تبیان، دستیار زندگی

آزمون cael: راهنمایی ساده برای شرکت در این آزمون

آزمون cael مخفف عبارت The Canadian Academic English language است که معنی آن آزمون آکادمیک زبان انگلیسی کانادایی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آزمون cael: راهنمایی ساده برای شرکت در این آزمون

یکی از ملزومات مهاجرت کردن به یک کشور خارجی داشتن سطح قابل قبولی از زبان انگلیسی است. یعنی اگر شما قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های خارجی را داشته باشید، باید ابتدا زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. دانشگاه‌های هر کشوری برای پذیرش دانشجوهای بین المللی، آزمونی در نظر گرفته‌‌اند که در واقع در این آزمون سطح زبان انگلیسی فرد متقاضی سنجیده می‌شود.
آزمون cael مخفف عبارت The Canadian Academic English language است که معنی آن آزمون آکادمیک زبان انگلیسی کانادایی است. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کشور کانادا را دارند، باید این آزمون را که هدف آن تعیین سطح زبان انگلیسی داوطلب است بدهند. سپس در صورت آوردن نمرۀ قابل قبول در آن می‌توانند، در دانشگاه مورد نظر خود پذیرش شوند.
در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این آزمون در اختیار شما قرار دهیم.

آزمون cael چیست؟

این آزمون جزء بهترین آزمون‌هایی است که مهارت افراد در زبان انگلیسی را شناسایی می‌کند. داوطلبان در این آزمون باید سؤالات متعددی را پاسخ بدهند و بخش‌های مختلفی مانند مطالعۀ مقاله، گوش دادن به سخنرانی و نوشتن انشاء کوتاه دارد که داوطلب باید از پس تمام آن‌ها برآید. در حال حاضر این آزمون به صورت کامپیوتری از متقاضیان گرفته می‌شود و به آزمون CAEL CE معروف است.

ساختار آزمون  CAEL

ساختار آزمون CAEL به این گونه است داوطلب فقط در یک روز باید به تمام بخش‌های آن پاسخ دهد و نیاز به هیچ گونه ملاقات یا مصاحبه‌ای ندارد. همانطور که در قسمت قبلی نیز گفته شد، برای پاسخ دادن به برخی از سؤالات این آزمون باید یک سری مقاله مطالعه کنید یا اینکه به یک سخنرانی گوش دهید. آیتم‌هایی در ساختار این آزمون وجود دارند، که نمره ندارند و تنها هدف از طراحی آن‌ها، پیشرفت آزمون است. در ادامه بخش‌های مختلف این آزمون را با جزئیات بیشتری راجع‌به آن‌ها توضیح خواهیم داد.

بخش خواندن یا Integrated Reading 

Integrated Reading به معنی خواندن یکپارچه است. در این بخش از آزمون CAEL متن یا متن‌هایی در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد که او باید ابتدا با دقت آن‌ها خوانده و درک کند. سپس به سؤالاتی که از همان متون مطرح شده است، پاسخ دهد. می‌توان گفت مانند بخش درک مطلبی است که در تمام آزمون‌های معمولی دیگر وجود دارد. در این بخش سؤالات به دو قسمت تقسیم شده‌اند، قسمت اول که شمال 14 تا 25 سؤال است و قسمت دوم که شامل تنها 1 سؤال است.
ترتیب سؤالات در بخش اول به این گونه است که ابتدا یک یا دو متن کوتاه داده می‌شود که داوطلب باید بخواند و به سؤالاتش پاسخ دهد، پس از آن یک یا دو متن بلند داده می‌شود که بازهم داوطلب باید خوانده و به سؤالاتش پاسخ دهد. قسمت دوم آن به این صورت است که یک مکالمه به داوطلب داده می‌شود و او باید به یک سؤال که از آن مکالمه داده شده است، با یک متن بلند پاسخ دهد. زمانی که برای این بخش از آزمون اختصاص داده‌اند، 30 الی 35 دقیقه است.

بخش درک مطلب یا Academic Unit A  

در این بخش از آزمون، داوطلب باید به سؤالات درک مطلب پاسخ بدهد. سؤالات این بخش به سه قسمت تقسیم می‌شوند. قسمت اول یک متن طولانی به داوطلب داده می‌شود که باید آن را بخواند و به سؤالاتش پاسخ دهد. قسمت دوم نیز یک متن شنیداری طولانی به داوطلب داده می‌شود که باید آن را گوش کند و سپس به سؤالاتش پاسخ دهد. قمست سوم نیز یک سؤال نوشتاری است که داوطلب باید با یک متن طولانی پاسخ آن را بدهد.
داوطلب باید برای پاسخ دادن به سؤال قسمت سوم از قسمت‌های قبلی این بخش یعنی متن خواندنی و متن شنیداری که در اختیار او قرار گرفته و به سؤالاتش پاسخ داده است، استفاده کند. زمانی که برای این بخش از آزمون CAEL در نظر گرفته شده است، 60 الی 70 دقیقه می‌باشد.

بخش درک مطلب یا Academic Unit B  

این بخش آخرین بخش آزمون CAEL است که دقیقا مانند بخش قبلی است. در این بخش هم سه دسته سؤال به داوطلب داده می‌شود که در قسمت اول  و دوم باید مطالب یک متن خواندنی و یک متن شنیداری را درک کرده و به سؤالات آن‌ها پاسخ دهد. قسمت سوم آن هم نیز یک سؤال است که باید با استفاده از قسمت‌های قبلی پاسخ داده شود اما تفاوت آن با بخش قبلی در این است که این سؤال به یک پاسخ کوتاه نیاز دارد. زمانی که به این بخش اختصاص یافته است نیز 40 الی 45 دقیقه است.

هزینه و زمان آزمون CAEL

هزینۀ این آزمون در کشورهای مختلف متفاوت است. در کشور کانادا هزینۀ آزمون CAEL برابر با 280 دلار است که هزینۀ بین المللی آن بستگی به محلی که آزمون  در آن برگزار می‌شود، دارد. کشورهای مختلفی در حال حاضر میزبان انجام آزمون CAEL هستند که از جملۀ آن‌ها، کشورهای کانادا، آمریکا، هند، امارات، چین و فیلیپین هستند. البته قرار شده است که مراکز اجرای این آزمون بیشتر شود.
مدت زمانی که داوطلب برای کل آزمون در اختیار دارد، چیزی حدود 3 ساعت و نیم است که باید در این زمان به تمام سؤالات آزمون پاسخ دهد.
اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید باید کاملا به زبان انگلیسی در سطح دانشگاهی و پژوهشی تسلط داشته باشید.  ما در موسسه کوییک با برگزرای کلاس های امادگی آزمون CAEL در کنار شما خواهیم بود تا با اعتماد به نفس در این آزمون شرکت کنید. 
آزمون cael: راهنمایی ساده برای شرکت در این آزمون

نتیجه آزمون CAEL 

نمرۀ کلی که داوطلب از آزمون CAEL می‌گیرد، عبارت است از میانگین نمراتی که از بخش‌های مختلف این آزمون به صورت جداگانه کسب کرده است که می‌تواند در در محدودۀ 10 الی 90 باشد. در واقع نمرۀ 10 پایین نمره‌ای که داوطلب از این آزمون می‌گیرد و نمرۀ 90 بالاترین نمرۀ یک داوطلب می‌باشد.
دانشگاه‌های کانادا در صورتی فرد متقاضی را پذیرش می‌کنند که نمرۀ آزمون CAEL او حداقل 70 باشد که برای کسب این نمره باید در تمام بخش‌های آزمون نمرۀ حداقل 60 را کسب کرده باشد.
هر فرد متقاضی این آزمون یک حساب کاربری دارد که نتیجۀ آزمون او بعد از تقریباً 8 روز کاری در حساب کاربری او به صورت آنلاین قابل مشاهده است. پس از اعلام نتایج نیز از طریق ایمیلی به داوطلب، اعلام نتایج اعلان می‌شود. علاوه بر این، این نتایج به 5 مؤسسه که خود داوطلب آن‌ها را انتخاب می‌کند، بدون دریافت هیچ گونه هزینه‌ای ارسال می‌شود.
یک امکان دیگر که در آزمون CAEL در اختیار داوطلبان قرار می‎گیرد، این است داوطلب می‌تواند تا 6 ماه بعد از زمان برگزاری آزمون، برای تصحیح کردن یک بخش یا حتی تمام بخش‌های آزمون درخواست بدهد. البته برای این کار باید هزینه‌ای پرداخت کند که برابر با 65 دلار است.

مدت اعتبار نتیجه آزمون CAEL 

مدت اعتبار این آزمون برای فرد متقاضی و مؤسسات 2 سال است. در ضمن متقاضیان این آزمون می‌توانند برای اینکه آمادگی بیشتری برای آن داشته باشند، نمونه آزمون آنلاین و رایگانی که در صفحه مخصوص این آزمون قرار داده شده است، استفاده کنند و میزان دانش زبان انگلیسی خود را بسنجند.

ویژگی‌های آزمون CAEL 

تست‌های پکپارچه: این آزمون، یک آزمون عمومی و جامع است و مهارت‌های زبان انگلیسی شما را به چالش می‌کشد. بنابراین فقط زمانی می‌توانید به این آزمون پاسخ بدهید که توانایی مربوط به زبان که هر کدام در بخش خاص خود سنجیده می‌شوند، را داشته باشید.
در واقع این آزمون بیشتر برای یادگیری فعالیت‌هایی است که دانشجویان در زمان تحصیل خود در کانادا باید آن‌ها را انجام دهند. از این رو این آزمون برای یادگیری و استفاده مناسب و درست از زبان است.
مباحثی که در آزمون آورده می‌شود، مربوط به دوره‌هایی است که سال اول دانشگاه گذرانده می‌شود.
هر بخش آزمون نمرۀ جداگانه‌ای دارد که از میانگین آن‌ها نمرۀ کل تعیین می‌شود. تمام بخش‌ها به یک میزان اهمیت دارند و شما برای اینکه نمرۀ آن را کسب کنید، باید در تمام بخش‌ها مهارت کامل داشته باشید.
داشتن لهجۀ کانادایی می‌تواند تاثیر گذار باشد.
آزمون CAEL جزء بهترین ابزارهای سنجش زبان داشنجویان و دانش آموزان است.
این آزمون برای استفاده از زبان در زمینه علمی گرفته می‌شود. داوطلبان این آزمون مقالات متعددی را می‌خوانند، به سخنرانی گوش می‌دهند و حتی خود یک مقاله کوتاه می‌نویسند. تمام این بخش‌ها در واقع به داوطلب می‌آموزد که چگونه از مهارت زبانی که دارد، باید استفاده کند.

جمع بندی 

داشتن مهارت و دانش کافی در زبان انگلیسی برای هر فردی که قصد دارد به یک کشور خارجی مهاجرت کند، لازم است. مخصوصاً برای افرادی که مهاجرت تحصیلی می‌کنند، باید زبان انگلیسی را در سطح قابل قبولی بدانند. برای سنجش سطح زبان افراد آزمون‌های مختلفی طراحی شده است که در کشورهای مختلف نیز معتبر هستند. در این مقاله آزمون CAEL را به شما معرفی کردیم که برای پذیرش در دانشگاه‌ها کانادا باید در این آزمون نمرۀ قابل قبول را کسب کنید.
برای شرکت در کلاس های آمادگی آزمون CAEL می توانید با شماره های موسسه کوییک تماس بگیرید و یا فرم مشاوره را در سایت پر کنید. ما با اتکا به آخرین متد آموزشی و بهترین منابع آمادگی این آزمون شما را برای نمره مورد نظرتان آماده می کنیم. پس همین حالا با ما تماس بگیرید.