تبیان، دستیار زندگی

بهترین کتاب های رمان ایرانی

هنگامی که یک کتاب خوب می خوانید همه ی مسائل آن در ناخودآگاه ذهن شما ثبت می شود و در مواقع ضروری شما آن را به یاد خواهید آورد، با کتاب خواندن شما می فهمید که چگونه در زندگی رفتار کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین کتاب های رمان ایرانی


ادبیات چه کمکی به شما می کند ؟ چرا باید کتاب خواند ؟

هنگامی که شما کتاب می خوانید هدف این نیست که فقط به صورت روزنامه وار کتاب را بخوانید و چیزی از آن متوجه نشوید یا این که به صورت ادبی صحبت کنید، مهم این است که نسبت به بقیه ی افراد دریافت بیشتری از زندگی، مسائل مربوط به زندگی را داشته باشید.
هنگامی که یک کتاب خوب می خوانید همه ی مسائل آن در ناخودآگاه ذهن شما ثبت می شود و در مواقع ضروری شما آن را به یاد خواهید آورد، با کتاب خواندن شما می فهمید که چگونه در زندگی رفتار کنید، از تجربیات دیگران استفاده کنید و در موقعیت های مختلف قدرت تصمیم گیری داشته باشید. وقتی که کتاب های خوب بخوانید هیچگاه در زندگی خود غافلگیر نمی شوید زیرا که شما می دانید در آن شرایط چگونه رفتار کنید. پس همین الان شروع کنید و به کتاب فروشی بروید و یک کتاب بخرید و کتاب خوانی را هر چه زودتر آغاز کنید.
شاید برای شما انتخاب کتاب سخت باشد اما ما در ادامه ی مطلب برترین کتاب های رمان را به شما معرفی می کنیم، بهتر است کتاب خوانی را با این کتاب ها شروع کنید.

بهترین کتاب های رمان ایرانی

آتش بدون دود :
این کتاب نوشته ی نادر ابراهیمی است که هفت جلد دارد و هر جلد آن داستان جداگانه با اتفاق های خاص خود را دارد.
سه جلد از این کتاب قبل از انقلاب چاپ شد و چهار جلد بعد  بعد از انقلاب به چاپ رسید.
سه جلد اول به زیبایی های ترکمن صحرا اشاره دارد اما چهار جلد بعدی به شیوه ی داستانی و تاریخی به بیان مبارزات انقلابی معاصر اشاره کرده است.
این کتاب داستان سه نسل از مردم صحرا نشین ترکمن، عهد قاجار و پادشاهی ناصرالدین شاه تا پهلوی دوم و محمد رضا شاه را روایت می کند.
جلد اول این کتاب گالان و سولماز نام دارد، داستان عاشقانه ای است که به خاطر قوانین قبیله ازدواج آن ها ممنوع است.
جلد دوم درخت مقدس نام دارد که روایتگر چند سال پس از گالان و سولماز است و شخصیت این داستان دکتر آق اویلر و همسرش است.
جلدهای بعدی به ترتیب اتحاد بزرگ، واقعیت های پرخون، حرکت از نو، تو هرگز از حرکت باز نخواهی ایستاد، هر سرانجام سر آغازیست.
نادر ابراهیمی فیلمی نیز با همین عنوان ساخت که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرد.  

خلاصه ای از زندگی نامه ی نادر ابراهیمی :

نادر ابراهیمی در ۱۴ فروردین سال ۱۳۱۵ در تهران متولد شد. او داستان نویس معاصر ایرانی بود.
به جز در زمینه های داستان و رمان او در حوزه های ترانه سرایی، روزنامه نگاری و ترجمه نیز آثار مهمی دارد.
او در طول زندگی خود ۱۲۰ کتاب در زمینه های مختلف نوشت.
یکی از برترین آثار او رمان آتش بدون دود است که با نوشتن این رمان جایزه ی لوح زرین، دیپلم افتخار بیست سال ادبیات داستانی ایران و جوایزی همچون براتیسلاوا در سال ۱۹۷۰، تعلیم و تربیت یونسکو و کتاب سال ایران را دریافت کرد.

نخل های بی سر :
این کتاب نوشته ی قاسمعلی فراست است که در سال ۱۳۸۹ چاپ شد که جزو اولین آثار زیبای ادبیات دفاع مقدس می باشد. موضوع این کتاب مقاومت کردن مردم خرمشهر، فداکاری های بچه های بی گناه و سختی ها و رنج هایی که مهاجران جنگ تحمیلی تحمل کرده اند.
خانواده ناصر در تب و تاب این هستند که در خرمشهر بمانند یا بروند اما ناصر، شهناز و حسین پدرو مادر را راضی می کنند که از شهر بروند اما خود در آن جا می مانند تا از شهر خود دفاع کنند، شهناز اولین نفر از خانواده به شهادت می رسد پس برادرهایش با اراده ی قوی تری تصمیم می گیرند از شهر دفاع کنند...

ادبیات دفاع مقدس


معرفی کوتاهی از قاسمعلی فراست :

قاسمعلی فراست در یک تیر سال ۱۳۳۸ در یکی از روستاهای گلپایگان زاده شد. او از سال ۱۳۵۷ نویسندگی را شروع کرد از آثار او می توان به نخل های بی سر، گلاب خانم، نیاز، روزهای برفی، خانه جدید، افطار، آوازهای ممنوع، بن بست، آن روزها، زیارت، عشق منعی ندارد، انقلاب و جنگ، کتاب شناسی داستان های امام، کتاب شناسی داستان های روستایی و ... نام برد.
برای خرید کتاب می توانید به وبسایت تلکتاب مراجعه نمایید و این کتاب ها را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.