تبیان، دستیار زندگی

چگونه تخته گچ را نصب کرده و روی سقف قاب فلزی نصب کنیم؟

این روش، یک طراحی جدید و اصیل است که از طراحی آویزان شدن تخته گچ بهره گرفته شده است. این نوع طراحی دارای قاب فلزی، سقفی معلق است که سیستم آن برای بیشتر دیوارها مناسب می باشد. پنهان شدن سقف در این طراحی، برای یکپارچه سازی تخته گچ جیپروک و جیپتون و رایتون مناسب می باشد و ظاهری یک دست و بی مانند را ارائه می دهد. تخته گچ را از سمت گوشه ها با پیچ محکم کنید، در این صورت تخته گچ به سقف نصب می شود. در این صورت در هنگام انجام کار خم نشده و نمی شکند و این موضوع کار را برایتان راحت تر می نماید. نصب را کامل کنید، تخته گچ را روی کل سقف نصب کرده و سپس با استفاده از چسب و گچ درز و شکاف های آن را پنهان نمایید. در این ویدئو به شما نشان می دهیم چطور سقف و دیوارهای خود را با تخته گچ پوشش دهید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
چگونه تخته گچ را نصب کرده و روی سقف قاب فلزی نصب کنیم؟

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت گچکاری را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک کناف کار در تهران باشید می‌توانید درخواست کناف ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

نصب تخته گچ روی سقف


حال که نصب تخته گچ را به پایان رساندید، اکنون می توانید قاب فلزی مخصوص را روی دیوار نصب نمایید. برای این کار قاب فلزی خود را از بالا به پایین اندازه گیری کنید. حال قاب فلزی را به اندازه ای که بررسی کردید، برش دهید برای مثال اندازه 400 میلی متری یعنی قاب فلزی بای به اندازه 400 میلیمتر برش داده شود. این ویدئو چگونگی نصب تخته گچ روی سقف و دیوار را نشان می دهد و لوازم و مواد مورد نیاز برای این کار را نیز ذکر کرده است.

چگونه تخته گچ را روی سقف نصب کنیم: راهنمای گام به گام


برای سقف های شیب دار می توانید با اندازه گیری کف، اندازه دقیق سقف را به دست آورید. عرض اتاق را با طول (در متر) ضرب کنید و رقم به دست آمده اندازه متر مربع را به شما نشان می دهد. تخته گچ در اندازه های 1.2 x 2.4 متری (2.8 متر مربع)، 1.2 x 1.8 متری (2.1 متر مربع) موجود اند.
چگونه تخته گچ را نصب کرده و روی سقف قاب فلزی نصب کنیم؟

چگونه بخش گچی سقف را جایگزین کنیم؟

سقف های گچی معمولا در خانه های قدیمی مشاهده می شوند و اگر در شرایط مناسب قرار بگیرند، تا سال ها باقی می مانند.

قاب فلزی کاسولین، نوعی سیستم سقفی معلق است که برای سقف های داخلی مناسب می باشد. توری و سقف کاملا پنهان شده و می توان از آن برای تخته های جیپروک، جیپتون و رایتون استفاده کرد تا ظاهری بی نقص و یکپارچه برای سقف ایجاد نمود. نوارهای تخت گچ را برش دهید و با استفاده از چسب مخصوص، بخش پشتی را به اتصال مرکزی نصب نمایید. با استفاده از پیچ های لمینت 40 میلی متری تخته چوب، بخش پشتی را به صورت موقت محکم کنید. از یک گوشه اتاق شروع کرده و به آرامی اولین ورقه را با دستگاه بلند کننده، بلند کنید. با توجه به خطوط رسم شده  تخته گچ را با پیچ مخصوص 38 میلی متری در قسمت مرکزی نصب کنید. تخته را روی اتصالات محکم کنید. نصب سقف معلق به طور کلی سریع تر است و باعث صرفه جویی در زمان می شود. همچنین اگر در حال تغییر ظاهر فضا هستید این گزینه بهترین انتخاب برای شماست و مقرون به صرفه نیز می باشد. هزینه نصب قاب گچی برای سقف، از هر 4 فوت مربع اندازه گیری می شود. با این حال، اگر می خواهید اشکال پیچیده تر یا چراغ های خاصی نصب کنید، برای هر 20- 15 فوت مربع، هزینه افزایش می یابد.

سیستم سقف قاب فلزی به شما این امکان را می دهد تا ساختاری معلق و زیبا داشته باشید، که مقرون به صرفه بوده و در برابر آتش مقاوم می باشد. سقف های دارای قاب فلزی، مقاومت ساختاری فلز را داشته و همزمان تطبیق پذیری تخته گچ را دارند و نصب ان ها نیز آسان می باشد. در اینجا ویدئویی برایتان آماده کرده ایم که گام به گام نصب و تزئین این نوع سقف را توضیح داده است.

سقف های قاب فلزی و تمام مزایا و پتانسیل طراحی نوع معمولی آن ها


نصب، اتصال و پایان بندی خطوط تخته گچ در ساخت و ساز خانگی در بخش های عمومی مانند بخش های مرطوب، سقف گاراژ و دیگر بخش ها. در ادامه، نصب فلز در اطراف دیوار را با تکنیکی ساده ادامه دادیم. مسیر فلزی باید در هر 40' 15 سانتی متر با پیچ ثابت شود. حتما باید فلز را درون دیوار محکم کنید، چرا که به میله ها و در نتیجه خود دیوار استحکام می بخشد.
چگونه تخته گچ را نصب کرده و روی سقف قاب فلزی نصب کنیم؟

پف کردن بخشی از سقف به معنای شکستن گچ بری نیست. بنابراین اگر سقف حالت باد کرده به خود گرفته یا شیب پیدا کرده است، ممکن است هنوز هم جای نگرانی وجود نداشته باشد. در هر بخش باد کرده اگر متوجه شدید گچ از میله زیرین خود جدا شده، زیر آن ایستاده و آن بخش را با کف دست خود به آرامی به سمت بالا حرکت دهید. سقف های دارای تخته گچ های قاب فلزی، توسط فردی متخصص نصب می شوند. ما با استفاده از دستورالعمل سازندگان در رابطه با نصب تخته گچ قاب فلزی، و تجربه انجام کار در مقیاس گسترده ، در اینجا راهنمایی هاییی برایتان آماده کرده ایم. زمان نصب برای من سریع تر از بقیه بود، البته با کسی که همیشه این کار را انجام می دهد تفاوت داشت. طولانی ترین کاری که انجام دادم، تناسب گذاری گوشه ها بود، اتصال بخش ها مقداری سخت بود اما سریعا آن را به انجام رساندم. بهترین کار این است که پیچ ها را روی تخته گچ پیچ کنید. هزینه تخته کوبی متفاوت است. نصب سقف آویزان که با نام سقف معلق نیز شناخته می شود، مزایای زیادی دارد. این نوع سقف مقرون به صرفه بوده و نصب آن آسان می باشد و همچنین به شما اجازه می دهد به راحتی به سیم پیچی ها دسترسی پیدا کنید.