تبیان، دستیار زندگی

دستور پخت سالاد ماکارونی خانگی

سالاد ماکارونی جزء غذاهای پرطرفدار و سریع است و در کمترین زمان تهیه می‌شود، سالاد ماکارونی را می‌توان به عنوان یک وعده غذایی خوشمزه سرو کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سالاد ماکارونی
یکی از سالادهای پرطرفدار ایرانی سالاد ماکارونی است که علاوه بر اینکه به عنوان سالاد استفاده می شود در بعضی مجالس به عنوان پیش غذا نیز سرو می شود. 

سالاد ماکارونی نوعی سالاد بین المللی محسوب می شود چون تقریبا در تمام نقاط جهان با مواد متنوعی تهیه می شود.

سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده خانگی


مواد لازم:
- ماکارونی فرمی                           ا بسته
- ژامبون مرغ                                300 گرم
- سس مایونز                                500 گرم
- خیارشور                                     200 گرم
- هویج                                        2 عدد
- فلفل دلمه                                   1 عدد
- نخود سبز پخته                            200 گرم
- ذرت شیرین پخته شده                  250 گرم
- لیمو ترش                                    1 عدد
- روغن زیتون                                 نصف پیمانه
- نمک، فلفل سیاه و زردچوبه             به مقدار لازم

سالاد ماکارونی
طرز تهیه:
برای پخت سالاد ماکارونی ابتدا ماکارونی ها را در ظرف آب جوش که به آن روغن زیتون، زرد چوبه و نمک اضافه کردیم میریزیم تا بیشتر از حد معمول که زمان پخت ماکارونی هاست، بپزد و کاملا نرم شود.

در برخی دستورها به این سالاد خوشمزه کاهو هم اضافه می شود، البته می توانید از دستور سالاد ماکارونی با کاهو استفاده کنید.



بهتر است در آبی که برای پخت ماکارونی آماده کردیم روغن و نمک بیشتری بریزید تا طعم ماکارونی ها بهتر شود. سپس ماکارونی ها را هنگام آبکش کردن چند بار با آب خنک بشویید تا کاملا سرد شوند.بقیه مواد ترکیبی را که شامل نخود فرنگی، ذرت، ژامبون نگینی خرد شده، فلفل دلمه ریز خرد شده، هویج رنده شده که البته بهتر است با دنده درشتر رنده شود و خیار شور نگینی خردشده و ماکارونی پخته آماده شده مخلوط می کنیم.

برای درست کردن سس سالاد ماکارونی ابتدا در ظرفی سس مایونز را می ریزیم و به آن فلفل سیاه و آب لیموی تازه گرفته شده اضافه می کنیم و هم میزنیم و به داخل بقیه مواد ترکیب شده اضافه می کنیم و خوب هم میزنیم تا همه مواد در کنار هم میکس شوند.

سالاد ماکارونی آماده شده را در ظرف سر پوشیده مورد نظر بریزید و به مدت یک ساعت قبل از مصرف در یخچال نگهداری کنید و بعد نوش جان کنید. توصیه می شود سالاد ماکارونی را بخاطر ویژگی پاستا که رطوبت را تا حد زیادی به خود جذب می کند، برای اینکه بعد از اضافه کردن سس و گذاشتن داخل  یخچال خشک نشود به آن مقداری روغن زیتون هم اضافه کنید.

سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی


مواد لازم:
- ماکارونی طرح دار         ۱/۲بسته
- کالباس                        200 گرم
- سیب زمینی                 2 عدد 
- خیارشور خردشده          ۱پیمانه
- ذرت پخته                   1 پیمانه
- سس مایونز                4 قاشق غذاخوری
- کاهو خرد شده             به مقدار لازم
- گوجه خرد شده            به مقدار لازم
- پودر زیره و فلفل          ۱/۲قاشق چایخوری
- پودر نعناع                  ۱قاشق چایخوری
- ادویه سالاد                 ۱قاشق چایخوری

سالاد ماکارونی
طرز تهیه:
در اولین مرحله برای تهیه سالاد ماکارونی ابتدا هویج و سیب زمینی‌ها را بشویید، پوست بگیرید و در یک قابلمه بریزید. بر روی آن آب بریزید و با حرارت ملایم اجاق گاز آن ها را طوری بپزید که کاملاً پخته شوند اما فرم خود را از دست ندهند تا در هنگام مخلوط کردن با دیگر مواد سالاد ماکارونی له نشوند.

سپس هویج‌ها و سیب زمینی ها را از قابلمه خارج کنید و بر روی تخته آشپزخانه آن ها را نگینی خرد کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید.

برای آماده کردن ماکارونی‌های فرمی آن ها را در یک قابلمه بریزید و روی آن به مقداری آب بریزید که ماکارونی ها در آب شناور شوند. برای اینکه ماکارونی ها به هم نچسبند کمتر از یک قاشق غذا خوری به آن روغن اضافه کنید.

سپس قابلمه را روی اجاق گاز بگذارید و حرارت زیر آن را متوسط بگذارید. آب را داخل آن بریزید و زمانی که آب به جوش آمد، ماکارونی را داخل آن ریخته و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماکارونی پخته شده را آبکش نمایید.

حواستان باشد ماکارونی بیشتر نپزد زیرا حالت شفته به خود می‌گیرد و قابل استفاده نیست. سپس آن را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود.

منظور از پخته بودن ماکارونی این است که حالت نرم داشته باشد و چنانچه با چنگال آن را برمی‌داریم کاملاً به داخل آن فرو رود. هنگامیکه که ماکارونی در حال آماده شدن است، کالباس ژامبون و خیار شور را به صورت مربع های یک شکل و یک اندازه برش دهید و سپس آن را به ماکارونی اضافه کنید.

اگر نخود فرنگی کنسروی استفاده می کنید حتما آن را بجوشانید و آماده کنید سپس به همراه شوید خشک شده و فلفل سیاه و مقداری نمک و سس مایونز به سالاد ماکارونی اضافه کنید. دقت کنید که مواد را به آرامی، به سالاد اضافه کنید و مخلوط کنید تا از له شدن آن ها جلوگیری کنید.در انتها سالاد ماکارونی را با خیارشور، ذرت، گوجه فرنگی و سس تزیین کنید و روی آن سلفون بکشید و در یخچال قرار دهید تا خوب فرم بگیرند و آماده خوردن شوند. برای تزیین سالاد ماکارونی همچنین می‌توانید بر روی لینک کلیک کنید.

سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ


مواد لازم:
- ماکارونی پیچی              ۱ بسته
- سینه مرغ                      ۱ عدد
- عصاره مرغ                    1 عدد
- سس مایونز                   ۴ قاشق غذاخوری
- سس خردل                   3 قاشق غذاخوری
- ماست موسیر                 ۶ قاشق غذاخوری
- کنسرو ذرت شیرین           ۱ پیمانه
- خیارشور                         ۳ عدد 
- هویج                             ۲ عدد 
- پیازچه و جعفری               هر کدام ۱ دسته کوچک
- فلفل دلمه ای قرمز             ۱ عدد
- زیتون بدون هسته            ۱ پیمانه
- روغن زیتون                     ۳ قاشق غذاخوری
- کره                                 ۳۰ گرم
- آبلیمو                              به میزان لازم
- پودر تخم گشنیز                ۱ قاشق چایخوری
- پودر آویشن                     ۱ قاشق چایخوری
- پودر پاپریکا                      ۱ قاشق چایخوری
- پودر سیر                          ۱ قاشق چایخوری
- پودر زنجبیل                      نصف قاشق چایخوری
- نمک، فلفل                        به میزان لازم
- شوید خشک و نعنا خشک   از هر کدام ۱ قاشق چایخوری
 
سالاد ماکارونی
طرز تهیه: 
برای طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ ابتدا مرغ را کمی با کره تفت داده و پیازچه و ادویه‌ها را به آن اضافه کنید. روغن مرغ را به دلیل طعم دار شدن آن با ادویه‌ها نگه دارید. 

ماکارونی را پخته و آبکش کنید. همزمان با پختن ماکارونی، سبزیجات را خرد کرده و به مواد اضافه می‌کنیم. سس سالاد که شامل تخم گشنیز و نعناع و شوید خشک شده است، به روغن طعم دار اضافه می‌کنیم.

سس مایونز، ماست موسیر یا ماست چکیده را به روغن و سپس جعفری خشک شده و دم‌های پیازچه را به سس اضافه می‌کنیم. 

پس از آماده شدن سینه مرغ آن را برش می زنیم و با ماکارونی و بقیه مواد مخلوط کرده و خیار شور خرد شده و کنسرو ذرت را نیز اضافه کرده و تمام مواد را با هم خوب ترکیب می کنیم. به همین سادگی سالاد ماکارونی مرغ شما آماده است. نوش جان.

سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی


مواد لازم:
- ماکارونی فرمی              ۳۰۰ گرم
- تن ماهی                      ۱ قوطی 
- ذرت                            ۱۰۰ گرم
- خیار شور                      ۱۰۰ گرم
- نخود فرنگی                  100 گرم
- سس مایونز                  ۲ قاشق غذاخوری
- جعفری                        ۱ قاشق غذاخوری
- آب لیمو ترش               ۱ قاشق غذاخوری
- روغن زیتون                 به مقدار لازم
- پودر آویشن                 به مقدار لازم
- نمک و فلفل سیاه         به مقدار لازم

سالاد ماکارونی
طرز تهیه:
برای تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی خوشمزه ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و ۱ قاشق چایخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری روغن داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید.

پس از اینکه آب جوش آمد، ماکارونی فرمی را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه درون قابلمه بماند تا بپزد، سپس ماکارونی را با آب سرد آبکش می کنیم و کنار می گذاریم تا آب اضافی اش خارج شود.

در این مرحله تن ماهی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون آب جوش قرار می دهیم تا از سالم بودن قوطی مطمئن شویم، سپس تن ماهی را باز می کنیم و روغن اضافی اش را خارج کرده و دور می ریزیم؛ سپس تن را به کاسه سالاد خوری اضافه می کنیم.

در ادامه ماکارونی فرمی را نیز به همراه نخود فرنگی پخته شده و ذرت پخته شده کاسه سالاد خوری اضافه می کنیم. در ادامه خیار شور را هم به صورت نگینی یا خلالی نازک خرد می کنیم و به کاسه سالاد اضافه می کنیم.

جعفری خرد را هم به سالاد اضافه می کنیم، در صورتی که جعفری تازه نداشتیم می توانیم به جای آن از شوید خشک هم استفاده کنیم. برای تهیه سس سالاد سس مایونز را به همراه آب لیمو ترش داخل یک کاسه کوچک می ریزیم.

سپس روغن زیتون را اضافه می کنیم و در پایان مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن به مواد اضافه می کنیم و مواد را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در صورتی که بخواهیم سالاد رژیمی تر باشد می توانیم به جای مایونز از ماست استفاده کنیم.

در این مرحله سس را به کاسه سالاد اضافه می کنیم و مواد را زیر و رو می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد. در پایان روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سالاد جا بیفتد و آماده شود.

سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی قالبی

بعد از اینکه مواد سالاد ماکارونی را با یکدیگر مخلوط کردید، همه ی سس را به آن اضافه نکنید، زیرا همه سس توسط ماکارونی جذب می‌شود و سالاد خشک خواهد شد.

بعد از سرد شدن سالاد بقیه سس را به آن اضافه کنید. برای قالبی شدن سالاد ماکارونی آن را در قالب بگذارید و نایلون فریزر بر روی آن بکشید و با قاشق روی آن را صاف کنید. بعد از مدتی که سالاد ماکارونی خودش را گرفت آن را در ظرف مورد نظر برگردانید.

سالاد ماکارونی

نکات کلیدی در تهیه سالاد ماکارونی

اگر بلافاصله قصد خوردن سالاد ماکارونی را ندارید و می‌خواهید در یخچال باقی بماند، به آن سس اضافه نکنید.یک الی دو ساعت قبل از مصرف سس را اضافه کنید تا سالاد تازگی و طراوت خود را داشته باشد. در سالاد ماکارونی از تخم مرغ پخته به جای سیب زمینی می‌توانید استفاده کنید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .