تبیان، دستیار زندگی

آموزش کارت پستال تبریک روز معلم

در روز معلم همه دانش آموزان سعی می‌کنند به گونه‌ایی از محبت‌های معلمین خود قدردانی نمایند، یکی از خلاقانه‌ترین ایده‌ها برای کادوی روز معلم، تهیه کارت پستال‌های دست ساز است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روز معلم
اردیبهشت روز گرامی‌داشت کسانی است که از صمیم قلب و با صد در صد وجود برای آموزش و تربیت ما تلاش کرده‌اند.
روز معلم، فرصت کوچکی است که بتوانیم به معلمین خود و تمام کسانی که برای آموزش ما تلاش کرده‌اند نشان دهیم که قدردان زحمت و تلاش بی‌منت آن‌ها هستیم. اگر به هر دلیلی روز معلم در کنار آموزگار خود نبودید می‌توانید با جشن روز معلم مجازی او را بسیار خوشحال کنید.

تهیه کارت پستال برای کادوی روز معلم یکی از بهترین ایده های خلاقانه است، دانش آموزان می توانند با کمی خلاقیت و ابتکار، اقدام به ساخت کارت پستال نموده و سپس آن را با یادداشتی زیبا و انواع پیام تبریک روز معلم تکمیل کرده و به معلم خود هدیه کنند.

روز معلم

ساخت کارت پستال بسیار شیک برای کادوی روز معلم

برای درست کردن یک کارت پستال زیبا برای تبریک روز معلم در این مطلب چند ایده در اختیار شما قرار می دهیم.

روش ساخت کارت پستال:
مقوای نازک یا کاغذ A4 رنگی را از وسط تا کنید. نصف کاغذ آ – چهار سفیدی را بردارید. دو سانت از هر طرف ان را چیده و گوشه هایش را گرد کنید.با خط کش خطوط موازی در دو جهت عمود بر هم رسم کنید. گوشه های هر مربع را با نگین یا مروارید لپه ای تزیین کنید و روی کارت بچسبانید.

روز معلم
حالا با کاغذ رنگی گل بسازید:
کاغذ مربعی شکل 6 سانتی را از قطر به شکل مثلث تا کنید. مجددا تا کنید تا مثلثی کوچکتر شود. تای دوم را باز کرده و مثلث را از دو راس روی قائده تا کنید تا 3 قسمت شود.

شکل گلبرگ را روی کاغذ بکشید و بچینید. گل شما می تواند گلبرگ های نوک تیز یا گرد داشته باشد. با مداد یا خودکار یا نوک قیچی کمی گلبرگ ها را فرم دهید.

برای اینکار مداد را زیر گلبرگ گذاشته و در حالی که انگشت شست تان روی گلبرگ است به طرف بالا بکشید. برای پرچم گل، نواری از کاغذ زرد را با قیچی برش هایی نزدیک هم بزنید.

سپس دور یک خلال دندان بپیچید و انتهای کاغذ را چسب بزنید تا باز نشود. ابتدا گل یکی از گل ها را برجسته کنید و سپس سه گل را روی هم بچسبانید.

گل برجسته روی دو گل دیگر قرار می گیرد. سعی کنید گلبرگ های هر گل میان گل ردیف قبل باشد. برای برجسته کردن گل بین دو گلبرگ را کمی چیده و سپس دو گلبرگ را روی هم بچسبانید.

برای ساخت رز های کوچک، کاغذی دایره ای شکل را به صورت مارپیچی به عرض حدود 1 سانت بچینید. نوار به دست آمده را رول کرده، بچسبانید و میانش را مروارید بگذارید. از کاغذ رنگی سبز، برگ درست کنید.

در این مرحله نوارهای کاغذی را مروارید بچسبانید. دو گوشه مقابل هم کارت را با گل و برگ ها و شکوفه های کاغذی تزیین کنید. شکوفه ها هم مانند گل ساخته می شوند ولی با گلبرگ هایی گرد و کوچکتر.

 

روز معلم

آموزش ساخت کارت پستال برای روز معلم

برای اینکار ابتدا مقوایی رنگی (رنگ دلخواه) نازک یا کاغذی ضخیم به اندازه 20 در 28 سانت را تا می کنیم، در وسط آن یک دایره می کشیم.دایره را با کاتر می بریم، کارت را باز کرده و سمت راست را کاغذ سفید می چسبانیم. روی کاغذ سفید متن تبریک روز معلم را می نویسیم و در پایان کار آن را به کارت می چسبانیم. 

حالا چند گل با گلبرگ های گرد درست کنید، لبه گلبرگ ها را با مداد یا سر قیچی فرم بدهید. گل را کف دست بگذارید و با ته مداد مرکز آن را فشار دهید تا گل فرم بگیرد.

کارت را با گل و برگ و نگین یا مروارید رنگی تزیین کنید. متن دلخواه را روی کاغذ بنویسید. همچنین می توانید داخل کارت را هم با گل و برگ تزیین کنید.

ساخت کارت پستال هدیه روز معلم با کاغذهای رنگی 


روز معلم

ساخت کارت پستال هدیه روز معلم با کاموا و مقوا


روز معلم
روز معلم

ساخت کارت پستال هدیه روز معلم با وسایل دور ریز


روز معلم

چند ایده خلاقانه برای ساخت کارت پستال برای کادوی روز معلم


روز معلم


این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .