تبیان، دستیار زندگی

شیشه رنگی و دنیایی که با نور‌های رنگی زیباتر می‌شود

شیشه رنگی از جمله تجهیزات دکوراسیونی است که از تنوع بالایی دارد و در نهایت به مشتریان حق انتخاب بیشتری می دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شیشه رنگی و دنیایی که با نور‌های رنگی زیباتر می‌شود
شیشه رنگی یکی از عناصر زیبا سازی است که به طور عمده می توان از آن ها در دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده کرد. کاربرد این محصولات بسیار زیاد بوده و همین امر موجب شده تا بازار تولید و در نهایت فروش آن بیش از پیش رونق پیدا کند. شیشه رنگی از جمله تجهیزات دکوراسیونی است که از تنوع بالایی دارد و در نهایت به مشتریان حق انتخاب بیشتری می دهد.

زیبایی شیشه رنگی غیر قابل اغماض بوده و هنگامی که نور از داخل چنین شیشه هایی عبور می کند، به دلیل ادغام و شکست نوری که صورت می گیرد، فضایی بسیار دلنشینی را می سازد. به جرات می توان گفت که امروزه نه تنها در منازل و ساختمان های مسکونی، بلکه در ساخت بسیاری از سازه های مدرن و کلاسیک نیز از شیشه های رنگی استفاده می شود. وجود شیشه های رنگی به ما این فرصت را می دهد تا به راحتی بتوانیم طرح ها و فضایی خارق العاده ای را برای خود رقم بزنیم.

شیشه های رنگی نیز انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

اجزای شیشه رنگی


به اجزای شیشه رنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

. اورانیوم
. آهن
. نقره
. منگنز
. کبالت

نا گفته نماند که با توجه به مقاومت و البته درخشندگی آن ممکن است مواد عناصر دیگری را نیز شامل شود. به طور مثال با اضافه کردن مقداری ناخالصی می توان رنگ شیشه را تغییر داد. ناخالصی های یونی می توانند تنوع بسیار گسترده و وسیعی را در اختیار ما قرار دهند. البته هنگامی که قصد داشته باشیم تا از این شیشه ها در اماکن عمومی همچون موزه استفاده کنیم، برای مقاوت بیشتر آن از عناصر دیگری نیز استفاده می شود.  

 ساخت شیشه رنگی


برای ساخت شیشه های رنگی از روش های مختلفی استفاده می شود؛ از جمله:

1. اکسید فلز قلیایی به همراه فلز واسطه به درون شیشه های معمولی نفوذ داده می شود که در این فرآیند یون های فلزی ایجاد شده توانایی جذب نور با طول موج های مختلفی را خواهند داشت. به این نکته نیز باید توجه کرد که رنگ های ایجاد شده بسته به نوع فلز به کار رفته، متفاوت هستند.

2. روش دیگری که برای ساخت شیشه رنگی می توان از آن استفاده کرد، ورود انواع ذرات کلوئیدی به درون شیشه های معمولی است که با تغییر دمای محیط، مقدار جزیی از این مواد معلق شده و توانایی این را پیدا می کنند که بتوانند نور تابیده شده بر شیشه را به فرکانس های مختلف پخش کنند.

البته که روش های دیگری نیز برای ساخت شیشه های رنگی وجود دارد و ما تنها بخشی از آن را با شما در میان گذاشتیم.

کاربرد شیشه رنگی


شیشه رنگی کاربردی بسیار گسترده ای دارد که با استفاده از آن می توان زیبایی بی بدیلی را به فضای خود هدیه کرد. استفاده از آن ها در هر مکانی، به جذابیت آن مکان اضافه می کند.

جالب است بدانید که از شیشه رنگی نه تنها برای زیبایی، بلکه برای پوشاندن نقوص هم استفاده می شود. تمامی این شیشه ها این قابلیت را دارند تا نمای داخلی ساختمان را چشمگیر کرده و فضایی زیباتر از حد تصور خلق کنند. برخی از افراد از شیشه های رنگی در بخشی از فضای آشپزخانه یا اتاق نشینمن خود استفاده می کنند که البته زیبایی بوجود آمده از آن غیر قابل توصیف است.
شیشه رنگی و دنیایی که با نور‌های رنگی زیباتر می‌شود

شرایط نگهداری شیشه رنگی


استفاده درست و نگهداری صحیح از شیشه رنگی نکته بسیار مهمی است که به زیباتر نشان داده شدن آن کمک می کند. روش های بسیاری برای مقاوم سازی شیشه های رنگی در برابر برخورد اجسام و ضربه های سنگین وجود دارد، از جمله سکوریت کردن شیشه های رنگی که اغلب از این روش استفاده می کنند. با استفاده از این روش می توان تا 4 برابر مقاومت شیشه رنگی را در مقایسه با شیشه معمولی افزایش داد. جالب است بدانید که سکوریت کردن شیشه های رنگی با حرارت دادن شیشه تا دمای 460 درجه سانتی گراد صورت می گیرد. 

هنگام تمیز کردن شیشه های رنگی نیز به هیچ عنوان از مواد شوینده و پاک کننده های شیمیایی استفاده نکنید و تنها از یک پارچه نمدار برای این کار کمک بگیرید.

انواع شیشه رنگی


شیشه های رنگی نیز انواع مختلفی دارند که یکی از فاکتور های مهم در انتخاب آن ها، ظاهر و کیفیت رنگ آن است. البته که موارد گفته شده بسته به میزان سلیقه مشتری، همخوانی پنجره و شیشه رنگی با نمای ساختمان و همچنین ظاهر ساختمان متفاوت است.

از انواع شیشه های رنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. رفلکس
2. رنگی
3.لمینت
4. مشجر
5. سندبلاست
شیشه رنگی و دنیایی که با نور‌های رنگی زیباتر می‌شود

شیشه لمینت رنگی


برای استفاده از شیشه ای رنگی در نما، برای بالا بردن ضریب ایمنی شیشه های رنگی، آن ها را لمینت می کنند که از کاربرد شیشه های لمینت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. کف شیشه ای
2. پنجره ساختمان های تجاری و مسکونی
3. شیشه های عایق صوتی
4. دکوراسیون های داخلی
5. شیشه ای ضدگلوله و ضد سرقت
6. درب های ورودی و خروجی
7. نورگیر ها، استخر ها، بانک ها و بیمارستان ها

شیشه های رنگی لمینت، سه خصوصیت عایق حرارتی، امنیت و همچنین کاهش قابل توجه آلودگی صوتی را به طور همزمان دارند.
 
شیشه رنگی و دنیایی که با نور‌های رنگی زیباتر می‌شود

جمع بندی


امروزه استفاده از شیشه های رنگی در دکوراسیون منزل، نمای ساختمان ها، مراکز گردشگری و... بسیار به چشم می خورد که البته زیبایی غیر قابل توصیفی را به فضا می بخشند. این دسته از شیشه ها از نظر رنگ، تنوع بسیار بالایی دارند که هر فرد بنا به سلیقه و ذوق هنری خود بی شک می تواند بهترین انتخاب را داشته باشد؛ اما انتخاب شیشه ای که از مقاومت و کیفیت بالایی برخوردار باشد کار هر چند ساده ای نیست. برای این کار نیازیتو مرجع آنلاین و قابل اعتمادی است که می توان با مراجعه به آن، بهترین و با کیفیت ترین شیشه های رنگی موجود در بازار را با خیالی آسوده تهیه کرد.