تبیان، دستیار زندگی

همه چیز درباره فعال سازی بسته اینترنت ویژه انتخابات ریاست جمهوری 1400

آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص بسته اینترنت یک ماهه رایگان برای مردم در ایام انتخابات جزئیاتی را اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اینترنت رایگان
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همراه با ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه (۲۸ خردادماه) امسال برگزار می‌شود.

به همین دلیل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد؛ برای ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی به جای تجمعات خیابانی و میدانی، بسته‌های اینترنت یک ماهه رایگان به همه مردم ایران عرضه می‌شود، این بسته اینترنتی هفت گیگابایتی و یک ماهه است که به هر کدملی تعلق می‌گیرد.

محمدجواد آذری جهرمی، امروز در اینستاگرام خود نوشت: ستاد ملی کرونا برای حفظ سلامت مردم در روزهای انتخابات، تبلیغات در فضای مجازی را تجویز کرده است و علاوه بر دستوراتی به ستادهای انتخاباتی به استفاده از این ظرفیت، از وزارت ارتباطات هم خواسته که به مردم برای این روزها، بسته‌های رایگان اینترنت ارائه کند. 

از روز دوشنبه سوم خرداد ماه 1400؛ ثبت‌نام آغاز می شود و  برای اینکه یکباره شبکه تحت فشار قرار نگیرد و سرعت افت نکند، ثبت‌نام در یک هفته انجام می‌شود، تقسیم‌بندی ثبت‌نام بر اساس رقم آخر کدملی خواهد بود. هر بسته از زمان فعال‌سازی تا یک ماه اعتبار دارد. این بسته‌ها فقط روی اپراتورهای تلفن همراه ارائه خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بسته‌های فعال فعلی، در حال رزرو نگهداری می‌شوند و پس از اتمام بسته هدیه، باقیمانده بسته قبلی قابل استفاده خواهد بود.

اینترنت رایگان

مراحل دریافت اینترنت همگانى رایگان برای انتخابات

ثبت‌نام برای دریافت بسته یک ماهه هفت گیگا بایت اینترنت رایگان بر اساس کد ملی برای تمامی افراد کشور .

ستاد ملی کرونا برای حفظ سلامت مردم در روزهای انتخابات، تبلیغات در فضای مجازی را تجویز کرده است و علاوه بر دستوراتی به ستادهای انتخاباتی به استفاده از این ظرفیت، از وزارت ارتباطات هم خواسته است که به مردم برای این روزها، بسته‌های رایگان اینترنت ارائه کند.یک بسته هفت گیگابایتی اینترنت (نپرسید داخلی، اینترنت یک شبکه بین‌المللی است) یک ماهه به عنوان هدیه به هر کدملی تعلق می‌گیرد.

برای اینکه یک‌باره شبکه تحت فشار قرار نگیرد و سرعت افت نکند، ثبت‌ نام در یک هفته انجام می‌شود، تقسیم‌بندی ثبت‌نام بر اساس رقم آخر کد ملی است و هر بسته از زمان فعال‌سازی تا یکماه اعتبار دارد. همچنین باید اشاره کنیم که این بسته‌ها فقط بر روی اپراتورهای تلفن همراه ارائه خواهند شد.

اینترنت رایگان

زمان آغاز ثبت نام اینترنت هفت گیگابایتی

از امروز عصر روز سوم خرداد 1400، ثبت‌نام آغاز می شود و بسته‌های فعال فعلی شما، در حال رزرو نگه داری می‌شوند و پس از اتمام بسته هدیه، باقیمانده بسته قبلی شما قابل استفاده خواهد بود.

با هیچ کسی برای بسته هدیه تماس گرفته نمی شود و درخواست ارسال هیچ کد فعال‌سازی هم نخواهد شد، ثبت‌نام هم صرفا از طریق سایتی است که امروز از طریق همین صفحه اطلاع‌رسانی می شود. بنابراین مراقب کلاهبرداران باشید.

این بسته ۷ گیگابایت اینترنت رایگان یک ماهه بر اساس کدملی برای تمامی افراد کشور فعال خواهد شد. به گفته وزیر ارتباطات در مرحله اول کسانی که آخر کد ملی شان صفر و یک است باید برای دریافت این هدیه به سایت ictgifts.ir مراجعه و در آنجا ثبت‌نام کنند. ین بسته‌ها فقط بر روی اپراتورهای تلفن همراه ارائه و ثبت‌نام آن ها از عصر امروز آغاز خواهد شد.

بسته‌های فعال فعلی نیز در حال رزرو نگهداری می‌شوند و پس از اتمام بسته هدیه، باقی‌مانده بسته قبلی قابل استفاده خواهد بود.

در خصوص سوءاستفاده‌هایی که ممکن است از این طریق انجام شود، باید دقت کنید که باهیچ کسی برای بسته هدیه تماس گرفته نخواهد شد، از شما درخواست ارسال هیچ کد فعال‌سازی نیز نخواهیم شد.

با تکمیل ثبت نام پیامی مبنی بر فعال‌سازی بسته هدیه حداکثر ظرف ۷۲ ساعت آینده نمایش داده می شود. در این پیام تاکید شده که فعال‌سازی این بسته از طریق پیامک به اطلاع می‌رسد. البته در صورت داشتن بسته اینترنت فعال، اولویت با بسته‌ای است که زودتر تمام می‌شود.

با تصویب ستاد ملی کرونا و با همکاری "محمدباقر نوبخت" رییس سازمان برنامه و بودجه و به‌منظور ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی به‌جای تجمعات خیابانی و میدانی، بسته‌های "اینترنت" یک‌ماهه "رایگان" به همه مردم ایران عرضه خواهد شد.

زمان بندی ثبت نام به شرح زیر است:

رقم آخر کد ملی                                                     مهلت ثبت نام
-  ۰ و ۱                                           ساعت ۱۲ دوشنبه ۳ خرداد تا ساعت ۱۲ سه شنبه ۴ خرداد
-  ۲ و ۳                                         ساعت ۱۲ سه‌شنبه ۴ خرداد تا ساعت ۱۲ چهارشنبه ۵ خرداد
-  ۴ و ۵                                         ساعت ۱۲ چهارشنبه ۵ خرداد تا ساعت ۱۲ پنجشنبه ۶ خرداد
-  ۶ و ۷                                         ساعت ۱۲ پنجشنبه ۶ خرداد تا ساعت ۱۲ جمعه ۷ خرداد     
-  ۸ و ۹                                         ساعت ۱۲ جمعه ۷ خرداد تا ساعت ۱۲ شنبه ۸ خرداد
-  تمام کدملی‌ها                             ساعت ۱۲ شنبه ۸ خرداد تا ساعت ۱۲ دوشنبه ۱۰ خرداد

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .