تبیان، دستیار زندگی

روستای سنجریان کجاست و چرا برای نون خ انتخاب شد؟

به دلیل شرایط کرونایی و سختی فیلم برداری در کردستان روستای سنجریان برای سریال انتخاب شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روستای سنجریان ، سریال نون خ ،

سنجریان که برای لوکیشن نون خ در نظر گرفته شده روستایی از توابع بخش جاجرود در استان تهران است. به دلیل شرایط کرونایی و سختی فیلم برداری در کردستان روستای سنجریان برای سریال انتخاب شد.

این روستا در انتهای بزرگراه بابایی، محدوده ی پارک های ملی خجیر و سرخه حصار قرار گرفته است.

در دو فصل پیش گروه به راحتی می توانستند در کردستان و کرمانشاه تصویربرداری کنند اما در فصل سه به دلیل شیوع کرونا این امکان مهیا نبود و به ناچار مجبور شدند در روستای سنجریان که در انتهای بزرگراه شهید بابایی واقع شده است مشغول به ضبط شوند.

درست است که از نظر آب و هوایی پاییز و زمستان در کردستان و کرمانشاه به شدت سرد است اما روستای سنجریان هم دست کمی از مناطق غربی ایران ندارد و حتی در طول روز نیز سرد است.

از محوطه تا رسیدن به خانه نورالدین خانزاده فاصله ای حدود بیست دقیقه با ماشین راه دارید.

در این مسیر درختان و فضای سرد و خشک بسیاری دیده می شود، کوه هایی که رویشان را برف پوشانده و جاده ای که بیشتر شبیه به جاده شمال است.

بالاخره نزدیک می شوید و از جایی به بعد ماشین نمی تواند بالاتر برود. سربالایی که باید پیاده راه بروید تا به در آبی رنگ خانه نوری برسید.

این روستا در انتهای بزرگراه بابایی، محدوده‌ی پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار قرار گرفته است



با توجه به اینکه غیر از خانه نوری خانه دیگری در این محوطه و این فضا نیست، این احتمال می رود که گروه تولید برای دور ماندن از مردم و اهالی روستا به خاطر کرونا و احتمالا ایجاد سر و صدا برای آنها ترجیح دادند در فضایی دور از مردم روستا کار خود را پیش ببرند.

با این حال از محوطه حیاط این خانه نمای کلی روستای سنجریان به خوبی دیده می شود.

خانه هایی که یکی در کنار دیگری قرار دارند و فضای سبز و درختانی که در میان آنها خودنمایی می کنند.

خانه نورالدین خانزاده در سمت راست در ورودی قرار دارد که با چند پله از حیاط جدا می شود و بعد ازعبور از ایوان به ورودی خانه می رسید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .