تبیان، دستیار زندگی

خانه دار هستم و خیلی احساس تنهایی میکنم؛ چند راهکار برای احساس تنهایی بعد از ازدواج

تقریبا 6 ماه پیش عقد کردم. شغل شوهرم جوری است که تعطیلی ندارد. چند وقتی است که انگیزه ای برای هیچ کاری ندارم. در خانه کاری انجام نمی دهم و امیدی هم به آینده ندارم. مدام شب‌ها با همسرم بحث می‌کنم که من در خانه خیلی تنها هستم. کمکم کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سبک زندگی ، احساس تنهایی ، خانواده ،
نویسنده : اسما صابری | روان‌شناس و نوروتراپیست
 
مخاطب گرامی، متاسفانه شغل همسر شما باعث شده است انگیزه برای خوب کار کردن و خوب استراحت کردن از شما گرفته شود. با وجود  این چند پیشنهاد دارم تا زندگی‌مشترک موفق‌تری را به خصوص حالا که در اولین ماه‌های شروع زندگی دو نفره هستید، بسازید. 


به جای بحث کردن، از آسیب‌ها بگویید

برای تغییر در روند زندگی‌تان تلاش کنید. گفته‌اید که مدام شب‌ها با همسرم بحث می‌کنم. به جای آن با همسرتان به گفت‌وگو بنشینید و از تکراری بودن رویه زندگی‌تان صحبت کنید. از آسیب‌هایی که ممکن است این روند بر زندگی‌تان داشته باشد، در یک فضای صمیمی به او بگویید. نقطه‌ای مشترک و تفریحی را پیدا کنید که برای روال زندگی‌تان ایجاد انگیزه و تنوع کند.

قرار نیست در ازدواج همه کارها را با همسرمان انجام دهیم. ما باید مسیر خود را پیش ببریم.  برای خود برنامه‌ریزی کنید و به علایق‌ و استعداد هایتان بپردازید



به دنبال علایق مشترک باشید

رفتارهای مشترکی را که هر دو با هم از انجام آن لذت می‌برید پیدا  و وقت بیشتری را برای آن رفتار‌ها صرف کنید. به فکر پرداختن به سلایق و استعدادهایتان باشید. قرار نیست تنها با کار کردن و تربیت فرزند زمان را بگذرانید شما می‌توانید به استعداد هایتان بپردازید و برای خودتان انگیزه ایجاد کنید.


تنهایی‌تان را از دست ندهید

قرار نیست در ازدواج همه کارها را با همسرمان انجام دهیم. ما باید مسیر خود را پیش ببریم. گویا زمانی که همسرتان سرکار است شما مدام منتظر هستید تا  زمان کاری او تمام شود و دوباره زندگی را شروع کنید. برای خودتان برنامه‌ریزی کنید و به علایق‌تان بپردازید. علت اصلی بحث‌ کردن‌هایتان هم ممکن است همین موضوع باشد که شما مدام منتظر هستید تا همسرتان از سرکار برگردد و روز را شروع کنید!


به زندگی‌تان معنا دهید

ما به خودی خود محکوم به تکرار هستیم. همه ما همه روزه این رنج بزرگِ تکرار زندگی را همراه داریم با ساکن بودن این رنج را در زندگی‌تان افزایش ندهید. برای رهایی از این درد و کمرنگ‌تر کردن آن باید برای زندگی و بخش بخش‌های زندگی معنا پیدا کنیم.

به یک روان‌شناس مراجعه کنید

با همسرتان به یک زوج درمانگر مراجعه کنید تا بتوانید بهتر مشکلات‌تان را متوجه شوید. وقتی آسیب‌ها را بشناسید، می‌توانید مسیر تغییر را ایجاد کنید. مسیر رابطه مشترک شما خوب است اما نیاز به ترمیم دارد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .