تبیان، دستیار زندگی

چگونه می توانید در منزل پنکیک پنیری و بیکن درست کنید؟

پنکیک، همان کیک تابه ای، نازک و گرد است که طعم بسیار خوبی دارد و با ریختن خمیر در ماهی تابه پخته می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پنکیک پنیری و بیکن
پنکیک، این خوراکی خوشمزه، اولین‌بار توسط یونانی‌ها در سال‌‌های قبل تهیه شد، و امروزه به عنوان صبحانه یا یک میان وعده پر طرفدار مورد استفاده قرار می گیرد.

این خوراکی با دستورات مختلف و متنوعی درست می شود که هر کدام از آنها طعم خاص خود را دارد. در هنگام پخت این کیک تابه‌ای باید آن را در ماهی‌تابه پشت و رو کرد تا طرف دیگر آن نیز پخته شود.

در این مطلب می خواهیم طرز تهیه نوعی از پنکیک در تهیه مواد ان از پنیر و بیکن استفاده شده، را بیان کنیم:
مواد لازم:
بیکن ۲۰۰ گرم

کره پاستوریزه 50 گرم

دانه ذرت نصف پیمانه

فلفل هالوپینو (خرد شده) یک عدد

موسیر تازه و خرد شده دو عدد

نمک و فلفل به مقدار لازم

آرد دو پیمانه

بیکینگ پودر دو قاشق چای‌خوری

بیکینگ سودا یک چهارم قاشق چای‌خوری

عسل طبیعی یک قاشق غذاخوری

تخم مرغ دو عدد

شیر پر چرب یک و نیم پیمانه

روغن زیتون دو قاشق غذاخوری

پنیر چدار یک پیمانه

آب یک قاشق غذا خوری

 این خوراکی با دستورات مختلف و متنوعی درست می شود که هر کدام از آنها طعم خاص خود را دارد. در هنگام پخت این کیک تابه‌ای باید آن را در ماهی‌تابه پشت و رو کرد تا طرف دیگر آن نیز پخته شود. 


طرز تهیه:
 این پنکیک را هم می توانید به عنوان یک میان وعده مورد استفاده قرار دهید.برای تهیه آن ابتدا یک ماهیتابه را روی شعله متوسط گاز قرار دهید و یک قاشق غذاخوری کره پاستوریزه به آن اضافه کنید. سپس بیکن‌های خرد شده را با یک قاشق غذاخوری آب به تابه اضافه کنید.

اجازه دهید تا بیکن‌ها به مدت پنج دقیقه روی حرارت بمانند و خوب تفت داده شوند. سپس ذرت، فلفل هالوپینو و موسیر خرد شده را هم به بیکن‌ها اضافه کنید و حدود دو دقیقه اجازه دهید تا مواد با هم خوب مخلوط شوند. نمک و فلفل را نیز به مقدار دلخواه به این مخلوط اضافه کنید.

 در مرحله بعد، مایه پنکیک را درست کنید. برای این کار آرد، نمک، بیکینگ پودر و بیکینگ سودا را با هم مخلوط کنید و یکبار الک کنید تا بافت پنکیک‌ها نرم‌تر شود. سپس پودر سفید پنکیک را داخل یک کاسه بریزید و به آن تخم مرغ، عسل، شیر و دو قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید و آرام آرام هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. تکه‌های پنیر چدار را هم به مایه پنکیک خود اضافه کنید.

ماهیتابه نچسب را روی حرارت متوسط قرار دهید و بگذارید تا برای دو تا سه دقیقه گرم شود. سپس کمی روغن کف آن اسپری کنید و یک ملاقه از مایه پنکیک را داخل تابه بریزید و روی آن را با سبزیجات و بیکن بپوشانید. پس از یک دقیقه پنکیک را برگردانید تا طرف دیگرش هم بپزد. به همین ترتیب تمام مواد پنیکیک و سبزیجات را به نوبت در ماهیتابه بپزید.
نکته: می توانید به جای بیکن از تکه های مرغ استفاده کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .