تبیان، دستیار زندگی

4 عامل افت انرژی‌

کمبود انرژی یا به عبارتی افت انرژی شایع ترین مشکلی است که افراد از آن گله می کنند و بارها این نکته را شنیده ایم که با وجود این که استراحت کافی دارم و غذای کافی مصرف می کنم اما باز هم خسته ام.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 افت انرژی‌ -
دراین مطلب به احساس خستگی می پردازیم:


افسردگی و خستگی

اگر بیشتر اوقات احساس خستگی می‌کنید، برای معاینه به پزشک مراجعه کنید. خیلی از مشکلات مانند کمبود آهن، کم‌کاری تیروئید، دیابت و حتی افسردگی می‌توانند سبب خستگی مزمن شوند.


رژیم غذایی سرشار از قند

خوردن غذاهای پُرقند ممکن است انرژی موقتی به شما بدهد؛ اما این غذاها می‌تواند احساس خستگی‌تان را شدیدتر کند زیرا به یک باره قند خون افزایش می یابد و دوباره دچار کاهش می‌شود و همین افت و خیز قند باعث لرز، مه مغزی و اندوه می‌شود.

کم آبی خفیف هم می‌تواند موجب خستگی، مه مغزی، کمبود انگیزه و سردرد شود.



داروها

خیلی از افراد داروهایی مصرف می‌کنند که عوارض جانبی دارند. تعدادی از داروها معروف‌اند به ایجاد احساس خستگی مانند آنتی‌هیستامین‌ها که برای درمان آلرژی مصرف می‌شوند، داروهای مربوط به اختلالات خلقی
شُل کننده‌های عضلات، برخی از داروهای فشارخون و داروهای مسکن.


کم آبی بدن

کم آبی خفیف هم می‌تواند موجب خستگی، مه مغزی، کمبود انگیزه و سردرد شود. خیلی از افراد نمی‌دانند که بدنشان به آب بیشتری نیاز دارد. یکی از علایم کم‌آبی بدن، تیره شدن رنگ ادرار است. اگر ادرارتان تیره‌تر از زرد روشن است پس باید بیشتر آب بنوشید.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .