تبیان، دستیار زندگی

جملات رسمی برای تبریک روز معلم

۱۲ اردیبهشت مصادف است با روز بزرگداشت شهید مرتضی مطهری، که به نام معلم شهید نام گذاری شده است، از این رو این روز به نام روز گرامیداشت معلم و استاد نامیده شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روز معلم
در سطح جهان و به پیشنهاد یونسکو روز ۵ اکتبر (۱۳ مهر) هر سال به عنوان روز جهانی معلم نامگذاری شده‌است.با این حال در بسیاری از کشورها از جمله ایران در روز متفاوتی جشن گرفته می‌شود. در ایران و پس از انقلاب اسلامی ایران خبر ترور و شهادت مرتضی مطهری به دست اعضای گروه فرقان در ۱۲ اردیبهشت منتشر شد و به همین مناسبت نیز همین روز دوباره به نام روز معلم نامگذاری گردید.

متن و جملات رسمی زیبا برای تبریک مقام معلم

انسان دو نوع معلم دارد: آموزگار و روزگار؛  هرچه با شیرینی از اولی نیاموزی، دومی با تلخی به تو می آموزد. 
اولی به قیمت جانش،
دومی به قیمت جانت…
معلمان عزیز و گرامی وطن روز معلم را غنیمت شمرده و به احترامتان سر تعظیم فرود آورده، روزتان را خاضعانه تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
**********
وز معلم بر تمامی تلاشگران و فرهیختگان عرصه تعلیم و تربیت که زیبا ترین جلوه های عشق و ایثار را به نمایش گذاشتند وبه ما آموختند چگونه در کنار هم دنیای بهتری بسازیم مبارک باد.
**********
همه قبیله ی من عالمان دین بودند / مرا معلم عشق تو شاعری آموخت... سعدی

روز معلم
اوراق زرین تاریخ تربیت سیمای درخشان مربیان نام آوری چون ابراهیم، موسی، عیسی و محمد (ص)،

سلامت گفتم پیامم دادی، پیامت چراغ راه زندگیم شد و مرا به سرزمین نور و آگاهی، هدایت کردی ای آینیه تمام نمای عشق و محبت و ایثار هر روزت مبارک باد.

علی (ع) و فاطمه (س) و زینب (س) را بر خود نقش ابدی زده است آنان که با پیکار مقدس خویش حماسه های شکوهمند و جاوید در سازندگی انسان متعهد به وجود آوردند، و با تزکیه و تعلم کاخ بلند پایه ی علم و فضیلت را بنا نهاده و پرچم توحید را برافراشتند و امروز شما عزیز گرامی ادامه ی این نهضت عظیم را بر عهده گرفته ای ضمن بزرگداشت خاطره استاد مطهری و گرامیداشت روز معلم، برایتان در این راه آرزوی موفقیت می نمایم.
**********
انسان بزرگ نمی شود جز بوسیله فکرش شریف نمی شود جز به واسطه رفتارش و قابل احترام نمی گردد جز به سبب اعمال نیکش.تقدیم به شما که شایسته احترامی. روزت مبارک.
**********
روز معلم یادآور شکوه و عظمت زنان و مردان پاکباخته ای است که در طول تاریخ در عرصه ی تعلیم و تربیت زیباترین جلوه های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته اند . . . "روز معلم مبارک."
**********
روز معلم
معلم گرامی از تو تشکر می کنم برای هدایت ما و از اینکه بهترین راه را برای ساختن امروزمان نشان دادی تویی که ما را از "هیچ" به "همه چیز" رساندی. شاگرد کوچک شما، روز معلم مبارک باد.
**********
در میان صدقه هایی كه مردم می دهند، هیچ صدقه ای ارزنده تر از یاد دادن علم و دانش نیست. پیامبر اكرم (ص)
********
مهر ایزدی بر فراز دستانم بدرقه ی استادی که راه و رسم درست زیستن را به من آموخت. امروز بهانه ایست، تا بوسه ای نثار دستانت شود و تبریکم را تقدیمت کند. "هفته ی مقدس معلم مبارک."
********
در سپیده دم ازل ان زمان که سازندگی کائنات اغاز می گردید و کتاب تکوین گشوده میشد نخستین کلمه ایی که با قلم تقدیر بر دیباچه قاموس هستی نقش بست واژه ی زیبای استاد بود و سر فصل این کتاب کهن به تعلیم و تربیت اختصاص یافت همیشه و در همه چیز استاد من هستید. روزتان مبارک
********
نیمکت های چوبی بیشتر از درختان جنگل میوه میدهند چون ریشه در تلاش معلم دارند. "روز معلم مبارک."
********
نقش معلم در دلهاست و دیگری جای او را نمی گیرد، آن که دلها به عشق او زنده است، در دل عاشقان نمی میرد. عزیزم روز ۱۲ اردیبهشت روز معلم مبارک.
********
روز معلم
عارفان علم عاشق می شوند، بهترین مردم معلم می شوند. عشق بادانش متمم می شود، هرکه عاشق شد معلم می شود. "روز معلم بر معلمان و استادان بزرگوار مبارک."
********
ای خدای عشق، ای ام الکتاب ای معلم، ای سراسر آفتاب در کتاب دل نویسم با مداد ای معلم روز تو تبریک باد.
********
هدف یک معلم رسم تصویری از آینده برای دانش آموز نیست، بلکه راهی را نشان خواهد داد که دانش آموز توانایی رسم تصویر آینده خود را داشته باشد. روز معلم مبارک.
********
افلاطون راپرسیدند: چگونه است که تو معلم خویش را بیش از پدر احترام مینهی و بزرگ میداری؟
گفت؛ پدرم مرا از بهشت به زمین آورد و معلمم مرا از زمین به بهشت رهنمون می سازد. حال شما قضاوت کنید احترام بر کدام واجب تر؟؟؟ "روز معلم برهمکاران عزیز مبارک."
********
تا خدا بوده و هست، معلم بوده و هست و هر روز، روز معلم هست، معلمی هنر است، عشقی است. آسمانی روزت مبارک.
********
معلم متوسط ​​می گوید. معلم خوب توضیح می دهد، معلم برتر نشان می دهد. معلم بزرگ الهام می بخشد. روز معلم گرامی باد.
********
من با همه دل ، احترام و تکریم خودم را به معلمان عزیز عرض میکنم. معلمان و استادان در سرتاسر کشور بدانند که من یکی از قدر شناس ترین مخلصان آنها هستم.
********
روز معلم
بوسه میزنم بردستانت، به احترام بهشت که زیر پایت جاری ست، به احترام اندیشه ای که بر تخته کلاس نقش می‌بندد
سپاسگزار معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموخت نه اندیشه ها را. استاد روزت مبارک.
********
به من از دانایی‌های خود گفتی تا از نادانی‌های خودم نگویم، به من درس زندگی دادی تا فقط درس علم یاد نگیرم، حالا من امروز می‌خواهم چیزی به تو یاد بدهم، دانش آموزانت را تنبیه کن تا تنبیه کردن یاد بگیرند، شکست شان بده تا شکست دادن یاد بگیرند. روزت مبارک. 
********
ای باغبان دلها! دل را به تو سپردم / سیراب کن ز علمت کویر تشنه ام را
بعدش بکار درخت پر بار مهربانی تا باران ببارد بر بوستان دل‌ها / جاری شود چو خونی در جان بی توان‌ها…
"روزت مبارک آموزگار بزرگوار."
********
چگونه می‌توانم تمام لحظه هایی که چون سرو در مقابلم ایستادی و با شور عشقت مرا سیراب کردی جبران کنم، جز اینکه بهترین درودها و دعاهای خیرم را بدرقه راهتان نمایم. روزتان مبارک معلم گرامی.

روز معلم
سلام برتو ای گوهر گرانقدر و ای دُر گرانبهای قله های ایثار و استقامت، تو با نسیم علم و دانشت طراو ت خاصی به این بدن های خواب و نا آگاه ما بخشیدی، تو باعث شدی تا ما از تاریکی و ذلت جهل بسوی روشنایی وسربلندی علم و از غبار کده بی معرفتی و ناآگاهی بسوی دهکده علم معرفت راه یابیم.

به راستی اگر تو نبودی چه کسی دستگیر ما دراین طوفان سهم گین زندگانی شده وما را بسوی کشتی پر بار علم و معرفت راهنمایی می کرد.

مگر نه این است که تو چراغ راه ما دراین دهکده امتحان و بلکه ظلمت کده غفلت و از خدا بی خبری شدی، تو که بعنوان یک معلم دلسوز هیچگاه دست پر مهر و محبت و مملو از امیدت را از سر ما برنداشتی و شب و روز به راه درست و صراط مستقیم بودی، همان راهی که تمام پیامبران الهی و امامان معصوم (ع) تا آخرین نفس شان سعی داشتند مردم را از منجلاب غفلت وانحراف بسو ی رستگاری ابدی سوق دهند و راهی که فلاح و رستگاری ما در آن نهفته است.

پس این تو بودی ای معلم آزاده که آزادی و آزادگی را به ما آموختی و به ما یاد دادی که چگونه با سلاح برنده ایمان خودرا از زنجیر های اسارت و بردگی این دنیای دنی رهانید.سلام ابدی ما نثار گام های استوارتو باد ای معلم عزیز، تو باعث شدی تا ما آفریدگار حقیقی خودما را بشناسیم و به دستورا ت او عمل کنیم و با کارهایی خدا پسندانه خودما بجای نارضایتی او سایه لطف ومهربانی اش را بر سر ما احساس کنیم. بهشت جاویدان جایگاه ابدیت باد ای معلم عزیز، روزت مبارک باد.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .