تبیان، دستیار زندگی

شرایط پذیرش کمپانی‌های کی‌پاپ

حقایقی تلخ درباره کی‌پاپ و پشت پرده موسیقی کره‌ای

پشت تصاویر پر زرق و برق موسیقی کره‌ای حقیقت‌های سیاه و دردناکی وجود دارد. در این گزارش به قسمتی از بدبختی سوپراستارهای کی‌پاپ که هرگز گفته نشده، می‌پردازیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

این روزها موسیقی کی‌پاپ جایگاه ویژه‌ای در بین جوانان و نوجوانان پیداکرده و این سبک به‌سرعت در ایالت متحده آمریکا موردتوجه قرارگرفته است. کی‌پاپ، احتمالاً بزرگ‌ترین گروه موسیقی است که از کره جنوبی بیرون آمده و به یک نام مشهور تبدیل‌شده است.

به‌طورکلی، کی‌پاپ با موسیقی‌های جذاب پاپ و ویدیوهای موسیقی رنگارنگ، به‌عنوان یک صنعت موسیقی بسیار سرگرم‌کننده شناخته می‌شود. بااین‌حال، گاهی اوقات ظاهر ممکن است فریبنده باشد چراکه دنیای کی‌پاپ دارای جنبه‌های تاریک زیادی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.
همان‌طور که در ویدئوهای قبلی گفتم کی‌پاپ چیزی در مورد کمال است اما پشت این چهره‌های بی‌عیب و نقص و پشت شهرت و موفقیت، یک حقیقت غمگین نهفته است.

پذیرش سرنوشت کی‌پاپ از زمانی شروع می‌شود که این افراد تحت «قراردادهای بردگی» وارد آموزش می‌شوند.
نوجوان‌های سیزده‌ساله تحت قوانین سخت و ناسالم قرار می‌گیرند. آن‌ها از صبح تا نیمه‌شب، می‌خوانند و می‌رقصند اما نمی‌توانند غذای زیادی بخورند تا از اضافه‌وزن جلوگیری کنند. افرادی که وزن بالایی داشته باشند تشویق می‌شوند تا صرفاً آب بنوشند و چیزی نخورند.
کسانی که به‌اندازه کافی زیبایی ندارند، بر اساس استانداردهای زیبایی کره جنوبی به جراحی پلاستیک توصیه می‌شوند و کسانی که چهره واقعی ندارند، باید این مسئله را پنهان کنند.
اکثر آن‌ها نمی‌توانند باکسی برای ازدواج آشنا شوند یا حتی برای دیدن خانواده‌هایشان به خانه بروند تا زمانی که مدت قرارداد را تمام کنند. این‌همه رنج تنها به خاطر شانس بسیار کمی برای موفقیت است.
اگر شما به‌اندازه کافی خوش‌شانس باشید و عضو یک گروه کی‌پاپ شوید، تبریک میگویم؛ از این به بعد زندگی شما دیگر متعلق به شما نیست.

یک ستاره سابق کی‌پاپ فاش کرده بود وقتی ستاره جدیدی کسب درآمد می‌کند، بخش زیادی از درآمد او به مدیریت تعلق می‌گیرد برای بدهی‌هایی‌ که به خاطر سرمایه‌گذاری‌ها دوره آموزش بدهکار است. شما همچنین باید نقش خاصی را بپذیرید، یک هویت متفاوت؛ ازجمله مدل موهای شما، رفتار شما و حتی استایل و نگاه‌های شما! همه‌ی این موارد بخشی از برندینگ تجاری هستند. این مسئله مانند این است که شما کاراکتر یک فیلم باشید به‌جز اینکه ‌فیلم‌ها همیشه ادامه‌دارند.

تقریباً تمام تایم شما به نمایش و تورهای کنسرت و همچنین یک رژیم غذایی محدود اختصاص داده‌شده و همین باعث می‌شود تا شما صحنه را از دست بدهید اما نگران نباشید، شما یک‌چیز ثابت دارید؛ از اعضای گروه خود پشتیبانی می‌کنید. به دلیل اینکه...
حدس بزنید چرا؟
شما در یک‌خانه زندگی می‌کنید، همیشه. شما نمی‌توانید باکسی آشنا شوید، شما نمی‌توانید با عضوی از شرکت‌های رقیب دوست باشید، تعلق داشتن یک ایدول کی‌پاپ فقط در تخیلات عاشقانه طرفداران است.

صحبت از طرفداران شد؛ بخشی از آن‌ها حمایت‌کننده هستند اما بعضی از آن‌ها می‌توانند به‌شدت افراطی باشند و مزاحمت‌های اینترنتی ایجاد کنند و به حریم خصوصی آیدول‌ها حمله کنند.

به داستان ستاره‌ی ۲۵ ساله‌ی کی‌پاپ توجه کنید.
سولی به‌اندازه کافی شجاع بود تا از تصویری که برای یک ستاره کی‌پاپ ساخته می‌شود، جدا شود. او روابط خود را علنی کرد و کلیشه‌ها را تغییر داد. او صراحتاً در مورد سلامت روان خود صحبت کرد و درنتیجه مورد آزار و اذیت اینترنتی قرار گرفت! روز بعد از آخرین لایو اینستاگرامی او خودکشی کرد.
چیزی که او در این لایو به اشتراک گذاشت: «من آدم بدی نیستم، چرا در مورد من بدحرف می‌زنید؟ این همان شدت فشار ناعادلانه‌ای است که به این ستاره‌ها وارد می‌شود. این همان هیولایی است که جان‌ها را گرفته از این روح‌های بااستعداد.»