تبیان، دستیار زندگی

معرفی تجهیزات آبیاری هانتر

تایمر آبیاری هوشمند هانتر ساخت کشور آمریکا بوده و به وسیله ی این تایمرها که از نوع بیسیم هستند شما می توانید گیاهان خود را از راه دور آبیاری نموده و شاهد بهتر شدن میزان رشد آنها باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
معرفی تجهیزات آبیاری هانتر

در حال حاضر انجام کارهای کشاورزی به وسیله ی تجهیزات به روز و آپدیت یکی از هدف های موجود برای هر کشاورز است. چرا که انها می توانند به وسیله ی این نوع از تجهیزات خیلی راحت نسبت به کاهش هزینه های خود اقدام کنند و در آن صرفه جویی داشته باشند. در عین حال هم بازده کاری خود را افزایش دهند. یکی از این اودات را می توان تجهیزات آبیاری هانتر به شمار آورد که یکی از بهترین و در عین حال کارآمدترین شیوه ها در این زمینه است. اگر شما هم بودجه ی مناسبی در اختیار دارید بهتر است اقدام به خرید این نوع تجهیزات نموده و تاثیر آنها را بر روی کار خود مشاهده کنید. از جمله ی پرکاربردترین این تجهیزات آبیاری هانتر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تایمر آبیاری
کنترلر هانتر
شیر برقی هانتر
در ادامه ی این مطلب قصد داریم تا به هریک از این موارد بپردازیم. با ما همراه باشید.

تایمر آبیاری هانتر چه مشخصه هایی دارد؟

در حال حاضر می توان شیوه های گوناگونی را برای انجام آبیاری ان هم به صورت خودکار مورد استفاده قرار داد. برخی از این تجهیزات آبیاری هانتر ارزان بوده و خیلی راحت می توانید بدون هزینه ی زیادی انها را در اختیار داشته باشید.برخی دیگر نیز هستند که می توان انها را در دسته ی گجت های دوست داشتنی این روزها در زمینه ی تجهیزات آبیاری هانتر به شمار آورد. تایمر آبیاری هوشمند هانتر ساخت کشور آمریکا بوده و می توانید به وسیله ی یک گوشی تلفن هوشمند و قطعه ی بلوتوث آنها، آن را مورد استفاده قرار دهید. به وسیله ی گوشی تلفن همراه خود می توانید تایمر آبیاری را به شیر برقی هانتر متصل نموده و از ان بهره ببرید. به وسیله ی این تایمرها که از نوع بیسیم هستند شما می توانید گیاهان خود را از راه دور آبیاری نموده و شاهد بهتر شدن میزان رشد آنها باشید. این دستگاه ها می توانند تا فاصله ی سی و دو متر را پوشش دهند که این فاصله برد بلوتوثی است که دستگاه از ان استفاده می کند. شما به وسیله ی گوشی تان می توانید خیلی راحت به این تایمرها برنامه داده و به صورت روزانه این کار را برای گیاهان خود انجام دهید. این نوع تایمرها را می توان بر روی شیرهایی که استاندارد بوده و سه چهارم و یک دوم اینچ هستند نصب کرد.

معرفی تجهیزات آبیاری هانتر

مشخصه های کنترلر هانتر چیست؟

یکی دیگر از تجهیزات آبیاری هانتر را می توان کنترلر هانتر به شمار آورد. این کنترلر هانتر از نوع قطره ای هم شناخته می شود هم برای محیط های باز (Outdoor) و هم برای محیط های بسته (Indoor) قابل استفاده است. تفاوتی که می توان میان این دو نوع سیستم ذکر کرد این است که در سیستم های بسته کنترلر موجود برای شیرها اطلاعات را از حسگر دریافت میکند و دستور باز یا بسته شدن شیرهای موجود را ایجاد میکند. به این وسیله این سیستم می تواند تغییراتی را سامانه ی ابیاری مکان مورد نظر به وجود اورد. برای نمونه اگر حسگر رطوبت در مکان مورد نظر پایین تر از مثلا 15 درصد شود شیر برقی که شماره ی آن ایکس است باز شده و آبیاری را شروع کند. اما در محیط های باز کلیه ی این دستورها از پیش تعیین شده است. برای نمونه در هر روز راس ساعتی معین شیر شماره ی ایکس برای مدت زمان معلوم مثلا یک ساعت نسبت به آبیاری زمین شماره ی ان اقدام کند. با توجه به چیزهایی که گفتیم می بینیم که این کنترلر هانتر هیچ احتیاجی به داشتن حسگرهایی برای سنجش میزان دما، رطوبت، نور خورشید و سایر مواردی از این دست نخواهد داشت. به همین علت هم هست که این کنترلر هانتر را به صورت مجدد برای انجام آبیاری به صورت قطره ای تنظیم نمود. دلیل این کار هم این است که این کنترلر به هیچ گونه ای قادر نیست تا از تغییراتی که در محیط رخ می دهد مطلع شود. از مزیت های این سیستم می توان به قیمت مناسب آن و منعطف بودنش اشاره کرد.

آشنایی با شیر برقی هانتر

یکی دیگر از تجهیزات آبیاری هانتر را می توان شیر برقی هانتر به شمار آورد که تولید کشور امریکا است. برای این که بتوانیم جریان یک مایع و یا سایر سیالات را تحت کنترل خود درآوریم نیاز به شیر داریم. شیرهای برقی هم یکی از انواع این شیرهای کنترلی هستند. بسته به نیاز مکان مورد نظر می توانید این شیرها را در سایزهای مختلفی انتخاب نموده و خریداری کنید. این شیر برقی هانتر کاملا اتوماتیک بوده و بدون این که به دخالت مستقیم دست احتیاجی داشته باشد باز و یا بسته می شود. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که می توانید به وسیله ی دست هم اقدام به بسته و یا باز کردن این تجهیزات آبیاری هانتر نمود. از انواع این شیرها می توان به تک راهی، دو راهی و سه راهی اشاره کرد. اما رایج ترین نوع انها انواع دوراهی است.

معرفی تجهیزات آبیاری هانتر

کاربردهای شیر برقی هانتر چیست؟

یکی از مصارف رایج این نوع از تجهیزات آبیاری هانتر را می توان متصل کردن لوله ها به هم به شمار اورد. برای مثال با شیر برقی هانتر از نوع سه اینچی می توانید لوله های اصلی را به لوله های فرعی متصل کنید. همچنین برای کنترل شیر برقی هانتر می توانید از تایمر آبیاری و کنترلر هانتر هم بهره ببرید. این شیرها در ساختار خود از یک شیر کوچک بهره می برند که همانند شیر فلکه عمل کرده و در قسمت بالایی شیر برقی قرار می گیرد. به وسیله ی این شیر فلکه شیر را باز کنید، ببندید و یا به طور کلی آن را تنظیم کنید. نکته ای که می بایست در هنگام خرید این نوع از شیرها به ان توجه داشته باشید این است که اندازه ی آن را با دقت و در تناسب با کارایی مورد نیاز خودتان انتخاب کنید. علاوه بر این به لوله هایی که می خواهید شیر مورد نظر را به آن متصل کنید را نیز در نظر گرفته و سپس اقدام به خرید کنید.