای تمامی دانش آموزان اجباری است.

 

ثبت نام کلاس اول

مراحل ثبت نام الکترونیکی پایه اول ابتدایی

- ورود به سایت ثبت نام الکترونیکی پایه اول به نشانی pada.medu.ir.
- انتخاب سامانه ثبت نام دانش آموزان جدیدالورود.

- وارد کردن اطلاعات خواسته شده است.
- تکمیل فرم ثبت نام مطابق اطلاعات فردی شناسنامه ای دانش آموز.

ثبت نام کلاس اول

نحوه ورود به سامانه ثبت نام الکترونیکی پایه اول ابتدایی ۱۴۰۰

ثبت نام غیر حضوری پایه اول ابتدایی، مانند سایر ثبت نام‌های اینترنتی با وارد کردن یکسری اطلاعات فردی شناسنامه‌ای صورت می‌گیرد.

افراد برای ثبت مدارک اولیه ثبت نام فرزند اول دبستان خود می‌بایست از این سامانه استفاده نمایند، برای تسریع در روند ثبت نام بهتر است مدارک لازم جهت ثبت نام پایه اول ابتدایی را که در حین ثبت نام مورد نیازشان است را آماده کرده، سپس وارد سامانه ثبت نام اینترنتی اول دبستان شده و اقدامات مربوطه را انجام دهند. در ادمه نحوه ورود به سامانه ثبت نام الکترونیکی کلاس اولی‌های سال ۱۴۰۰ توضیح داده شده است.به والدین محترم کلاس اولی ها توصیه می شود در این بازه زمانی ثبت نام فرزند خود را در پایه اول دبستان انجام داده و حتی الامکان ثبت نام پایه اول ابتدایی 1400 - 1401 را به روزهای آخر موکول ننمایند تا با مشکلاتی اعم از ازدحام محل ثبت نام و یا عدم ظرفیت مواجه نشوند .

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .