تبیان، دستیار زندگی

کاشت مو با بانک موی ضعیف چگونه انجام می شود ؟

بانک مو به قسمتی می گویند که ما بتوانیم گرافت های مورد نیاز خود را در جهت برداشت فولیکول و پیوند فولیکولار استخراج کرده و در محل گیرنده پیوند بزنیم. این منطقه که معمولاً در پشت سر قرار دارد را به اصطلاح بانک مو می گویند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاشت مو با بانک موی ضعیف چگونه انجام می شود


سال های زیادی از اولین عمل کاشت مو گذشته است. امروزه کاشت مو به روش های طبیعی به دلیل نتایج خیره کننده ای که دارد به شدت رواج پیدا کرده است. اما معمولاً در توضیح این روش ها صحبت از بانک موهای قوی برای برداشت فولیکول ها می شود. اما آیا تنها راه کاشت مو به صورت طبیعی داشتن فولیکول های قوی است؟ آیا تکنولوژی و دانش پزشکی به جایگاهی نرسیده است که افراد با بانک موی ضعیف تر هم بتوانند کاشت مو داشته باشند؟ چه روش هایی برای کاشت مو در افرادی با بانک موی ضعیف تر وجود دارد؟ و سوالات بسیاری دیگری که پاسخ به آن می تواند طیف وسیعی از افراد را به انجام کاشت مو امیدوار کند.
در این مطلب از سری مطالب تبیان به بررسی این موضوع می پردازیم که کاشت مو برای افراد و متقاضیان با بانک موی ضعیف چگونه است و با چه روشی انجام می شود؟ در انتهای این مطلب شما می توانید در مورد انجام این کاشت تصمیم گیری کنید. با این وجود مواردی هستند که تنها در صورت معاینه توسط پزشک مشخص می شود. از آن جمله می توان به مدت زمان عمل، هزینه کاشت مو، روش پیشنهادی پزشک و مواردی که به شرایط شخص شما بستگی دارد. بنابراین توصیه می کنیم در انتهای مطالعه این مقاله با مرکز کلینیک زیبایی ساعی تماس بگیرید تا در اولین فرصت زمانی برای جلسه مشاوره با پزشک متخصص در نظر گرفته شود.   

چه بانک مویی را ضعیف می دانیم

بانک مو به قسمتی می گویند که ما بتوانیم گرافت های مورد نیاز خود را در جهت برداشت فولیکول و پیوند فولیکولار استخراج کرده و در محل گیرنده پیوند بزنیم. این منطقه که معمولاً در پشت سر قرار دارد را به اصطلاح بانک مو می گویند. قوی یا ضعیف بودن یک بانک مو بستگی به تعداد گرافت هایی دارد که می توانیم از این قسمت برداشت کنیم. هر چه تعداد این گرافت ها بیشتر باشد با بانک موی قویتری مواجه هستیم. از طرفی هر چقدر منطقه گیرنده وسیع تر باشد و میزان طاسی بیمار بیشتر باشد طبیعتاً نیاز به گرافت، فولیکول و پیوند بیشتری داریم و در نتیجه بانک موی قویتری مورد نیاز است. موهای این ناحیه از این جهت دارای اهمیت هستند که مقاومت بالایی در مقابل عوامل طاسی دارند. برای همین است که شما تعداد زیادی از افراد را مشاهده می کنید که در اکثر نواحی دچار طاسی شده اند اما هنوز موهای پشت سر آنها نریخته است.
در مورد امکان کاشت مو با استفاده از بانک موی قوی مطالب زیادی در وب سایت تخصصی کلینیک ساعی نوشته شده است که اصلی ترین این تکنیک ها FUT و FUE هستند. سایر روش ها نیز در جهت پیشرفت و توسعه این دو روش پدید آمده اند که از جدیدترین روش کاشت مو می توان به استفاده از ربات در کاشت مو اشاره کرد. در ادامه به روش هایی می پردازیم که با کمک آن می توان برای افراد با بانک موی ضعیف نیز عمل کاشت مو را انجام داد.

کاشت مو بدون جراحی و بخیه

استفاده از موهای بدن برای کاشت مو (BHT)

در واقع آنچه به عنوان تکنیک یا روش BHT شناخته می شود استفاده از تکنیک FUE به منظور استخراج واحدهای فولیکولی از بدن است که اولاً ناحیه سر شامل آن نمی شود و دوماً دارای قدرت و ضخامت مناسب باشد. BHT یک گزینه مناسب برای بیمارانی است که موهای پشت سر یا بانک موی آنها پوشش ضعیفی دارد. اما استفاده از این تکنیک با پیچیدگی ها و نکات بسیار مهمی همراه است و فقط باید توسط جراحان متخصص انجام شود. زیرا امکان برداشت گرافت های مناسب از بعضی از این نواحی مانند ریش، قفسه سینه، شکم یا ناحیه شرمگاهی به شرایط خاصی احتیاج دارد.
در روش BHT امکان برداشت 1000 تا 1200 و حتی گاهی اوقات 1500 گرفت در یک جلسه وجود دارد. البته استفاده از روش BHT بیشتر برای درمان کم پشتی مو مناسب است تا رفع طاسی با درجات بالا، زیرا نمی توان انتظار برداشت تعداد زیادی گرافت مو از این نواحی داشت. در بسیاری از موارد از BHT به عنوان یک مکمل بسیار ارزشمند برای کمک به برداشت گرافت در سایر روش ها نام برده می شود. برای مثال در درمان طاسی های درجه VI و VII و در استفاده از روش ترکیبی (ترکیب روش FUT و FUE) برای جبران کاستی تعداد فولیکول ها از روش BHT می توان کمک گرفت که در مقاله "کاشت مو به روش ترکیبی" به این موضوع پرداخته ایم.

نکات مهم در کاشت مو به روش BHT

اول از همه اینکه در این روش جراح گرافت ها را از بدن بیمار جدا می کند. از آنجایی که این گرافت ها باید استحکام و مقاومت کافی داشته باشند نمی توان آن را گزینه مناسبی برای خانم ها دانست. مورد مهم بعدی اینکه نباید سطح انتظارات خود را برای این روش بالا ببرید. زیرا از نظر زیبایی و حتی استقامت موهای بدن تفاوت زیادی با موهای بانک مو در ناحیه پشت سر دارند و به همین دلیل اولویت جراح همیشه موهای نواحی پشت و کنار سر است. در واقع وقتی فولیکول ها روی سر در دسترس نباشند، می توان روش BHT را جایگزین آن کرد.
همانطور که گفتیم در این روش می توان گرافت ها را از نواحی مختلف بدن استخراج کرد. اما در این مورد اولویت هایی وجود دارد که بسیار اهمیت دارد. پزشک جراح نیز این اولویت ها را در نظر داشته و مطابق با آن اقدام به برداشت گرافت می کند. اولویت های برداشت گرافت و استخراج فولیکول ها از بدن بیمار به شرح زیر است:
● اولویت نخست: موهای ریش و زیر چانه (ناحیه زیر چانه به ناحیه سایه معروف است که در برداشت از این ناحیه باید کمال دقت و ظرافت اعمال شود تا جای زخم و اسکار به چهره بیمار آسیب وارد نکند)
● اولویت دوم: موهای قفسه سینه
● اولویت سوم: موی پا
●  اولویت چهارم: موهای سایر نقاط بدن
البته در کلینیک ساعی تنها از موهای ریش و قفسه سینه برداشت فولیکول انجام می شود که معمولاً همین نواحی می توانند نیاز جراح برای کاشت مو را برطرف کند.

bht

مزیت روش BHT

مزیت مهم این روش این است که وقتی بیمار موهای زیادی در نواحی مختلف بدن با تراکم بالا دارد (مخصوصا در ناحیه ریش) و طی آزمایش های صورت گرفته و معاینات انجام شده توسط پزشک مشخص شده است که امکان پیوند در او وجود دارد، پس او می تواند چندین بار از پتانسیل موجود استفاده کند و برای دفعات بیشتر و یا ترمیم کاشت قبلی از این روش بهره مند شود.

معایب روش BHT

موهای بدن با موهای سر متفاوت است و این مساله معایبی را برای روش BHT به همراه دارد:
● معمولاً موهای بدن بصورت تکی هستند که به معنای پوشش کمتر است.
● معمولاً این موها ریزترند (به جز موهای ریش)
● موهای بدن خیلی کندتر رشد می کنند
● در اکثر نواحی فر هستند
● کمتر می توان وضعیت رشد آنها را بعد از پیوند پیش بینی کرد.
به سختی می توان به کمک آنها طاسی های پیشرفته را به طور کامل برطرف کرد.

ترکیب روش BHT با روش ترکیبی

روش ترکیبی از ترکیب دو روش اصلی FUE و FUT برای درمان طاسی استفاده می کند. این روش معمولاً در افرادی با میزان طاسی شدید استفاده می شود و طی آن از مزایای روش FUE و FUT به طور همزمان بهره می بریم. روش کار نیز به این صورت است که بخش عمده ای از گرافت های مورد نظر از طریق روش FUT برداشته می شود و ما بقی نیز با استفاده از تکنیک FUE بدست می آید. تا به اینجای کار می توان مشکلات طاسی را در افرادی با وضعیت بانک موی متوسط و قوی بر طرف کرد. اما برای جبران طاسی در حالتی که بانک مو ضعیف تر است، دو روش بالا احتمالاً نمی توانند تمام فولیکول های مورد نیاز را تامین کنند. در این مواقع این روش BHT با همان اولویت های ذکر شده است که فولیکول های باقیمانده را برای کاشت مو تامین می کند.

کلینیک ساعی تهران

در گذشته بسیاری از افراد تنها به این خاطر که بانک موی قوی ای ندارند با ناامیدی از کلینیک های زیبایی خارج می شدند. اما با گذشت سال ها از کاشت مو به روش طبیعی پزشکان به تکنیکی دست یافتند که طی آن می توان از موهای نواحی مختلف بدن از جمله ریش و قفسه سینه برای پیوند فولیکول ها به ناحیه اهدا استفاده کرد. این روش که به BHT معروف است در کلینیک ساعی و توسط جراحانی ماهر و چیره دست با تجهیزاتی استاندارد انجام می شود. کلینیک زیبایی ساعی یکی از بهترین مراکز زیبایی در ایران است که ضمن دریافت مجوز از وزارت بهداشت توانسته با ارائه خدماتی با کیفیت جهانی رضایت حداکثری مراجعین خود را برآورده کند. اگر تمایل به کاشت مو دارید بدون توجه به وضعیت بانک موی خود می توانید طی یک جلسه مشاوره و معاینه توسط پزشک متخصص در مورد روش های قابل اجرا بر روی پوست سر خود اطلاعات کافی را بدست آورید. بدین منظور کافیست با شماره تماس های کلینیک ساعی تماس گرفته و زمانی را برای جلسه مشاوره تنظیم کنید.

خطوط ویژه : ۸۸۶۶۴۱۴۴-۰۲۱  |  ۸۸۱۹۳۱۴۶-۰۲۱
واتس اپ : ۰۹۱۲۹۶۷۴۷۲۳
صفحه اختصاصی کاشت مو کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee