تبیان، دستیار زندگی

تمیز کردن مبل‌ها در 3 سوت

با نزدیک شدن به عید نوروز و سال جدید بهتر است کمی دقیق‌تر به مبلمان خانه‌تان نگاه کنید و تمیز کردن آن‌ها را هم در فهرست کارهای خانه‌تکانی قرار دهید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
نظافت خانه،  مبلمان، تمیز کردن مبل‌ها،

نویسنده : فرنگیس یاقوتی | خبرنگار منابع: niniplus، parents
 حتما شما هم این موضوع را قبول دارید که مبلمان در ظاهر خانه تاثیر بسیار زیادی دارد. در نگاه اول شاید تمیز کردن مبل‌ها برای‌تان کار بسیار سختی باشد اما باید بگوییم این کار آن قدرها هم سخت نیست، فقط کافی است اصول اولیه این کار را بدانید.

استفاده از جارو برقی

قدم اول این است که سطح مبل ها را با آخرین قدرت جاروبرقی تمیز کنید تا  گرد و خاک بین درزها و تار و پود خارج شود. سپس با استفاده از یک برس نرم سطح مبل‌ها را تمیز کنید.

استفاده از آب و صابون

با استفاده از یک دستمال تمیز و کمی صابون مایع قسمت های فلزی یا چوبی و پایه‌های مبلمان را تمیز کنید و در نهایت با یک دستمال کاملا خشک کنید.


با جوش‌شیرین به سراغ لکه‌ها بروید

اگر روی مبلمان لکه‌ای وجود دارد، می‌توانید برای پاک کردن از جوش‌شیرین استفاده کنید. فقط کافی است مقداری جوش‌شیرین روی لکه قرار دهید و اجازه دهید نیم‌ساعت جوش‌شیرین روی سطح بماند و بعد با استفاده از جاروبرقی جوش شیرین را از روی مبل پاک کنید. جوش‌شیرین معمولا روی هیچ پارچه ای مشکلی ایجاد نمی‌کند اما با این حال بهتر است  قبل از شروع کار ابتدا آن‌ را  روی قسمتی از پارچه مبل که در معرض دید نیست امتحان کنید.

لکه‌های پررنگ هم پاک‌شدنی است

اگر با جوش شیرین نتوانستید همه لکه‌ها را پاک کنید بهتر است سه چهارم پیمانه آب گرم را با یک چهارم پیمانه سرکه و یک قاشق مایع ظرف شویی مخلوط کنید و آن را داخل اسپری بریزید و سپس روی لکه ها اسپری کنید و بعد از چند دقیقه با یک دستمال تمیز سطح را به آرامی تمیز کنید.

بخارشوی آخرین گزینه است

اگر بخارشوی در دسترس دارید استفاده از آن هم می‌تواند باعث تمیزی بیشتر مبلمان شود. فقط  برای  استفاده از آن حواس‌تان باشد که در ساعات اوج مصرف، تصمیم به این کار نگیرید.

منبع: زندگی سلام