تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با دسر تامیلا و طرز تهیه آن

دسر معمولاً در پایان یک وعدهٔ غذایی مصرف می‌شود، به‌طور معمول جزو مواد غذایی شیرین است. ریشهٔ اولین دسرها به قرون وسطی بر می‌گردد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دسر تامیلا
دسر تامیلا یک دسر بسیار خوشمزه و لذیذ و شیک است که برای مجالس بسیار عالی و زیباست، برای تهیه دسر تامیلا مجلسی حتما از مواد درجه یک و تازه استفاده کنید. 

طرز تهیه دسر تامیلا شیک و مجلسی


مواد لازم:
- آرد                                 2 قاشق غذا خوری
- شیر                                یک و نیم پیمانه 
- شکر                               2 قاشق غذا خوری
- تخم مرغ                         1 عدد
- پودر بیسکویت پتی بور     یک سوم بسته 
- ژله                                 1 بسته 
- وانیل                             به میزان لازم 
- میوه                              به میزان لازم 

طرز تهیه:

دسر، وعده ایست که معمولاً در پایان یک وعده غذایی سرو می شود. اغلب دسرها شیرین هستند، اما گاهی مواد غذایی دیگری همچون انواع پنیر هم به عنوان دسر مصرف می گردد. در برخی کشورها، وعده جداگانه ای به نام دسر وجود ندارد، بلکه همراه با غذا، مخلوطی از شیرینی ها یا خوراک های شور را سر میز می گذارند.


ابتدا ژله را با یک پیمانه آب گرم بن ماری می کنیم و بعد یک پیمانه آب سرد روی آن میر یزیم و هم می زنیم، بعد از اینکه خوب هم خورد میوه هایی را که آماده کردیم را داخل ژله می ریزیم و بعد آن را داخل یخچال می گذاریم تا ببندد.بعد بیسکویت پودر شده را روی ژله می ریزیم، حالا سایر مواد باقی مانده را (آرد، شکر، شیر، وانیل و تخم مرغ) را با هم مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا قوام بیاید و مانند فرنی شود.

وقتی مواد آماده شد یک لایه دیگر از میوه را روی پودر بیسکویت که روی ژله ریخته بودیم قرار می دهیم و بعد موادی که مانند فرنی شده را روی آن می ریزیم، ظرف را به مدت دو ساعت در یخچال قرار می دهیم، حالا دسر شما برای سر آماده است. 

برای دسر تامیلا حتما از میوه های رنگی استفاده کنید، اینکه میوه چه نوعی باشد فرقی ندارد مهم این است که به دسر شما طعم بدهد.

دسر تامیلا

طرز تهیه دسر تامیلا ساده و خوشمزه


مواد لازم:
- آرد              ۲ قاشق غذاخوری
- شیر               یک و نیم پیمانه
- شکر            ۳ قاشق غذاخوری
- تخم مرغ       ۱ عدد
- وانیل            کمی

طرز تهیه:
یک و نیم پیمانه شیر را با یه تخم مرغ و کمى وانیل و ٢ قاشق غذاخورى آرد و ٣ قاشق غذاخوری شکر مخلوط کرده و خوب هم میزنیم تا مواد کاملا با هم ترکیب شده و یک ماده نرم و یک دست به دست آید، سپس  آن را روی حرارت با شعله کم قرار می دهیم و به طور مداوم هم می زنیم تا ترکیب به صورت فرنی شود مراقبت باشید تا زمان به جوش آمدن مواد را مدام هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود.

بعد از اینکه دسر ما به صورت فرنی در آمد ان را از روی شعله اجاق برمی داریم. داخل ظرف سرو یک لایه فرنى و یک لایه موز حلقه و یک لایه بیسکویت پودر شده می ریزیم، آن قدر این کار را تکرار می کنیم تا مواد تمام شود سپس دسر را داخل یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود.

هنگام سرو این دسر ساده و خوشمزه پس اینکه دسر خنک شد، برای تزیین روی دسرمان کمی پودر شکلات و یا خامه و میوه قرار می دهیم. 

دسر تامیلا

نکات کلیدی در تهیه دسر کامیلا

- اگر می خواهید دسر شما زیبا شود نسبت به ترکیب رنگ ژله و میوه ها دقت بیشتری کنید. 
- اگر می خواهید ژله غلیظ شود آب سرد در آن نریزید و فقط با آب داغ آن را بن ماری کنید.- تامیلا یک دسر بسیار خوشمزه و شیک است که به راحتی می توانید در خانه آن را تهیه و سرو کنید.
- بهتر است ظرفی که برای ژله آماده می کنید حتما ظرفی باید باشد که می خواهید دسر را سرو کنید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .