تبیان، دستیار زندگی

چگونه سوپ ورمیشل خوشمزه برای افطار درست کنیم؟

یکی از سوپ های خوشمزه مخصوص افطار سوپ ورمیشل همراه با مرغ و سبزیجات می باشد. شما می توانید این سوپ را به راحتی و در کمترین زماندر منزل تهیه کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوپ ورمیشل
بعضی از روزه دران دوست دارند در وعده افطار آش یا سوپ بخورند، پیشنهاد می کنیم یک شب در وعده افطار سوپ ورمیشل همراه با مرغ و سبزیجات را امتحان کنید.

سوپ ورمیشل همان سوپ رشته است که در آن مقدار بیشتری رشته سوپی استفاده می کنیم. رشته های ورمیشل از ترکیب آرد به همراه نمک و آب تهیه می شود. یکی از دلایلی که سوپ ورمیشل لعاب زیادی دارد به این دلیل است که رشته های آن از آرد تهیه شده است.

 این سوپ کم کالری و سبک است و افرادی هم که رژیم دارند، می توانند آن را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

 فیبرهای موجود در ورمیشل و سبزیجات سوپ به صورت خام می‌توانند برای روده ها مشکل ساز شوند. اما پخته شدن این سبزیجات باعث می‌شود که فیبرهای آن برای افرادی که روده‌های حساسی دارند قابل تحمل تر شوند. به این ترتیب این سوپ یک غذای مغذی، زودهضم بوده و فیبرهای آن بدون ایجاد تحریک پذیری باعث تنظیم دفع می‌شود.


همچنین سوپ ورمیشل ؛ملین طبیعی است. فیبرهای موجود در ورمیشل و سبزیجات سوپ به صورت خام می‌توانند برای روده ها مشکل ساز شوند. اما پخته شدن این سبزیجات باعث می‌شود که فیبرهای آن برای افرادی که روده‌های حساسی دارند قابل تحمل تر شوند. به این ترتیب این سوپ یک غذای مغذی، زودهضم بوده و فیبرهای آن بدون ایجاد تحریک پذیری باعث تنظیم دفع می‌شود. سبزیجات موجود در این غذا از ابتلا به بیماری‌های مربوط به اضافه وزن و همچنین برخی از سرطان ها پیشگیری می‌کنند؛ به خاطر اینکه سبزیجات حاوی میزان زیادی آنتی‌اکسیدان مانند بتاکاروتن هستند.

 در تهیه این سوپ سبزیجات، مرغ و گوشت به کار رفته و می تواند منبعی از پروتئین باشد و به عنوان یک غذای کامل مورد استفاده قرار گیرد.

 این سوپ برای مهمانی ها و مخصوصا افطاری ها بسیار مناسب می باشد. در ادامه مطلب می خواهیم طرز تهیه این سوپ خوشمزه و ساده را بیان کنیم:

مواد لازم :
سینه مرغ 250 گرم

رشته ورمیشل یک پیمانه

پیاز یک عدد

هویج دو عدد

سیب زمینی متوسط یک عدد

گوجه فرنگی یک عدد

ساقه کرفس یک عدد

لیمو ترش یک عدد

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

عصاره مرغ بدون نمک چهار لیوان

آب دو لیوان

روغن به مقدار لازم

فلفل سیاه به مقدار لازم

زردچوبه به مقدار لازم

جعفری به مقدار لازم
طرز تهیه:
برای تهیه این سوپ خوشمزه ابتدا باید سینه مرغ را بپزید. برای پختن سینه مرغ یک قابلمه بردارید و دو لیوان آب داخل آن بریزید. مقداری زردچوبه اضافه کنید و سینه مرغ را داخل آب قرار دهید. قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید تا آب به جوش بیاید و گوشت مرغ نیم پز شود. پس از 15 دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. پس از چند دقیقه، سینه مرغ را از قابلمه خارج کنید و داخل یک بشقاب قرار دهید تا خنک شود. پس از این که مرغ خنک شد، آن را ریش ریش کنید.

 در مرحله بعد ،مواد سوپ را آماده کنید. برای این کار ابتدا یک عدد پیاز را پوست بکنید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. یک قابلمه بزرگ بردارید و پیازهای خرد شده را داخل آن بریزید. کمی روغن داخل قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. بهتر است از روغن زیاد برای سرخ کردن پیاز استفاده نکنید ؛چون سوپ را چرب خواهد کرد. پیازها را خوب تفت دهید تا اصطلاحا سبک شوند. مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید. زمانی که پیازها با ادویه‌ها به خوبی مخلوط شدند، مرغ ریش ریش شده را اضافه کنید. مرغ را برای چند دقیقه تفت دهید تا رنگ بگیرد. سپس یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه کنید و تفت دهید.

 سپس چهار لیوان عصاره مرغ یا آب مرغ به قابلمه اضافه کنید. سپس حرارت زیر قابلمه را ملایم کنید. بیست دقیقه بعد باید سبزیجات را اضافه کنید. پس در این مدت، پوست یک عدد گوجه فرنگی را بگیرید و رنده کنید. دو عدد هویج را رنده یا نگینی ریز خرد کنید. یک عدد ساقه کرفس را هم ریز خرد کنید. سیب زمینی را پوست بکنید و رنده یا نگینی ریز خرد کنید. سپس سیب زمینی را با آب سرد بشویید تا نشاسته اضافی آن از بین برود.

 به دلیل استفاده از رشته ورمیشل این سوپ لعاب زیادی دارد و اگر بیش از حد رشته داخل آن ریخته باشید سوپ به شدت سفت می شود. به همین جهت زمان اضافه کردن رشته ورمیشل مراقب باشید که بیش از حد رشته داخل سوپ نریزید.


نکته: بعضی از افراد در سوپ ورمیشل ،مقداری نخود فرنگی هم استفاده می کنند. این کار به خوشمزه تر شدن سوپ کمک می کند.

در مرحله ی بعدی گوجه فرنگی رنده شده، هویج و کرفس را به قابلمه سوپ اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. پس از 15 دقیقه سیب زمینی رنده شده را هم اضافه کنید و هم بزنید. مقداری از مزه سوپ را بچشید و به مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.جعفری را هم اضافه کنید و همه مواد را خوب هم بزنید. در نهایت یک پیمانه رشته ورمیشل را داخل قابلمه سوپ بریزید و هم بزنید.

حدود 20 دقیقه صبر کنید تا سوپ جا بیافتد.اگر دوست داشتید آب یک عدد لیمو ترش و یا نارنج را بگیرید و کم کم به سوپ اضافه کنید و هم بزنید تا به مزه دلخواهتان برسد. سپس می‌توانید آن را در ظرف مورد نظر بکشید و سرو کنید.

نکات:
پیشنهاد می‌کنیم برای خوشمزه تر شدن یک لیوان آب قلم  و همچنین قارچ هم به سوپ اضافه کنید. اضافه کردن آب قلم طعم خوب و هم غلظت خوبی به سوپ می‌بخشد.

همچنین ممکن است بارها با این مشکل مواجه شده باشید که سوپ ورمیشل شما بوی بدی بدهد که حتی باعث شود نتوانید آنرا مصرف کنید. این بوی نامطبوع بوی زهم مرغ است که همانطور که در مرحله اول آشپزی توضیح داده شد با قرار دادن مرغ در آب جوش می توانید آنرا برطرف کنید.

به دلیل استفاده از رشته ورمیشل این سوپ لعاب زیادی دارد و اگر بیش از حد رشته داخل آن ریخته باشید سوپ به شدت سفت می شود. به همین جهت زمان اضافه کردن رشته ورمیشل مراقب باشید که بیش از حد رشته داخل سوپ نریزید.
اگر سوپ ورمیشل بیش از اندازه سفت شد اصلا نگران نباشید چند لیوان آب جوش اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسد.
جعفری را در انتها بریزید سپس از روی حرارت بردارید نباید جعفری خیلی پخته شود تا تغییر نگ دهد.

 می توانید در این سوپ یا فقط از رب گوجه استفاده کنید و یا خود گوجه فرنگی ،ولی اگر ترکیبی از این دو باشد، طعم سوپ بهتر خواهد شد.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .