تبیان، دستیار زندگی

چگونگی نصب دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته مراحل متعددی دارد و می بایست برمبنای استاندارد های مشخصی که در این زمینه وجود دارند، انجام شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چگونگی نصب دوربین مدار بسته
نصب دوربین مدار بسته

حتی به مکانی که دوربین مداربسته در آنجا قرار است نصب شود نیز بستگی دارد. توجه داشته باشید که به واسطه امتیازات گسترده دوربین های مدار بسته و قابلیت های گوناگون آن ها که منجر به افزایش امنیت مکان های مسکونی و تجاری می شود، امروزه افراد زیادی برای نصب دوربین مدار بسته به مراکز مربوطه مراجعه میکنند و محبوبیت و فروش دوربین های مداربسته نیز بسیار گسترده شده است.

امروزه نیز در جامعه ما به واسطه دغدغه های بی شماره افراد جامعه، الزام نصب دوربین مدار بسته در آن دیده می شود.در این مقاله مراحل و نکات مهم در مسیر نصب دوربین مداربسته را برای شما بیان کرده ایم.

تهیه کردن نقشه کامل نصب دوربین مدار بسته


مطمئناً اولین مرحله در نصب دوربین های مداربسته نقشه محل مورد نظر است، بنابراین نصاب باید بتواند آن را طراحی کند. مطمئناً نصابی که با نقشه برای نصب دوربین دست به کار می شود بسیار حرفه ای تر و سریعتر پروژه را به اتمام می رساند. بعلاوه به سادگی می‌تواند اقلام و لوازم مورد نیاز را محاسبه کند. توجه داشته باشید در پروژه هایی که حجم کاری بالاتر و گسترده تری دارند استفاده کردن از نقشه می‌تواند بسیار مفیدتر باشد، چرا که نصابان می‌توانند راحت تر تقسیم کار کنند و پروژه را به سرعت به اتمام برسانند.


تجهیزات و لوازم استاندارد و مناسب


در مرحله ی دوم پس از تهیه نقشه با توجه به مختصاتی که در نقشه ثبت شده است تجهیزات لازم را تهیه می کنید، سعی کنید در تهیه تجهیزات بسیار حرفه‌ای عمل کنید و ابزارآلات درجه ۱ استفاده کنید. توجه داشته باشید که برند و کیفیت دوربین مطمئناً در تصویر واضح و شفاف ۱۰۰% ارتباط مستقیم دارد. البته باید توجه داشته باشید که مشتری به چه میزان تمایل دارد برای نصب دوربین های مدار بسته هزینه کند.

مشخص نمودن نقطه های دقیق نصب تجهیزات


در این مرحله باز هم همه چیز باید با استناد به مطالب نقشه صورت گیرد و محل های مشخص شده را برای نصب تجهیزات انتخاب کرد، مطمئناً تجهیزات زیادی برای این کار لازم می باشد. این تجهیزات عبارت است از:

.دوربین ها
.کابل ها
.بست ها
.دستگاه دی وی آر
.نوار چسب و بسیاری موارد دیگر.

توجه کنید که قلب تپنده سیستم نصب دوربین مداربسته مکان دقیق و صحیح دوربین ها می باشد، بی تردید باید نقطه دقیق آنها را بسیار حرفه ای انتخاب کنید تا تصویری فوق العاده خوب و مناسب را به مشتری انتقال دهید، بی شک مناسب نبودن نقطه نصب دوربین ارتباط مستقیم با تصویر دارد و اگر این انتخاب درست انجام نشود بهترین دوربین های دنیا نیز کارایی مفیدی نخواهند داشت. یک موضوع بسیار مهم دیگر که در خصوص نقطه و محل نصب دوربین های مدار بسته حائز اهمیت است دسترسی نداشتن راحت سارقین به مکان نصب دوربین ها می باشد بی تردید اگر چنین نباشد سارقین می‌توانند در تصاویر ضبط شده اختلال ایجاد کنند. با این اوصاف توجه داشته باشید که این موضوع بی نهایت مهم می باشد، همچنین باید فواصل مشخصی برای دوربین ها به جهت بالا بردن ضریب ایمنی در آنها به وجود آورد. مثلاً می توان آن ها را تا جایی که امکان دارد در نقطه بالا و دور از دسترسی نصب کرد، بنابراین امکان ایجاد اختلال در آنها میسر نمی باشد.
چگونگی نصب دوربین مدار بسته
نصب دوربین مدار بسته

سیم کشی و برقرار کردن مدار ها


در این مرحله باید به مدل دوربین و عملکرد آن دقت کرد، زیرا باید برای هر دوربین کابل و مدار خاصی مورد بهره وری قرار گیرد. البته برند های مختلفی در دوربین های مداربسته نیز وجود دارد و برای مثال در ایران برند های هایک ویژن و تی وی تی بیشتری استفاده را در ساختمان ها پیدا کرده اند اما در حالت کلی دو مدل مدار به نامهای hd و آنالوگ به صورت متداول برای نصب دوربین های مدار بسته استفاده می شوند. کابلی که برای اتصال به دوربین ها از آنها استفاده می شود به ترتیب زیر می باشد:

Rg 59
Rg 6
Rg 11.

مطمئناً این اتصالات به دستگاه دی وی آر ختم خواهند شد.

توجه داشته باشید که امروزه از دوربین های تحت وب بسیار استفاده می شود و علاقمندان زیادی دارد. مواردی که برای استفاده، اجرا و نصب این مدل از دوربین ها لازم است عبارت است از:

دسترسی به دوربین های تحت شبکه (lp)
دسترسی داشتن به nvr
دسترسی داشتن به سوئیچ شبکه.

توجه داشته باشید که مدارها و کابل کشی دوربین ها به صورت وایرلس یا همان بیسیم صورت می گیرد و ابتدا یک شبکه اینترنتی محلی باید ایجاد شود سپس تمامی ذخیره سازی های تصویر، دریافت و ارسال ها به دوربین ها و گیرنده ها به وسیله شبکه اینترنتی محلی انجام می شود. این یک امتیاز بسیار خوب برای اماکن بسیار بزرگ که سیم کشی در آنها مشکل عمده ای می باشد، است و به سادگی می توان از سیستم وایرلس استفاده کرد.
چگونگی نصب دوربین مدار بسته
نصب دوربین مدار بسته

نهایی ترین مرحله نصب دوربین مدار بسته


نهایی ترین مرحله نصب دوربین مدار بسته اعمال تنظیمات می باشد، پس از اینکه کار نصب دوربین های مدار بسته تمام شد نصاب باید اقدام به سنجش نصب صحیح و اصولی خود کند. برای این کار از نرم‌ افزارهای مخصوص هر دوربین باید استفاده شود، بنابراین ابتدا باید برند دوربین را مشخص کنید و سپس از نرم‌ افزار مورد نظر آن استفاده کنید. به وسیله این نرم افزارها می توانید فیلم ها و تصاویر دوربین ها را بر روی یک صفحه نمایش یا موبایل هوشمند اجرا و ذخیره کنید. با استفاده از این نرم افزارها کاربر قادر است زوایای متعددی به دوربین ها دهد و آن ها را تنظیم کند.

نکته نهایی در خصوص نصب دوربین های مداربسته این است که این کار نصب دوربین مداربسته نیاز به تخصص بسیار بالایی دارد و در نتیجه بهتر است کار نصب دوربین مداربسته را به اشخاص و شرکت های معتبر واگذار کنید تا متحمل هزینه های گزاف نشوید.

ما شرکت مهر تجارت را برای خرید و نصب و پشتیبانی دوربین های مداربسته به شما پیشنهاد می کنیم. شما می توانید با مراجعه به وبسایت شرکت مهر تجارت به آدرس www. hiktejarat.com مراجعه کنید یا با شماره 02167958 تماس بگیرید و از محصولات و خدمات متنوع شرکت مهر تجارت بهره مند شوید.