تبیان، دستیار زندگی

چگونه پست و فیلم‌های اینستاگرام را دانلود کنیم؟

یکی از پربازدیدترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن اینستاگرام است، که روزانه کاربران زیادی از این اپلیکیشن محبوب بازدید می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اینستاگرام
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با دیدن ویدئویی در اینستاگرام بسیار مشتاق شوید که آن را در موبایل خود  ذخیره کنید. اپلیکیشن اینستاگرام به گونه ای طراحی شده است که به صورت پیش فرض امکان ذخیره عکس و فیلم از اینستاگرام برای کاربر وجود ندارد و به نظر می رسد این محدودیت به علت جلوگیری از حق کپی رایت و نسخه برداری است.

بیش از ده ها نرم افزار برای دانلود فیلم و عکس از اینستاگرام در اندروید وجود دارد که هر کدام امکانات ویژه ای دارند اما چیزی که حائز اهمیت است کارآمد بودن آنهاست. علاوه بر آن می توان از ترفندهای مختلفی برای ذخیره عکس و فیلم از اینستاگرام استفاده کرد.

اینستاگرام

اپلیکیشن های مهم و کاربردی برای  دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام در گوشی های اندروید

برای دانلود فیلم و عکس اینستاگرام در گوشی Android نرم افزاهای متعددی وجود دارد که کار با آنها بسیار ساده است.- FastSave؛ از نرم افزارهای دانلود خودکار عکس و فیلم اینستاگرام محسوب می گردد کافیست آن را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

در قدم بعدی بعد از اجرای برنامه ویژگی FastSave Service را فعال کنید.

گزینه open Instagram را انتخاب نمایید.

بر روی نماد بالای تصویر مورد نظرتان کلیک و گزینه Copy link را انتخاب کنید.

برنامه عکس را به طور خودکار دانلود می کند و می توانید آن را در گالری خود مشاهده نمایید.

این برنامه شاید به شما امکان دانلود چندین عکس را به صورت همزمان نمیدهد اما بسیار سریع عمل می کند و اگر قصد دارید تصاویر زیادی را از شبکه های اجتماعی دانلود کنید گزینه مناسبی خواهد بود.

اینستاگرام
- InstaSave؛ یکی از اپلیکشن های کاربردی برای دانلود فیلم و عکس اینستاگرام است و دانلود همزمان چندین پست از قابلیت های این برنامه محسوب می گردد.

نرم افزار InstaSave را از گوگل پلی نصب کنید.

گزینه Auto download را در برنامه فعال نمایید.

در این مرحله اپلیکیشن اینستاگرام را به کمک گزینه open instagram باز کنید.

آدرس URL را به کمک گزینه copy link کپی کنید. سپس روی دکمه بارگیری کلیک کنید. سپس عکس یا ویدئوی اینستاگرامی مورد نظرتان ذخیره می شود.

پس از اجرای برنامه لیستی از پست هایی که گزینه Copy Link را برای آنها انتخاب کرده اید نشان داده می شود. کافیست بر روی آیکن دانلود در زیر هر پست کلیک کنید. پس از انجام این کار می توانید عکس ها و فیلم های دانلود شده را در پوشه گالری گوشی خود مشاهده نمایید.

ذخیره عکس و ویدئو در اینستاگرام
- Insta Downloader؛ این نرم افزار از دیگر نرم افزارهای پرکاربرد است که جهت مقابله با محدودیت دانلود عکس و فیلم اینستاگرام طراحی شده و کار با آن بسیار آسان است.

برای استفاده از این برنامه باید ابتدا آن را از گوگل پلی دانلود و نصب کنیم. سپس اینستاگرام را باز نموده و روی سه نقطه بالا سمت راست پست مورد نظر کلیک میکنیم. سپس گزینه Copy link را انتخاب می نماییم.

آیکن برنامه InstaDownloader در پایین صفحه نمایش داده می شود. آن را انتخاب کرده و پس از ورود به برنامه در کادر خالی paste را می زنیم. پست مورد نظر دانلود شده و در برنامه ذخیره می گردد.

برای انتقال آن به گالری کافیست روی عکس و یا ویدیو مورد نظر کلیک کنیم و گزینه save image و یا save video را انتخاب کنیم.

سایت instadownloader.co یک سرویس تحت وب است که به کمک آن می توان مستقیما عکس یا فیلم مورد نظر را از اینستاگرام دانلود کرد.

برای اینکار کافیست لینک عکس یا فیلم را به کمک گزینه copy link در کلیپ بورد گوشی خود ذخیره نمایید. در مرحله بعدی یک تب جدید باز کنید و به آدرس https://instadownloader.co بروید. لینک کپی شده در گوشی خود را در کادر متنی این صفحه paste کنید و دکمه دانلود را بزنید.

اگر پست شما به صورت آلبومی است پس از فشردن دکمه دانلود تصاویر و یا فیلم ها در همین صفحه نمایش داده خواهد شد. حال دکمه سبز دانلود زیر هر عکس یا فیلم را بزنید و یا با نگه داشتن انگشتتان بر روی عکس یا فیلم گزینه download image و یا download video را بزنید.

 

اینستاگرام

دانلود عکس و فیلم از پیج شخصی اینستاگرام در اندروید

روش هایی که تاکنون بیان شده قابل استفاده برای حساب های کاربری عمومی (public) است. برای دانلود عکس و فیلم از پیج های خصوصی (private) مراحل زیر را دنبال کنید.

گاهی در اینستاگرام عکس‌ها و ویدئو های بسیار خوبی می‌بینید که شاید بخواهید آنها را ذخیره و دانلود کنید. متأسفانه اینستاگرام راهی مستقیم برای ذخیره محتوای خود ارائه نمی‌دهد.

از طریق مرورگر گوشی تلفن همراهتان وارد سایت اینستاگرام شوید و به حساب کاربری خود لاگین کنید. سپس عکس و یا ویدیویی که می خواهید از یک اکانت شخصی ذخیره کنید را باز کرده و مسیر عکس را از نوار آدرس کپی نمایید.

یک تب جدید باز کنید و به آدرس https://instadownloader.co/private.php بروید. لینک کپی شده را در کادر مخصوص paste کنید و بر روی دکمه سبز رنگ دانلود کلیک نمایید.

پس از نمایش عکس و یا ویدیو موردنظرتان مجددا روی گزینه دانلود کلیک کنید. یا عکس را لمس کرده و گزینه Save Image را انتخاب نمایید.

برنامه فروشگاه Google Play؛ یا فروشگاه برنامه‌های اندرویدی موردعلاقه خود را باز کنید. علامت Google Play یک مثلث رنگارنگ است و روی تمام موبایل‌های اندرویدی به‌صورت پیش‌فرض وجود دارد. در نوار جست‌وجوی Google Play عبارت Video Downloader for Instagram را جست‌وجو کنید.

در نتایج جست‌وجو Video Downloader for Instagram را لمس کنید.

سپس دکمه Install را لمس کنید. وقتی که برنامه نصب شود، عبارت Install تبدیل به Open می‌شود.

حالا برنامه اینستاگرام را باز کنید. آیکون قرمز، نارنجی و بنفش اینستاگرام را همه می‌شناسیم.

سه نقطه عمودی را در کنار ویدئویی که می‌خواهید دانلود کنید لمس کنید.

حالا Copy Share URL را لمس کنید.

برنامه Video Downloader for Instagram؛ این برنامه باید در فهرست برنامه‌های شما باشد چون آن را نصب کرده‌اید. آیکون آن شبیه به علامت اینستاگرام است اما یک پیکان روی آن اضافه شده است.

حالا Paste Share URL here را لمس کنید.

بعد Paste را لمس کنید. لینک مورد نظر شما در نوار این برنامه ظاهر می‌شود.

حالا آیکون دانلود را لمس کنید. این همان علامت پیکان در دایره صورتی است.

Download Video را بزنید. ویدئوی موردنظر روی دستگاه شما دانلود و در این آدرس ذخیره خواهد شد: My Files/InstaSave/download.

بدین ترتیب از این به بعد قادر خواهید بود ویدئوهای مورد نظرتان را در گوشی موبایل اندرویدی خود ذخیره کنید و برای همیشه داشته باشید.

اینستاگرام

روش اول برای دانلود عکس و ویدیوهای اینستاگرام روی گوشی‌های آیفون

در اپ‌استور برنامه‌های متفاوتی برای دانلود عکس و ویدئوهای اینستاگرام وجود دارند و البته اغلب آن‌ها رایگان هستند؛ اما این برنامه‌ها غالباً خریدهای درون برنامه‌ای یا تبلیغات زیاد دارند و ظاهر آن‌ها در اکثر موارد چندان جذاب نیست، ولی در هر صورت با آن‌ها می‌توانید به منظور خود برسید.

برنامه Regrammer یکی از بهترین موارد در زمینه این نوع برنامه‌ها محسوب می‌شود.

اپلیکیشن را از اپ‌استور دانلود کنید.

در برنامه اینستاگرام، تصویر یا ویدئویی که می‌خواهید دانلود کنید را یافته و سپس روی آیکون share که مانند (…) است کلیک کنید و گزینه Copy Link را انتخاب نمایید.

اپلیکیشن Regrammer را باز کرده و لینک را در کادری که مشاهده می‌شود وارد کنید و سپس دکمه Preview را بزنید.

بر روی دکمه Repost بزنید.

بر روی گزینه More بزنید. بدین ترتیب امکان اشتراک پدید می‌آید. از این صفحه می‌توانید گزینه Save Image را انتخاب کرده و تصویر یا ویدئوی مورد نظرتان را در گوشی ذخیره کنید.

دانلود عکس و ویدیوهای اینستاگرام روی گوشی‌های آیفون

روش دوم برای دانلود عکس و ویدیوهای اینستاگرام روی گوشی‌های آیفون

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که برای دانلود تصاویر و ویدئوها از اینستاگرام وجود دارد MobiMover Free است. با طی مراحل زیر می‌توانید از این اپ برای دانلود ویدئوهای اینستاگرام بهره بگیرید. ابتدا این برنامه را برای سیستم‌های ویندوز و مک از لینک‌های زیر دانلود کنید:

لینک دانلود MobiMover Free برای ویندوز

لینک دانلود MobiMover Free برای مک

آیفون خود را با کابل USB به رایانه وصل کرده و گزینه Trust This Computer را انتخاب کنید. روی رایانه برنامه EaseUS MobiMover Free را اجرا کرده و به صفحه اصلی بروید.

روی گزینه Video Downloader در کنار 1-Click Transfer کلیک کنید. سپس گزینه device icon را انتخاب کنید و گوشی خود را پیدا کرده و تعیین نمایید تا ویدئو روی آن ذخیره شود.

URL ویدئوهای اینستاگرام را کپی کرده و درون کادر مشخص شده وارد کنید. می‌توانید در بخش زیرین صفحه مستقیماً روی لوگوی اینستاگرام کلیک کنید تا به وب‌سایت آن رفته و ویدئوی مورد نظر خود را پیدا کنید.

دکمه Download را بزنید تا این برنامه لینک را آنالیز کرده و ویدئو را روی آیفون شما دانلود کند. زمانی که کار پایان یافت به بخش ویدئوها روی گوشی آیفون بروید تا ویدئوی دانلود شده را به صورت آفلاین مشاهده کنید.

دانلود عکس و ویدیوهای اینستاگرام روی گوشی‌های آیفون

آموزش اسکرین شات در اینستاگرام گوشی های اندروید

در صورتی که امکان دانلود هیچ برنامه جانبی را ندارید می توانید از پست های اینستاگرام اسکرین شات بگیرید، شاید بتوان گفت اسکرین شات ساده ترین و سریع ترین راه جهت ذخیره عکس های اینستاگرام محسوب می گردد.

چرا که بدون نیاز به نصب برنامه ای خاص یا انجام مرحله پیچیده قادر به ذخیره سازی عکس مورد نظرتان خواهید بود. این کار یک روش کاربردی محسوب می گردد که فقط برای ذخیره کردن عکس های اینستاگرام قابل استفاده می باشد. اما امکان ذخیره ویدیو ها در این روش وجود ندارد.  با فشردن کلیدهای ترکیبی تعریف شده در گوشی تلفن همراه، از صفحه گوشی شما عکس گرفته و آن را در گالری ذخیره می کند.

جهت استفاده از عکس ذخیره شده به این روش کافیست به پوشه اسکرین شات ایجاد شده در گالری خود مراجعه کنید و در صورت نیاز با کمک قابلیت تصحیح عکس تلفن همراه خود، آن را برش بزنید.

نرم افزار ایزی دانلودر (Easy downloader for instagram)
دانلود از اینستاگرام با این نرم افزار کار راحتی‌ست. بعد از دانلود و نصب نرم افزار، با ورود به برنامه، روی علامت اینستاگرام کلیک کنید تا اینستاگرام باز شود. لینک پست را کپی کرده و به ایزی دانلودر برگردید. لینک را در باکس نرم افزار جایگذاری و دانلود کنید.

دانلود عکس و ویدیوهای اینستاگرام روی گوشی‌های آیفون

دانلود از اینستاگرام با کامپیوتر

برای دانلود از اینستاگرام با کامپیوتر بهترین روش رفتن به سایت Dinsta است. خب برای دانلود باید چه کنیم؟

اولین مرحله بعد از ورود به اینستاگرام؛ پستی که قرار است دانلود کنید را باز کنید.

بعد از این مرحله وارد سایت Dinsta شوید و لینک را در باکس، برای دانلود جایگذاری کنید.

روی گزینه Go کلیک کنید. بعد از باز شدن پست، روی گزینه download کلیک کنید.

ذخیره عکس و ویدئو در اینستاگرام

ذخیره عکس و ویدئو در اینستاگرام

اینستاگرام در آپدیت های جدیدش قابلیتی تحت عنوان (save) اضافه کرده که به شکل یک روبان زیر پست‌هاست. با کلیک روی آن، پست‌ها در یک مجموعه خصوصی در اینستاگرامتان (نه در حافظه موبایلتان) ذخیره می‌شود.البته فقط خودتان می‌توانید پست‌های ذخیره را ببینید و برای دوباره دیدن آن باید به اینستاگرام وارد شوید.

این قابلیت باعث می‌شود تا حافظه گوشی شما با حجم اسکرین شات‌ها پر نشود. اما اگر صاحب عکس مورد نظر آن را پاک و یا صفحه خود را از دسترس خارج کند، شما هم دیگر آن را در قسمت ذخیره‌ها ندارید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .