تبیان، دستیار زندگی

طب سوزنی و فیزیوتراپی در منزل توسط مرکز طب نو

طب سوزنی در گذشته توسط افراد عادی برای بسیاری از مشکلات بصورت سنتی استفاده می شد ، اما امروزه یک درمان مدرن محسوب می شود. با توجه به ورود طب سوزنی به مجموعه شاخه های پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی ، اکنون این روش توسط افراد متخصص و ذیصلاح بکار می رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طب سوزنی و فیزیوتراپی در منزل توسط مرکز طب نو



امروزه خدمات پزشکی در منزل علاوه بر بیماران ناتوان و سالمند ، برای افرادی که مشکلات رفت و آمد داشته و خواستار صرفه جویی در زمان هستند نیز بسیار جا افتاده است. قطعا خدماتی مثل فیزیوتراپی در منزل موجب افزایش کیفیت درمان خواهد شد. در کنار فیزیوتراپی ، از روش ها و ابزارهای دیگری نیز برای بهبود درد و افزایش توان حرکتی افراد استفاده می شود. طب سوزنی در منزل یکی از روش های درمانی تکمیلی در کنار فیزیوتراپی است. طب سوزنی در گذشته توسط افراد عادی برای بسیاری از مشکلات بصورت سنتی استفاده می شد ، اما امروزه یک درمان مدرن محسوب می شود. با توجه به ورود طب سوزنی به مجموعه شاخه های پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی ، اکنون این روش توسط افراد متخصص و ذیصلاح بکار می رود. فیزیوتراپی در زمینه ی مشکلاتی مثل درد و ناتوانی حرکتی نقش بی بدیل دارد. از این لحاظ یک نقش مکمل بین آن و طب سوزنی وجود دارد. مرکز طب نو ، که متشکل از اعضای مختلف کادر درمان است ، آماده ارائه خدمات پزشکی است.

فیزیوتراپی و طب سوزنی در منزل برای چه افرادی مناسب است؟


مقوله بیماری و درد در افراد مختلف ، نمود و مفاهیم متفاوتی دارد. برای مثال انتظارات فردی که در اثر شکستگی لگن در منزل بستری شده با فردی که از درد خار پاشنه شاکی است بسیار متفاوت است. بنابراین فیزیوتراپی و نیازهای هر بیمار منحصر به فرد است. طب سوزنی نیز برای هر بیمار کاربرد خاص خود را دارد و توسط فیزیوتراپیست تعیین می شود. لذا لازم است بیمار ضمن دریافت مشاوره در مورد مشکلات خود ، به صورت دقیق معاینه و ارزیابی شود. عده ای از بیماران بنا به شرایط خاص خود متقاضی دریافت خدمات در منزل هستند. فیزیوتراپی و یا طب سوزنی در منزل در طیف وسیعی از بیماران ناتوان کاربرد دارد. بیمارانی مانند ، سکته مغزی، آسیب نخاعی، شکستگی ها ، ضربه و جراحی مغزی، سندرم گیلن باره، ای ال ای ، پارکینسون، ام اس و غیره از این خدمات بهره مند می شوند. طب سوزنی برای درمان دردهای عضلانی، دیسک کمر ، درد سیاتیک ، گردن و سردرد های مزمن و سایر موارد اشاره شده برای فیزیوتراپی کاربرد دارد.
علاوه بر این، طیفی از بیماران به دلیل مشکلات رفت و آمد و مسافت ، ضیق وقت ، سالمندی، اجتناب از محیط های درمانی و آلودگی های احتمالی آن مثل کرونا ، ترجیح می دهند تا تحت درمان طب سوزنی و فیزیوتراپی در منزل قرار گیرند.
طب سوزنی و فیزیوتراپی در منزل توسط مرکز طب نو

مزایای طب سوزنی و فیزیوتراپی در منزل چیست؟


وقتی فیزیوتراپیست بر بالین بیمار حاضر می شود بسیاری از مسائل جانبی منزل، خانواده و محیط پیرامونی بیمار را تحت نظر دارد. این امر به او کمک می کند تا بهترین شیوه فیزیوتراپی و درمان را انتخاب کند. بسیاری از مسائل خانه و خانواده نقش بسزایی در پیشبرد اهداف درمانی دارد. سوزن برای بعضی از افراد حس ترس را به همراه دارد. بنابراین طبیعی است که با انتخاب طب سوزنی در منزل شرایط روانی فرد بهتر از حالتی باشد که در کلینیک تحت درمان است. حس راحتی و آماده بودن محیط تمیز منزل شخصی برای فرد ، قطعا اثرات روحی و جسمی شایانی خواهد داشت. علاوه بر این ، فرد با ارتباط پیوسته با درمانگر خود در طول جلسه فیزیوتراپی، تمامی ابهامات خود را رفع کرده و خواسته های درمانی خود را با متخصص فیزیوتراپی مطرح می کند. درمانگر در این حالت، در کل طول جلسه درمان طب سوزنی و غیره تمرکز خود را معطوف بیمار خود می کند. بنابراین مزیت دیگر فیزیوتراپی در منزل افزایش کیفیت خدمات است.
برای عده ای از بیماران بستری در منزل که نیازهای خاص خود را دارند شرایط کمی پیچیده است. ممکن است این طیف از بیماران نیازمند، دارودرمانی، ساکشن، تهویه مصنوعی، نظافت منظم و همکاری با گروه های دیگر درمان مثل پرستاران باشند. فیزیوتراپی در بیماران بستری در منزل نیازمند همکاری و همدلی ویژه خانواده و سایر گروه های درمانی است. بنابراین انجام طب سوزنی در منزل و یا هر خدمات پزشکی به صورت کار تیمی با سایر اعضای درمان پیش خواهد رفت. لذا ارتباط حضوری با سایر اعضای درمان در منزل مزیت بزرگی محسوب می شود.
شما می توانید جهت طرح سوالات خود ، با مرکز طب نو تماس فرمایید.

چرا مرکز طب نو ؟


مرکز طب نو تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تمامی پرسنل آن اعم از پزشک و پرستار و مراقب بیمار دارای تاییدی های لازم وزارت بهداشت هستند. علاوه براین خدمات فیزیوتراپی و طب سوزنی در منزل توسط فیزیوتراپیست های مجرب و در عین حال مسلط به دانش روز پزشکی ارائه می گردد. در این مجموعه کیفیت ارائه خدمات سرلوحه فعالیت ها بوده و رضایت بیمار در اولویت است. پارامتر هایی مثل زمان درمان، توجه به خواسته های ویژه و فردی بیمار، حفظ جایگاه و احترام به بیمار، امانت داری و رعایت اصول حرفه ای از دیکر مواردی است که مرکز طب نو به آن ها پرداخته است. تمامی خدمات در مرکز طب نو توسط متخصصین عضو سازمان نظام پزشکیِ این مجموعه انجام شده و ورود افراد فاقد صلاحیت موضوعیت ندارد. در مواردی که بیماران به دلیل عدم آگاهی دقیق از روش درمان خود ، مشاوره تخصصی رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد تا نوع درمان خود را از قبیل طب سوزنی یا فیزیوتراپی در منزل به درستی انتخاب کنند. جهت اطلاعات بیشتر به سایت این مجموعه به آدرس زیر مرجعه کنید :

Www.tebbeno.com