تبیان، دستیار زندگی

جذاب‌ترین بازی‌های خانوادگی

بازی‌های خنده‌داری که در تعطیلات عید می‌توانید انجام دهید

در این روزهای کرونایی و تعطیلات عید تنها تفریح مردم، دورهمی و انجام بازی‌های خانوادگی است. در این گزارش به ارائه پیشنهاداتی از سرگرمی‌های خانوادگی پرداخته‌ایم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بازی خانوادگی، سرگرمی،عید نوروز
امسال دومین سالی است که مهمان ناخوانده‌ای به نام ویروس کرونا مردم را خانه‌نشین کرده و شور و حال عید و دیدوبازدید را از مردم گرفته است. این روزها در خانه ماندن اگرچه خسته‌کننده است اما می‌توان با انجام یکسری بازی‌های جذاب، سال نو خوبی را رقم زد. در این مقاله به معرفی بهترین و جذاب‌ترین بازی‌های خانوادگی می‌پردازیم.

آرد بازی

آرد بازی، یک بازی عالی برای دورهمی‌های خانوادگی است البته کودکان 8 سال به بالا هم می‌توانند در این بازی مشارکت داشته باشند. تعداد بازیکنان در این بازی نباید کمتر از 2 نفر باشد.

آنچه شما نیاز خواهید داشت
آرد
کاسه
بشقاب
چاقو
آب‌نبات

نحوه بازی
آرد را محکم درون کاسه فشار داده و سپس روی بشقاب برگردانید تا به‌صورت قالبی و به شکل کیک دربیایید. آب‌نبات را روی آرد قرار دهید. سپس هرکسی به‌نوبت باید سعی کند آرد را بدون آنکه خراب شود، برش بزند. شخصی که کیک آرد را خراب کند، باید آب‌نبات را با استفاده از دهان خود پیداکرده و بخورد!
آرد بازی،بازی خانوادگی

عبور از زمین مین

این بازی فوق‌العاده هیجان‌انگیز و خنده‌دار است که هر چه تعداد بازیکنان بیشتر باشد و بازی شلوغ‌تر شود، هیجان بازی هم بیشتر خواهد شد. حداقل تعداد بازیکنان برای انجام این بازی 4 نفر است.

آنچه شما نیاز خواهید داشت
روزنامه، کاغذ یا لیوان یک‌بارمصرف

نحوه بازی
روزنامه یا کاغذها را به تعداد گنجایش فضای اتاق مچاله کرده و روی زمین قرار دهید.(می‌توانید زیر روزنامه‌ها را چسب بزنید تا تکان نخورد). گروه‌های دونفره تشکیل می‌دهید و سپس چشم یکی از بازیکنان هر گروه را می‌بندید. بازیکنی که چشمش بسته است باید بدون آنکه به مین‌ها (روزنامه‌ها یا لیوان‌ها) برخورد کند باراهنمایی هم‌گروهی‌اش که ابتدای زمین ایستاده است از بین مین‌ها خود را به‌طرف دیگر زمین برساند. سپس بازیکنان برنده‌ای که بدون برخورد به مین‌ها به آن‌طرف زمین رسیده‌اند، دوباره باید باراهنمایی هم‌گروه‌شان خود را به ابتدای زمین برساند.
زمین مین،بازی خانوادگی

راه رفتن بادکنکی

این بازی در عین سادگی بسیار خنده‌دار است. تعداد بازیکنان در این بازی از 2 نفر به بالا است اما مسلماً هرچقدر تعداد بازیکنان بیشتر باشد، بازی جذاب‌تر خواهد بود.

آنچه شما نیاز خواهید داشت
تعدادی بادکنک

نحوه بازی
به گروه‌های دونفره تقسیم می‌شوید. بازیکنی که نوبتش است باید یک بادکنک را در زیر بغل سمت راست و یک بادکنک را زیر بغل سمت چپ‌اش قرار دهد و یک بادکنک را هم وسط پاهایش بگذارد. سپس به همین صورت ازیک‌طرف اتاق به سمت دیگر برود و برگردد. در نهایت فرد باید بادکنک‌ها را بدون دخالت دست، از زیر بغل و وسط پاهایش به زیر بغل و وسط پاهای هم‌گروه‌اش قرار دهد.
بادکنک،بازی خانوادگی

 جوک گفتن با دهان بسته

این بازی به گفتن یک جوک ساده خلاصه نمی‌شود بلکه نکته جالب و خنده‌دار این بازی گفتن جوک با اعمال شاقه است! خوبی این بازی این است که حتی کودکان هم می‌توانند در این بازی مشارکت داشته باشند و تعداد بازیکنان این بازی حداقل دو نفر است.

آنچه شما نیاز خواهید داشت
قاشق
توپ

نحوه بازی
درحالی‌که قاشق را دردهان خود نگه‌داشته‌اید، توپ را درون آن قرار دهید و یک جوک یا جمله خنده‌دار بگویید. حرف زدن و جوک گفتن در این حالت چندان سخت نیست اما سخت‌ترین کار این است که بعد از شوخی و خندیدن دیگران، شما بتوانید خودتان را کنترل کنید تا توپ نیفتد.
جوک گفتن،بازی خانوادگی

حدس اشیاء

تعداد شرکت‌کنندگان این بازی 2 نفر به بالا است. کودکان هم می‌توانند در این بازی مشارکت داشته باشند، فقط دقت کنید که در صورت شرکت کودکان در این بازی از اشیا بی‌خطر و قابل‌فهم‌تر استفاده کنید.

آنچه شما نیاز خواهید داشت
تعدادی اشیا
سبد

نحوه بازی
تعدادی اشیا را داخل سبد بریزید. به‌نوبت چشم شرکت‌کنندگان را ببندید و از آن‌ها بخواهید یکی از اشیا داخل سبد را برداشته و با لمس آن، حدس بزند که آنچه از سبد برداشته چیست.
حدس اشیاء،بازی خانوادگی