تبیان، دستیار زندگی

فرزندانی دارم که احترام یکدیگر را نگه نمی‌دارند

به خاطر یک معامله مالی، فرزندانم با یکدیگر به مشکل خوردند و الان چندین ماه است که احترام یکدیگر را نگه نمی‌دارند. بعد از این ماجرا، دیگر یک بار هم دور هم جمع نشدیم و هر کدام جداگانه به من و مادرشان سر می‌زنند. هیچ کدام‌شان هم کوتاه نمی‌آیند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
احترام به یکدیگر - فرزندان -


نویسنده : دکتر حسین محرابی | روان‌شناس

والد گرامی از این‌که بین فرزندان شما به خاطر مسائل مالی اختلاف به وجود آمده است، متاسفم. در قدم اول از شما می‌خواهم که از هیچ‌کدام از فرزندان تان جانبداری نکنید. هر چند ممکن است که شما ذهنیتی درباره حق داشتن یکی از فرزندانتان داشته باشید ولی در عین حال لازم است که بی طرفی خود را حفظ کنید و از هیچ‌کدام حمایت نکنید تا اولا شائبه تبعیض به وجود نیاید و در گام بعدی اگر قرار باشد بین آن‌ها وساطت کنید، همگی تمکین کنند زیرا اگر شما از منظر قضاوت و داوری صحبت کنید، آن‌گاه امکان صلح و سازش و میانجی‌گری توسط شما از بین خواهد رفت. 


مذاکره را از فرزند بزرگ‌تر شروع کنید

پیشنهاد می‌کنم صحبت کردن را با فرزند بزرگ‌تر شروع کنید و ابتدا به وی بفهمانید که از این موضوع رنج می‌برید و آشتی کردن آن‌ها خواسته قلبی و جدی شماست و هر طور شده باید انجام شود. سپس درباره گذشت کردن و ثمرات آن و همچنین کم اهمیت بودن مادیات در برابر روابط صمیمانه خانوادگی با وی گفت‌وگو کنید. در پایان یادآوری کنید که ادامه این وضعیت ممکن است به روابط بین اعضای خانواده آن‌ها آسیب بزند. همچنین یادآوری کنید که مسلما این موضوع نمی‌تواند برای همیشه تداوم پیدا کند ولی هر قدر دیرتر تمام شود، ارزش آن کم می شود و بدون شک ارزشمندی کار کسی که الان پیش قدم شود، نزد همگان و به خصوص خود شما بیشتر خواهد بود.


نگذارید آشنایان متوجه شوند

اگر به هر دلیلی فکر می‌کنید که خودتان از عهده انجام این کار بر نمی‌آیید، بهتر است از یک مشاور و روان‌شناس با تجربه و دارای مجوز کمک بگیرید. از بازگو کردن مکرر این موضوع بین فامیل خودداری کنید و از واسطه قرار دادن دیگران هم تا حد امکان بپرهیزید و فقط از روان‌شناس و مشاور کمک بگیرید.

از نوه ها و عروس‌ یا دامادهای‌تان کمک بگیرید

ممکن است همسر و فرزندان آن‌ها هم درگیر این موضوع شده باشند بنابراین اگر فکر می‌کنید که آن‌ها در پیشبرد این هدف می‌توانند به شما کمک کنند ابتدا با عروس یا داماد‌ها و حتی نوه‌های تان صحبت کنید تا حداقل اگر کمکی نمی کنند، مخالفت نداشته باشند.

منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .