تبیان، دستیار زندگی

ناتوانی نرخ ارز در کاهش قیمت آهن آلات

تاثیر قیمت ارز روی قیمت آهن آلات و یا سایر بازارهای مهم کشور امری غیر قابل انکار بوده و همه فعالان این بازار می دانند که در افزایش و کاهش قیمت ارز می تواند تاثیر مستقیمی روی قیمت این محصولات داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ناتوانی نرخ ارز در کاهش قیمت آهن آلات
تناقض رفتاری قیمت ارز با قیمت آهن آلات در روز های گذشته ناشی از چیست؟ آیا تاثیرگذاری قیمت آهن آلات از قیمت ارز تمام شده است؟ در روزهای گذشته با وجود اینکه قیمت ارز کاهش مختصری داشته اما شاهد افزایش قیمت ها در بازار آهن آلات بوده ایم. حال در این میان این سوال پیش می آید که چرا قیمت این محصولات تحت تاثیر کاهش قیمت ارز رفتار متناقضی داشته و با کاهش روبرو نشده است؟
این سوال ذهن بسیاری از تاجرین فعال در بازار آهن و صنایع فولاد را به خود مشغول نموده و حتی باعث بروز اختلافاتی  میان  خریداران  و فروشنده ها نیز  شده  است.  در این مقاله به کمک سایت آهن تخفیف به دنبال بررسی کامل این موضوع هستیم. همچنین سعی کرده ایم تا دید بهتری نسبت به تغییر قیمت این محصولات برای شما عزیزان تحت تاثیر قیمت ارز ایجاد نماییم تا در چنین شرایطی کمتر با موج های دلالان آن همراه گردید.

تاثیر قیمت ارز روی قیمت آهن آلات

تاثیر قیمت ارز روی قیمت آهن آلات و یا سایر بازارهای مهم کشور امری غیر قابل انکار بوده و همه فعالان این بازار می دانند که در افزایش و کاهش قیمت ارز می تواند تاثیر مستقیمی روی قیمت این محصولات داشته باشد. در گذشته نیز شرایط به گونه ای بوده که با افزایش قیمت ارز قیمت این رده از محصولات نیز بالا رفته و شاهد افزایش قیمت در آنها بوده ایم. البته عوامل دیگری مانند قیمت جهانی فولاد و سیاست ها داخلی و خارجی کشور نیز می توانند از عوامل تاثیر گذار و مهم در قیمت این محصولات باشند.
اینکه تاثیر کدام یک از این عوامل بیشتر خواهد بود و قیمت آهن آلات به سمت کدام یک کشیده می شود، بیشتر به قدرت آنها مربوط می شود. از این رو کاربران باید در این مواقع تاثیر جمیع این عوامل را روی قیمت این محصولات در نظر گرفته و تنها به بررسی قیمت ارز نپردازند. از این گذشته مقدار نوسان قیمت ارز نیز می تواند تاثیر متفاوتی روی این موضوع داشته باشد. با توجه به اینکه قیمت ارز در ماه های گذشته تقریباً با یک ثبات نسبی روبرو بوده و در یک محدوده مشخص نوسان داشته است، تاز مان خارج نشدن این قیمت از این محدوده تاثیر آن روی سایر محصولات مانند آهن آلات نیز نسبی و محدود خواهد بود.
 

قیمت آهن در چند روز گذشته

تناقض رفتاری قیمت ارز و قیمت آهن آلات در روزهای گذشته اصلی ترین موضوعی است که باعث به وجود آمدن بررسی چالش تاثیر قیمت ارز روی این محصولات شده است. در روز های اخیر با وجود اینکه قیمت ارز با کاهش های محدود روبرو بوده اما هر روز که قیمت محصولاتی مانند تیرآهن و میلگرد اعلام می شود، رشد محدودی را در آنها شاهد هستیم. این نشان می دهد که کاهش کم قیمت ارز توانایی لازم برای کاهش قیمت این محصولات را ندارد. به این معنی که عوامل دیگری اعم از میزان عرضه و تقاضا و یا عوامل دیگر تاثیر بیشتری در این برهه زمانی روی قیمت این محصولات داشته و باعث افزایش قیمت آنها هر چند به صورت محدود شده است.

ناتوانی نرخ ارز در کاهش قیمت آهن آلاتناتوانی نرخ ارز در کاهش قیمت آهن آلات


چرا با وجود کاهش قیمت ارز باز هم افزایش قیمت آهن آلات را شاهد بوده ایم؟

در بررسی این موضوع باید دو مورد و نکته مهم را با هم مرور کنیم:
· در درجه اول باید دید که قیمت ارز به صورت کلی چه روندی را طی می کند.
· همچنین باید به این موضوع بپردازیم که تاثیر قیمت ارز روی قیمت آهن آلات به صورت تاخیری است یا آنی.
برخلاف بازارهایی مانند مسکن، بورس و .. که تاثیر قیمت ارز روی آنها با تاخیر زمانی زیادی همراه است، در بازار آهن آلات این تاثیر با سرعت بیشتری رخ می دهد. البته نه به صورت آنی. با این تفاسیر در صورتی که افزایش و یا کاهش قیمت ارز را برای چند مدت پی در پی در پیش داشته باشیم، باید همین منوال را در قیمت آهن آلات نیز شاهد باشیم. از این گذشته قیمت ارز در چند هفته اخیر شرایط رنجی را سپری کرده و خیلی با نوسانات بزرگی همراه نبوده است. این موضوع نیز می تواند دلیلی برای عدم تأثیرپذیری فوری قیمت این محصولات نسبت به قیمت ارز در روزهای گذشته باشد.

آیا باید منتظر تاثیر تاخیری قیمت ارز روی قیمت آهن آلات باشیم؟

بررسی این موضع نیاز به بررسی تخصصی و کامل شرایط موثر در قیمت ارز دارد. قیمت ارز تحت تاثیر عوامل اقتصادی و سیاسی داخلی و خارجی در حال حاضر شرایط با ثباتی را طی می کند. البته انتخابات پیش رو نیز در این موضوع بی تاثیر نیست. شرایط نشان می دهد که در آینده ای نزدیک دوباره باید شاهد همسو شدن قیمت آهن آلات با قیمت ارز باشیم. البته در شرایط فعلی که شاهد ناتوانی کاهش قیمت ارز در کاهش قیمت آهن و محصولات مرتبط با آن هستیم، نوسانات بسیار کم را می توان دلیل اصلی برشمرد.

ناتوانی نرخ ارز در کاهش قیمت آهن آلات


اطلاعات تخصصی و خرید محصولات متنوع در آهن تخفیف

در انتها سعی داریم تا شما را با سایتی آشنا کنیم که می توانید تحلیل های مختلف مربوط به قیمت این محصولات را مشاهده کرده و در صورت نیاز اقدام به خرید آنها با قیمت های معقول و منصفانه نیز نمایید. سایت آهن تخیف به آدرس www.ahantakhfif.com با سال ها تجربه در زمینه فروش انواع محصولات مربوط به بازار آهن در کنار فروش این محصولات، مقالات علمی و کاربردی تخصصی را نیز برای کاربران آماده نموده است که می توانید از آنها برای پیش برد اهداف خود در این بازار استفاده نمایید.