تبیان، دستیار زندگی

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی

برای خرید هر یک از لوازم جانبی باید دقت لازم را به خرج دهید تا نمونه‌ی اصلی آن را انتخاب کنید؛ چرا که این روزها تعداد اجناس تقلبی در بازار بسیار زیاد شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تفاوت شارژر اصلی و تقلبی

این روزها شارژر و گوشی موبایل به جان افراد وابسته است، چرا که بسیاری از کارهای شخصی، اداری و مهم افراد تنها از طریق گوشی‌های موبایل صورت می‌پذیرد. بنابراین اگر به هر علتی شارژر گوشی موبایل دچار آسیب شود و باتری گوشی موبایل را تقویت نکند، تمامی کارهای با گوشی موبایل مختل خواهد شد.
اگر چه می‌بایست مراقبت‌های لازم از لوازم جانبی گوشی صورت بپذیرد، اما طبیعتا در صورتی که شارژر یا دیگر لوازم خراب شود حتما باید یک نمونه‌ی جدید از آن را خریداری کنید. البته برای خرید هر یک از لوازم جانبی باید دقت لازم را به خرج دهید تا نمونه‌ی اصلی آن را انتخاب کنید؛ چرا که این روزها تعداد اجناس تقلبی در بازار بسیار زیاد شده است. این مقاله به عنوان یک راهنمای عالی برای خرید شارژر تنظیم شده است تا به شما در انتخاب محصول اصل و اورجینال کمک کند، پس ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

روش‌های مهم برای تشخیص شارژر اصل از تقلبی

نام برند گوشی موبایل شما چیست؟ طبیعتاً گوشی موبایل شما باید شارژری مطابق با برند و مدل خود داشته باشد تا باتری آن به خوبی تقویت و شارژ شود. بنابراین هر فرد برای خرید شارژر باید مشخصات و ویژگی‌های خاصی را در نظر بگیرید، اما برخی از ویژگی‌های مشترک بین کابل و سیم تمامی برند‌ها عبارت است از:
● اولین و مهم‌ترین فاکتوری که به شما در تشخیص اصالت محصول کمک می‌کند، نوع نوشتار نام برند بر روی کابل خواهد بود. هر برندی نظیر اپل، سامسونگ، شیائومی، ال جی و... نام اختصاری خود را بر روی محصولات با فونتی به خصوص تایپ می‌کنند و برخی از اجناس تقلبی فونت غیراصلی دارند. از طرفی برخی برندها همچون اپل علاوه بر نام علامت اختصاری خود را نیز روی کابل حک می‌کند تا به راحتی بتوانید اصالت محصول را تشخیص دهید.
● بسته بندی محصول نیز خود نشانگر اصالت آن خواهد بود، زیرا بسته بندی شارژر برندهای خارجی اورجینال کاملاً متفاوت بوده و تشخیص آن برای افرادی که همواره از گوشی موبایل استفاده می‌کنند راحت خواهد بود.
● همانطور که می‌دانید تحریم‌های وارده بر ایران موجب شد که وارد کردن گوشی‌ها و لوازم جانبی خارجی همچون اپل، سامسونگ و ال جی سخت شود. به همین دلیل قیمت محصولات بسیار بالا می‌باشد، بنابراین به هیچ شما نمی‌توانید یک شارژر اپل را با قیمتی در حدود 50 هزار تومان به صورت اصل دریافت کنید. قیمت اصلی شارژر اپل در حدود 500 هزار تومان خواهد بود، به همین جهت قیمت غیرواقعی را نیز می‌توان از مشخصه‌های شارژر تقلبی دانست.

روش‌های مهم برای تشخیص شارژر اصل از تقلبی

این سه مورد به صورت عمومی برای تشخیص اصالت کابل و سیم تمامی برندهای گوشی موبایل به کار برده می‌شود، اما تنها ویژگی‌ها و فاکتورها نیست. به طور مثال برند اپل برای تشخیص اصالت محصولات خود مشخصه‌های خاص دیگری نیز دارد که دارندگان این گجت خاص می‌بایست در این زمینه اطلاعات کسب نمایند.

استفاده از شارژر تقلبی چه عوارضی دارد؟

بدیهی است که استفاده از شارژرهای تقلبی مضرات بسیار زیادی برای گوشی‌های موبایل خواهد داشت، به همین جهت خرید آن نه تنها مقرون به صرفه نبوده بلکه ممکن است گوشی موبایل را از کار بیندازد و مجبور به خرید یک گوشی موبایل جدید باشید. هر مدل گوشی موبایل تنها توسط آدابتور و سیم مخصوص به خود به خوبی تقویت و شارژ خواهد شد، برخی از مهم‌ترین عوارض ناشی از استفاده از محصولات تقلبی عبارت است از:
1. عموماً شارژر تقلبی باتری گوشی را خیلی دیر شارژ خواهد کرد و این یکی از مشخصه‌های تشخیص کابل و شارژر فیک می‌باشد.
2. از طرفی ممکن است اجناس تقلبی باعث داغ شدن گوشی و باتری آن شوند.
3. عملکرد نا درست یا کند شدن گوشی نیز از دیگر عوارض استفاده از شارژرهای تقلبی می‌باشد که معمولاً افراد سریعاً با این رخداد مواجه می‌شوند.
4. از دیگر عوارض و نشانه‌ها تغییر رنگ آدابتور و سیم از رنگ سفید به شیری است.
بنابراین به وضوح روشن است که تشخیص محصول تقلبی آسان و راحت می‌باشد، برای جلوگیری از اضافه شدن مخارج و هزینه‌ها بهترین راهکار خرید کالا و محصول اصل و اورجینال خواهد بود. اگر یکبار برای خرید نمونه‌ی اصلی لوازم جانبی هزینه کنید برای مدتی طولانی و به راحتی می‌توانید از آن استفاده نمائید. پس فیک نخرید تا بیشتر ضرر نکنید.

از فروشگاه‌های معتبر لوازم جانبی بخرید!

یک راهکار مناسب و کاملا اصولی برای خرید هر یک از لوازم جانبی گوشی موبایل خرید از فروشگاه‌های معتبر و مشهور لوازم جانبی می‌باشد. امروزه علاوه بر فروشگاه‌های حضوری فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری هم در زمینه فروش لوازم جانبی فعالیت می‌کنند که در شرایط کرونایی حال حاضر کشور بسیار عالی و مطلوب می‌باشد. فروشگاهی که به صورت تخصصی در زمینه فروش لوازم جانبی انواع برندهای گوشی موبایل فعالیت می‌کند، شارژر اصل را نیز به مشتریان خود ارائه می‌کند، یک فروشگاه معتبر اینترنتی حتما شرایط زیر را دارد:
● فروشگاه‌های معتبر برای جلب رضایت مشتری و فروش بیشتر فقط و فقط محصولات اصل و اورجینال را ارائه می‌کنند.
● وجود مسیر امن اینترنتی برای خرید و هدایت مستقیم به شبکه‌ی شتاب از دیگر ویژگی‌های وبسایت‌های معتبر می‌باشد.
● ارائه محصول با قیمت واقعی نیز در فروشگاه‌های معتبر رعایت می‌شود، بنابراین برای خرید شارژر اصل نیز گزینه‌ی خوبی به شمار می‌رود.

از فروشگاه‌های معتبر لوازم جانبی بخرید!

انتخاب یک فروشگاه مطمئن و معتبر از حساسیت بالایی برخوردار است، اما اگر بتوانید فروشنده باتجربه و مطمئن را بیابید برای همیشه فقط از همان فروشگاه اینترنتی خرید می‌کنید. با خرید اینترنتی بدون صرف هزینه‌های ناشی از رفت و آمد و بدون اتلاف وقت به راحتی می‌توانید از درون منزل خود منتظر محصول خریداری شده خود باشید. برای آنکه بتوانید شارژر اصل را برای حفاظت از گوشی موبایل خود خریداری کنید، بهترین فروشگاه اینترنتی را انتخاب نمائید.