تبیان، دستیار زندگی

نکات مهم برای نگهداری و افزایش طول عمر ماهی قرمز هفت سین

تصمیم با شماست که ماهی بخرید یا نه ولی مخاطب این مقاله، رفقایی هستند که دوست دارند حتما ماهی قرمز سر سفره هفت سین ‎شان باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نگهداری ماهی قرمز سفره هفت سین عید

برای این‌که ماهی عزیز مهمان در خانه‎ ما شکنجه نشود، چند نکته وجود دارد؛

اول این‌که ماهی‌‎ها هم غذا می‎‌خورند!
این تصور که ماهی همه مواد غذایی‎ موردنیازش را از آب می‎‌گیرد، کاملا غلط است. شما می‌‎توانید دانه برنج یا خرد‌ه‌‎های بسیار ریز نان را یک‌بار درطول روز درون تنگ بیندازید تا غذای روزانه ماهی‌ها تأمین شود.

برای تعویض آب ماهی‌‎ها:
حتما یک یا دو بطری را آب کنید و بگذارید دو روز بماند تا گاز کلر آن ازبین برود و بعد داخل تنگ بریزید. موقع عوض کردن آب‎، ماهی را با دست نگیرید. آب کهنه تنگ را آرام‌آرام خالی کنید و بعد به‌آرامی، آب تمیز درون آن بریزید.

محض مزاح با انگشت، به ظرف ماهی ضربه نزنید. ماهی با این کار حسابی می‎‌ترسد و استرس شدیدی می‌‎گیرد. ماهی‌‎ها خونسرد هستند و بدن‎‌شان خیلی‌زود با محیط هم‎‌دما می‎‌شود؛ پس آب خیلی سرد یا خیلی داغ برای‎‌شان به شدت خطرناک است.

هیچ‌وقت تنگ ماهی را داخل یخچال نگذارید.
وقتی ماهی را به خانه آوردید، آن را ناگهان توی ظرف آب جدید نیندازید بلکه با همان کیسه، درون ظرف آبی که کلرش رفته بگذارید و صبر کنید دو، سه ساعتی آن‌جا بماند. بعد درِ پلاستیک را باز کنید و اجازه دهید وارد ظرف شود. این‌طوری دمای بدن ماهی با آب، یکی می‌شود و دچار شوک و تپش قلب و استرس نمی‌‎شود.

 منبع روزنامه خراسان