تبیان، دستیار زندگی

چگونه با قهوه و چیپس شکلاتی بیسکوییت درست کنیم؟

پیشنهاد می کنیم هر روز یا هر چند روز یکبار هم شده خستگی کارهای خود را با یک فنجان چای به همراه بیسکوییت قهوه و چیپس شکلاتی در آورید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بیسکوییت قهوه و شکلات
بیسکوییت از تنقلات مورد علاقه ی اکثر افراد مخوصا کودکان می باشد و می توان آن را در هر زمان ،صبح یا عصر همراه با چای میل کرد.ماده ی اصلی این خوراکی پر طرفدار آرد می باشد.

بیسکوییت قهوه و شکلات، یکی از انواع بسیکوییت هاست که با ترکیب قهوه و شکلات می توانیدطعم بی نظیری به آن بدهید.این خوراکی  جایگزین خوبی برای خوراکی‌های آماده و پر کالری است.

 قهوه موجود در این بیسکوییت فواید زیادی برای سلامتی دارد. قهوه سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌ ها و مواد غذایی مفیدی است و باعث می‌شود فرد کمتر احساس خستگی کند و هوشیاری او را بالا می‌برد. قهوه دارای ویتامین های گروه (ب)،منیزیم، پتاسیم، منیزیم و فسفر می باشد.

یکی دیگر از فواید قهوه کمک به حافظه انسان است ، تحقیقات نشان داده است افرادی که قهوه می‎می نوشند تا 65 درصد از احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر کم می کند.

  قهوه موجود در این بیسکوییت فواید زیادی برای سلامتی دارد. قهوه سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌ ها و مواد غذایی مفیدی است و باعث می‌شود فرد کمتر احساس خستگی کند و هوشیاری او را بالا می‌برد. قهوه دارای ویتامین های گروه (ب)،منیزیم، پتاسیم، منیزیم و فسفر می باشد.


 در ادامه طرز تهیه این بیسکوییت را بیان می کنیم:
مواد لازم:
آرد ساده 250 گرم
بیکینگ پودر یک قاشق چای‌خوری
جوش شیرین نصف قاشق چای‌خوری
نشاسته ذرت یک قاشق چای‌خوری
نمک یک چهارم قاشق چای‌خوری
کره پاستوریزه 115 گرم
شکر دانه ریز 100 گرم
شکر قهوه‌ای 50 گرم
تخم مرغ بزرگ یک عدد
پودر قهوه فوری پودر قهوه فوری
چیپس شکلات یک فنجان
پودر قند  نصف فنجان ‎
طرز تهیه:
برای تهیه یک شیرینی خوشمزه با طعم قهوه و شکلات ابتدا باید فر را روشن کنید و درجه حرارت آن را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا گرم شود. کف یک عدد سینی فر را با کاغذ روغنی مخصوص فر بپوشانید و کنار بگذارید.

 سپس یک کاسه بزرگ بردارید و دو فنجان آرد را داخل آن بریزید. یک قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر و نصف قاشق چای‌خوری جوش شیرین اضافه کنید و با هم‌زن دستی هم بزنید. سپس یک قاشق چای‌خوری نشاسته ذرت، یک چهارم قاشق چای‌خوری نمک و دو قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری اضافه کنید و همه مواد را هم بزنید و کنار بگذارید..

کره ذوب شده را داخل یک کاسه دیگر بریزید و شکر دانه ریز و شکر قهوه‌ای را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. سپس تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. دو قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری باقیمانده را داخل یک قاشق غذاخوری آب گرم حل کنید و به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید.

کاسه ای که درون آن آرد وجود دارد را  به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا همه مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند و حالت خمیری بگیرند. سپس یک فنجان چیپس شکلات را اضافه کنید و هم بزنید. پس از این که مواد را خوب مخلوط کردید، توپ‌هایی به اندازه گردو از خمیر بردارید و با دست شکل دهید و روی سینی فر از پیش آماده شده بچینید.

 بهتر است از قهوه ای استفاده کنید که طعم آن را می پسندید و از نوشیدن آن لذت می‌برید.


توجه داشته باشید که  بین بیسکوییت‌ها به اندازه 3 سانتی متر فاصله بگذارید تا پس از پخت به هم نچسبند. سینی را داخل فر قرار دهید و بیسکوییت‌ها را به مدت 10-12 دقیقه با حرارت 180 درجه بپزید. پس از پخت، سینی را با احتیاط از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شود. پس از چند دقیقه بیسکوییت‌های پخته شده را روی قفسه فلزی مخصوص قرار دهید تا کاملا خنک شوند.

 در این زمان که بیسکوییت ها خنک می شوند، سس قهوه را آماده کنید. برای این کار  یک کاسه بردارید و نصف فنجان پودر قند را داخل آن بریزید. نصف قاشق چای‌خوری پودر قهوه فوری را اضافه کنید. به مخلوط آماده شده کم کم آب اضافه کنید و هم بزنید تا سس لطیفی حاصل شود. سپس سس را روی بیسکوییت‌های خنک شده بریزید و آن‌ها را به شکل دلخواه تزئین کنید. بیسکوییت قهوه و شکلات آماده است.
نکته: بهتر است از قهوه ای استفاده کنید که طعم آن را می پسندید و  از نوشیدن آن لذت می‌برید.
 اگر خواستید طعم قهوه بر بیسکوییت غالب شود، می توانید چیپس شکلاتی را حذف کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .