تبیان، دستیار زندگی

چند کاردستی ساده برای کادوی روز معلم

۱۲ اردیبهشت روز معلم است، یکی از پرطرفدارترین ایده ها برای کادوی روز معلم از طرف دانش آموزان تهیه یک کاردستی خلاقانه می‌باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روز معلم
برای روز معلم دانش آموزان دوست دارند یک کار خاص برای معلم انجام دهند و درست کردن کاردستی یک روش با حال برای تشکر از معلم است.  

راه های زیادی برای برگزاری هر چه بهتر جشن در روز معلم وجود دارد و می توان هدایای مختلفی برای این روز تهیه نمود.یکی از ایده های بسیار جالب و زیبا که مطمئنا مورد توجه همه معلم ها نیز قرار می گیرد، ساخت کاردستی توسط دانش آموزان می باشد. 

برای ساخت کاردستی مخصوص این روز می توانید از انواع وسایل ساده و معمولی که در دسترس دارید استفاده نمایید و از این طریق کاردستی های متنوع و جالبی بسازید. به طور مثال می توانید با وسایلی مانند مداد، پاک کن، خط کش، گل های طبیعی و دیگر وسایل کاردستی زیبایی برای کادوی روز معلم برای معلم مهربان خود تهیه کنید.

 

تهیه کاردستی گلدان با مداد و تزیین آن با گل های طبیعی

روز معلم
می توانید چند مداد را به هم چسبانده و بصورت گلدان در آورید و برای تزیین آن از گل های طبیعی استفاده کنید.

یکی از روش‌هایی که می‌توان در روز معلم برای تقدیر و تشکر از زحمات معلم‌ها استفاده کرد، ساخت کاردستی روز معلم با انواع لوازم ساده مانند مقوا، چوب بستی، چسب، کاغذ، فوم، نمد و مواردی از این دست است.



گل طبیعی از قدیم ترین ابزارها برای ابراز عشق و محبت و قدردانی بوده و شما می توانید یک گلدان کوچک بردارید و روی آن برای معلم خود نقاشی کنید.پیام تبریک بنویسید و بعد از خشک شدن در آن گلدان گل های زیبا بکارید و هدیه دهید.

تهیه کاردستی گل رز مقوایی برای کادوی روز معلم


روز معلم
وسایل مورد نیاز:
- مقوای رنگی نسبتا نازک
- خودکار
- چسب
- قیچی

روش ساخت گل رز مقوایی:
ابتدا روی یک تکه مقوای رنگی یک دایره تو در تو مانند شکل زیر بکشید. خطوط کشیده شده را برش دهید. از ابتدای دایره تا مرکز آن، مقوا را به شکل گل بپیچید.

زیر گل را با چسب بچسبانید تا باز نشود. گل زیبایی مانند زیر به دست می‌آورید که می توانید مانند شکل بالا به شاخه‌های خشک وصل کنید و یک گلدان زیبا به معلمتان هدیه بدهید.

تهیه کاردستی برای روز معلم با رنگ آموزی روی لیوان یا ماگ سفالی

روز معلم
می توانید از ماگ یا لیوان های دسته دار چای و قهوه برای این کار استفاده کنید به این صورت که با رنگ روغن یا گواش آن ها را برای معلم خود رنگ آمیزی کنید.همچنین می توانید از ماژیک های ضد آب استفاده کرده و یک ماگ کاملا سفید برداشته و روی آن را به سلیقه خود رنگ آمیزی کنید.

درست کردن کیک برای کادوی روز معلم 


روز معلم
کیک و شیرینی از ملزومات یک جشن درست و حسابی محسوب می‌شود. این موضوع که در کنار معلم خود نیستید مانع از سورپرایز کردن او با کیک و شیرینی نخواهد شد.

این کار ممکن است تنهایی برای دانش آموزان سخت باشد اما با کمک مادران می توانید یک کیک یا شیرینی یا کاپ کیک درست کنید و با سلیقه تزیین کنید و به معلم تان هدیه دهید.

کاردستی گل و گلدان نمدی برای روز معلم

روز معلم
نمد هم رنگ بندی متنوعی دارد هم انعطاف پذیری آن به شما امکان میدهد هزاران ایده خلاقانه برای ساخت کاردستی را عملی کنید.

وسایل لازم برای کاردستی گل نمدی:
- پارچه نمدی رنگی
- توپ نمدی رنگی
- روبان سفید با عرض ۱۰ میلی‌متر
- وسایل گل آرایی پلاستیکی (کاسبرگ و ساقه گل، الگوی گل)
- چسب حرارتی
- سوزن
- نخ کتانی
- فوم

روز معلم
کاردستی گل نمدی:
ابتدا با استفاده از الگوی گل روی پارچه‌های نمدی، شکل گلبرگ‌ها را کشیده و جدا کنید. دو تا از گلبرگ‌های بریده شده را بر روی هم بچسبانید به طوری که هر گلبرگ بین دو گلبرگ زیری قرار بگیرد.

با استفاده از ساقه‌ها و کاسبرگ‌های مصنوعی، گل‌های نمدی را کامل کنید. سعی کنید گل‌های نمدی را با رنگ‌های مختلف درست کنید تا در نهایت گلدان زیباتری به دست بیاورید.

توپ‌های نمدی رنگی را در وسط هر گل بچسبانید. به این ترتیب ساخت گل‌های نمدی شما به پایان رسیده و الان باید برگ‌ها را به گل‌ها وصل کنید. برای این کار به تعداد کافی برگ نمدی آماده کنید و با استفاده از چسب، آن ها را به دور ساقه بچسبانید.

کاردستی گلدان نمدی:
برای ساخت گلدان نمدی برای کاردستی روز معلم، دو قطعه نمد به شکل زیر برش دهید، تکه دایره‌ای شکل کف گلدان را می‌سازد و تکه کشیده، بدنه گلدان را می‌سازد. (به علت تفاوت در سلیقه‌ها در سایز گلدان و تعداد گل، اندازه خاصی پیشنهاد نمی‌کنیم)

با استفاده از سوزن و نخ هم‌رنگ با نمد، دور دو قطعه نمد را به هم بدوزید تا گلدانتان آماده شود. یک نوار نازک از نمد را از وسط تا کنید و آن را به‌عنوان لبه گلدان به گلدانتان بدوزید.

تزیین گلدان نمدی:
برای این که کاردستی روز معلم شما زیباتر بشود یک روبان را با استفاده از چسب به دور تا دور لبه گدان بچسبانید. حالا مانند تصویر زیر با استفاده از روبان یک پایپون آماده کنید و آن را روی روبانی که در مرحله قبل تهیه کردید به کمک چسب حرارتی بچسبانید.

ساخت جعبه برای کادوی روز معلم

روز معلم
کادو گرفتن برای هر کسی، هیجان انگیز است، اگر می‌خواهید که برای روز معلم، آموزگار خود را حسابی غافل‌گیر کنید برای او کاردستی زیبا تهیه و ارسال کنید.

ساخت کاردستی جعبه کادو مدل هرمی
برای ساخت جعبه کادو به صورت هرمی ساده به مقوای رنگی و روبان نیاز دارید؛ می توانید با کوچک و بزرگ کردن الگوی جعبه، جعبه هایی در اندازه های متنوع داشته باشید.

روز معلم
الگو را روی مقوای رنگی پیاده کنید سپس نقاط خط کشی را با خط کش رسم کنید، نقاط خط کشی شده را به سمت داخل مقوا تا بزنید، بالای هر بخش مقوا را سوراخ کنید.

روبان را از سوراخ های بالای جعبه عبور دهید و برای پایان کار روبان را بکشید تا سر جعبه جمع شود سپس به آرامی روبان را گره بزنید ( پیش از گره زدن روبان هدیه را داخل جعبه قرار دهید ).بر اساس ذوق و سلیقه‌ای که دارید کاردستی مناسب آقا یا خانم معلم خود تهیه و آن را به زیباترین شکل ممکن در جعبه هایی که خودتان درست کرده اید گذاشته و هدیه دهید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .