تبیان، دستیار زندگی

6 جایگزین طبیعی ژلوفن

ژلوفن مسکن ژله ای است که برای کاهش دردهای مفصلی و قاعدگی کاربرد فراوان دارد و بعضی ازافراد باید درمصرف آن جانب احتیاط رارعایت کنند از جمله مبتلایان به بیماری های کلیوی و کبدی.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ژلوفن

 بنابراین بهترین گام برای مصون ماندن از عوارض قرص های مسکن، متوسل شدن به گزینه های طبیعی است که در هر آشپزخانه ای یافت می شود. از جمله:


زردچوبه

مولکول فعال موجود در زردچوبه و دارای خواص ضد التهابی است. کورکومین با مسدود کردن پروتئین ‌هایی که به التهاب کمک می ‌کند و متوقف کردن انتقال ‌دهنده عصبی از فرستادن سیگنال درد به مغز می ‌تواند در تسکین درد موثر باشد.


کندر

خواص ضدالتهابی این گیاه هندی به اسیدهای بوسولیک مربوط می‌ شود توانایی بهبود گردش خون، از جمله خون ‌رسانی به مفاصل و پیشگیری از التهاب را با سد کردن گلبول‌ های سفید خون برای ورود به بافت ‌های آسیب ‌دیده دارد.

اسیدهای چرب امگا 3

امگا 3 التهاب و درد گردن و کمر را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده اند کسانی که دچار گردن دردهای غیر جراحی هستند، با دریافت 1200 میلی گرم امگا 3 در روز، 60 درصد کاهش درد را گزارش کرده اند. علاوه بر این، امگا 3 خستگی، درد عضلانی، خشکی و خارش پوست، سردرد، بی خوابی، شکنندگی مو و ناخن ها و تمرکز نداشتن را کاهش می دهد.

امگا 3 التهاب و درد گردن و کمر را کاهش می‌دهد



روغن زیتون

اولئوکانتال موجود در این روغن می تواند مانند ایبوپروفن عمل کند. حدود سه چهارم قاشق غذاخوری روغن زیتون برابر با 200 میلی گرم ایبوپروفن است.


پوست بید

پوست بید سفید به طور سنتی برای درمان استئوآرتریت، کمردرد، و سایر بیماری های دردناک مانند تاندونیت استفاده می شده است. سالیسین ماده تشکیل‌دهنده فعال در این پوست درخت است که در معده به اسید سالیسیک تبدیل می ‌شود و خاصیت ضد التهاب و ضد درد دارد.


کپسایسین

ماده شیمیایی در فلفل و جایگزین خوبی برای ایبوپروفن است به خصوص در افرادی که از دردهای عضلانی، سردردهای مکرر، درد مفاصل رنج می برند.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .