تبیان، دستیار زندگی

لوازم خانگی مطمئن، برای تابستان و زمستان

اهمیت وجود وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسب و بهینه، در یک ساختمان زمانی مشخص می‌شود که عملکرد این وسایل به دلیلی با مشکل مواجه گردد. این موضوع شاید در نگاه اول چندان جلب توجه نکنند، اما واقعیت این است که یکی از الزامات اساسی رفاه و آسایش یک خانه یا یک دفتر کار نسبت مستقیمی با کیفیت وسایل سرمایش و گرمایش آن دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
لوازم خانگی مطمئن، برای تابستان و زمستان

در فصل سرما، زندگی بدون وسایل گرمایشی مانند بخاری برقی یا بخاری گازی، آبگرمکن یا پکیچ غیر ممکن است، خصوصا در مناطق سردسیر که فصل سرما طولانی‌تر است باید حتما از وسایل گرمایشی مناسب و باکیفیت استفاده کرد. با شروع فصل بهار و گرایش هوا به سمت گرمای تابستان، انواع وسایل سرمایشی مانند کولر آبی یا کولر گازی، از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود و بدون وجود آن‌ها، زندگی سخت و دشوار می‌شود. در این محتوا قصد داریم انواع وسایل گرمایشی و سرمایشی برفاب را به شما معرفی کنیم.

انواع یخچال‌ برفاب


یخچال یکی از اصلی‌ترین لوازم منزل است و چه در فصل سرما و چه در هوای گرم، حضور آن ضروری است. امروزه انواع مختلفی یخچال طراحی شده است که هر کدام، مزایا و ویژگی‌های خاصی داشته و کاربری آن‌ها متفاوت است.
وجود یخچال چه در خانه باشد و چه در محل کار، نقش موثری در ماندگاری مواد غذایی و جلوگیری از فساد آن‌ها دارد. استفاده از یخچال‌های مناسب که هم قیمت اقتصادی داشته باشند و هم از نظر مصرف انرژی بهینه و به صرفه باشند، می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برای هر خانه و آشپزخانه یا حتی محل‌های اداری باشد.
یکی از مواردی که در انتخاب یخچال موثر است، شکل ظاهری یخچال است که می‌تواند به شکل سایدبای‌ساید، دو قلو، چهار درب، درب فرانسوی، یخچال صندوقی، یخچال تک‌ درب، یخچال و فریزر بالا و پایین باشد. به غیر از شکل ظاهری، گنجایش و حجم یخچال نیز در انتخاب آن موثر است. هر چه گنجایش یخچال بیشتر باشد، فضای بیشتری را در اختیارتان می‌گذارد که البته به دنبال آن، مصرف انرژی بیشتری نیاز است تا یخچال به دمای مطلوب برسد. گنجایش یخچال‌ها معمولا کمی بیشتر از اندازه‌ی واقعی آن اعلام می‌شود، بنابراین پیشنهاد می‌دهیم هنگام خرید یخچال، کمی بزرگتر از نیاز واقعی‌تان یخچال بخرید.

مساله‌ی مهم دیگری که در هنگام خرید یخچال باید مورد نظرتان باشد، مصرف انرژی و برق یخچال است. هر چه یخچال ابعاد بزرگتری داشته باشد، مصرف برق آن بیشتر خواهد بود. با توجه به آن که یخچال ، یک وسیله‌ی پرمصرف از نظر برق می‌باشد، شرکت‌های سازنده با نصب برچسب انرژی بر روی بدنه‌ی یخچال، میزان مصرف انرژی آن با توجه به حجم و گنجایش یخچال را نشان می‌دهند. مصرف انرژی A ، +A و ++A نشان می‌دهد که مصرف برق یخچال نسبت به سرما و گنجایش آن چقدر مقرون به صرفه و بهینه است. ذکر این نکته ضروری است که یخچال‌های بزرگتر نسبت به یخچال‌هایی با حجم و گنجایش کمتر مصرف برق بیشتری دارند، اما اگر مصرف آن‌ها بهینه باشد، در عین حال باعث می‌شود که مصرف برق بهینه باشد.

کولر آبی


یکی دیگر از وسیله‌های پرمصرف در فصل گرما انواع کولر آبی یا گازی است. وجود کولر باعث می‌شود که هوای خنک‌تر و مطبوع‌تری برایتان مهیا باشد. کولر آبی به دو شکل در بازار موجود است. کولر آبی پوشالی و کولر آبی سلولزی.
لوازم خانگی مطمئن، برای تابستان و زمستان

در مدل سلولزی از پدهای سلولزی به جای پوشال استفاده می‌شود که این موضوع علاوه بر کاهش مصرف بهینه برق، باعث خنکای بیشتر و افزایش عمر مفید کولر می‌شود.

کولر آبی از نظر امکان جابجایی به دو مدل، ثابت و پرتابل تقسیم‌بندی می‌شود. کولر آبی‌های ثابت در پشت بام‌ها یا بالکن نصب می‌شود. اما کولر آبی پرتابل ، این امکان را در اختیارتان می‌گذارد که بتوانید آن را جابجا کنید. کولر‌های پرتابل، به کانال‌کشی نیاز ندارد و آن را می‌توانید در هر قسمتی از منزل یا محل کارتان قرار دهید.

آبگرمکن برفاب


سیستم عملکرد آبگرمکن‌های گازی شبیه پکیج‌های حرارتی است. مکانیزم آبگرمکن گازی هم به این صورت است که مشعل آبگرمکن به صورت فوری و با تغییر فشار آب، روشن شده و آب عبوری از لوله‌های مسی را گرم می‌کند. البته تفاوت پکیج با آبگرمکن گازی در این است که از پکیج هم برای آب گرم مصرفی و هم سیستم گرمایش کاربرد دارد، اما آبگرمکن تنها برای تهیه آب گرم استفاده می‌شود.
لوازم خانگی مطمئن، برای تابستان و زمستان

سخن پایانی :


وسایل گرمایشی و سرمایشی یکی از مهم‌ترین ابزارها برای رفاه و آسایش شما در فصل گرما یا سرما هستند. مصرف بهینه‌، کیفیت و کارایی بالا و قیمت مناسب اقتصادی، یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی است که می‌تواند در انتخاب لوازم خانگی موثر باشد. شرکت برفاب با بیش از 30 سال سابقه‌ی درخشان در زمینه‌ی تولید لوازم خانگی منزل، مفتخر است هم‌گام روزهای سرد زمستان و گرم تابستان‌تان باشد. از شما دعوت می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی لوازم خانگی، با متخصصان شرکت برفاب تماس بگیرید.

ازین که تا پایان همراه این مقاله بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم مطالب بیان شده برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.