تبیان، دستیار زندگی

 اسباب بازی کمتر، نفع بیشتر برای کودک؟

والدین خردمند، کیفیت و کارایی اسباب‌بازی‌ها را به کمیت و جذابیت‌های ظاهری آن ترجیح می‌دهند. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چرا اسباب‌بازی کمتر مزیت بیشتری برای کودک شما دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 اسباب بازی - کودکان

مترجم : فاطمه قاسمی منبع: becomingminimalist
سبدهای لبریز از اسباب‌بازی، نخستین چیزی است که با ورود به اتاق هر کودک توجه شما را به خود جلب می‌کند. اسباب‌بازی‌هایی که بدون توجه به نیاز روحی و جسمی کودک، پیش از متولد شدن در گوشه‌ای از اتاقش جا خوش کرده است. این درحالی است که اسباب‌بازی‌ها فقط وسایل بازی نیستند بلکه عناصر سازنده آینده کودک را تشکیل می‌دهند. کودک با این وسایل رنگی به ظاهر ساده، دنیای پیرامون و چگونگی ارتباط با دیگران را می‌آموزد. بنابراین والدین خردمند، کیفیت و کارایی اسباب‌بازی‌ها را به کمیت و جذابیت‌های ظاهری آن ترجیح می‌دهند. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چرا اسباب‌بازی کمتر مزیت بیشتری برای کودک شما دارد.

یاد می‌گیرند خلاقیت بیشتری داشته باشند

تعداد زیاد اسباب باز‌ی‌ها فرصت خیال‌پردازی را از کودک می‌گیرد و مانع رشد تخیل و خلاقیت او می‌شود. دو محقق آلمانی طی آزمایشی از عوامل یک مهد کودک درخواست کردند تا برای چندماه اسباب‌بازی‌ها را از دسترس بچه‌ها دور کنند. اگرچه این کار تا مدتی خاطر بچه‌ها را مکدر کرد اما آن‌ها خیلی زود خود را با شرایط جدید سازگار و شروع به ابداع و اختراع بازی با هم‌فکری یکدیگر با همان وسایل محدود و در دسترس خود کردند.

والدین خردمند، کیفیت و کارایی اسباب‌بازی‌ها را به کمیت و جذابیت‌های ظاهری آن ترجیح می‌دهند. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چرا اسباب‌بازی کمتر مزیت بیشتری برای کودک شما دارد



محدوده(دامنه) توجه کودکان را وسعت می‌دهد

با ورود اسباب‌بازی‌های زیاد به دنیای کودکان، دامنه توجه آن‌ها دچار اختلال می‌شود و قدرت تمرکز آن‌ها کاهش می‌ یابد. به عبارتی وقتی کودک هنوز گزینه‌های زیادی از اسباب بازی‌های احتمالا دست نخورده و متنوع در قفسه اتاقش دارد به ندرت یاد می‌گیرد که هر اسباب‌بازی را کاملا درک و به آن توجه کند.

در مهارت‌های اجتماعی موفق‌تر خواهند بود

کودکان دارای اسباب بازی‌های کمتر، چگونگی برقراری روابط بین فردی با بچه‌ها و بزرگ سالان را بهتر می‌آموزند. در روابط اجتماعی، گفت وگوی درست‌‌تر و موثرتری خواهند داشت. براساس مطالعات روابط اجتماعی موفق در دوران کودکی، زمینه‌‌ساز موفقیت تحصیلی، موقعیت‌های اجتماعی خوب و زندگی شادتر در بزرگ سالی خواهد بود.

خوشحالی را خارج از دنیای اسباب بازی‌ها جست وجو خواهند کرد

این کودکان دوستدار طبیعت هستند و تمایل زیادی به بازی در فضای باز و طبیعت دارند و با اشیای اطراف خود حتی با یک تکه چوب، می‌توانند خیال پردازی و بازی کنند. طبیعتا نتیجه فعالیت فیزیکی این‌گونه کودکان، شادی بیشتر و بدنی سالم و قوی است. چرا که اسباب‌بازی‌ها بچه‌ها را به ماندن در یک فضا و تنهایی سوق می‌دهد.

اسباب‌بازی‌ها فقط وسایل بازی نیستند بلکه عناصر سازنده آینده کودک را تشکیل می‌دهند



خواندن، نوشتن و هنر را بیشتر دوست خواهند داشت

اسباب بازی کمتر به کودک شما این امکان را می‌دهد که عاشق کتاب خواندن، شنیدن موسیقی و یادگیری آن، رنگ‌آمیزی و نقاشی باشد. عشق به هنر به او کمک می‌کند تا زیبایی، احساسات و ارتباطات را بهتر درک کند. از طرفی باعث می‌شود زمان کمتری را با استفاده از وسایل دیجیتال سپری کند.

بچه‌ها در خانه‌ای مرتب ‌و ‌آرام زندگی می‌کنند

احتمالا می‌دانید که اسباب‌بازی‌های فراوان عامل به‌هم‌ریختگی کل خانه هستند. این به‌هم‌ریختگی بر خلق و خوی مادر و دیگر اعضای خانواده تاثیر منفی می‌گذارد و گاهی آن‌ها را عصبانی می‌کند. بنابراین در خانه‌های با اسباب‌بازی کمتر و منظم، شاهد درگیری کمتری بین اعضای خانواده خواهیم بود.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .