تبیان، دستیار زندگی

نکاتی درباره بسته بندی لوازم حین جابجایی

بسته بندی لوازم یکی از پراسترس ترین بخش های نقل مکان و جابجایی است. اول باید از شر لوازم اضافی خلاص شوید. در این صورت لوازم کمتری به خانه جدید برده می شود. می توانید یک پوشه نقل مکان هم داشته باشید. برگه های قرارداد، خرید یا اجاره و آدرس خانه جدید را توی آن پوشه بگذارید تا همه چیز در دسترس باشد. در اینجا برخی از نکته های مرتبط با بسته بندی و جابجایی خانه را به شما معرفی می کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نکاتی درباره بسته بندی لوازم حین جابجایی



اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت اتوبار و باربری را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت باربری در تهران باشید می‌توانید درخواست باربری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

رزرو زودهنگام


هر چه زودتر دنبال شرکت حمل و نقل باشید. در غیر این صورت باید هزینه بیشتری پرداخت کنید یا اینکه وقت های خالی پر می شود. مخصوصا اگر در فصل نقل مکان باشید. اگر برای تمیز کردن خانه قدیمی پیش از رفتن صبر و حوصله ندارید باید از شرکت خدمات هم کمک بگیرید. 
نکاتی درباره بسته بندی لوازم حین جابجایی

بسته بندی زودهنگام


بهتر است بسته بندی کردن را زودتر شروع کنید. اول لوازم خارج از فصل را جمع کنید. مثلا اگر زمستان است، اول لباس های تابستانی را بسته بندی کنید. با فرا رسیدن وقت جابجایی دیگر می دانید همه چیز بسته بندی شده و چیزی را جا نگذاشته اید. حتما وسایل روزمره ماند مسواک، پول، دارو و لباس های روزمره را توی ساک جدا بگذارید. اگر اتفاقی افتاد حداقل وسایل مهم را به همراه دارید.

قطع امکانات


با قطعی نمودن تاریخ جابجایی با شرکت های مربوطه تماس بگیرید تا امکانات خانه قدیمی قطع شده و در خانه جدید وصل شوند. حتما نمی خواهید چند روز اول را بدون آب و برق و گاز سر کنید. همچنین نمی خواهید هزینه های خانه قبلی تان را پرداخت کنید. 
نکاتی درباره بسته بندی لوازم حین جابجایی

تهیه ابزار جابجایی


چسب، کاتر، ماژیک، کیسه زباله، نوار چسب و دستمال کاغذی خریداری کنید. وگرنه مجبور می شوید در دقیقه نود به دنبال این ابزار بگردید. اگر همه شان استفاده نشدند نگران نباشید چون می توانید بعدا از آنها استفاده کنید. 

لوازم خود را در جعبه مناسب بگذارید. لوازم سبک مانند بالش را در جعبه های بزرگ بگذارید. لوازم سنگین مانند کتاب را توی جعبه های کوچک. لوازم سنگین تر را کف جعبه و سبک ترها را روی آن قرار دهید. بسته بندی لوازم باید توسط گروه متخصص انجام شوند. قسمت های خالی جعبه را با دستمال و حوله و لباس پر کنید.

روی هر جعبه اسم اتاق مربوطه را بنویسید. می توانید محتویات جعبه را هم روی چسب یادداشت کنید. در این صورت کارگران می دانند هر جعبه را به کدام اتاق ببرند. از لوازم خود لیست تهیه کرده و جلوی هر کدام تیک بزنید. یادتان نرود که خوب جعبه ها را چسب کاری کنید. اگر خودتان کامیون را پر می کنید اول جعبه های سنگین را بگذارید. اگر از شرکت کمک می گیرید از آنها بخواهید مراقب جعبه های شکننده باشند. گرچه این کار هزینه مازاد دارد اما حداقل لوازم شکننده و قیمتی شان شکسته نمی شوند.