تبیان، دستیار زندگی

فصل هفتم مجموعه پایتخت چه زمانی تولید و پخش می‌شود؟

سریال پربیننده پایتخت قصه های جذابی دارد، که مخاطبین زیادی را به خود جلب کرده است. زیرا داستان این مجموعه قابلیت آن را دارد تا با توجه به موضوعات روز همچنان ادامه داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سریال پایتخت شش
سریال پایتخت برای اولین بار نوروز سال 1390 از شبکه یک سیما پخش شد و تاکنون 6 فصل از این سریال به عنوان پربیننده ترین سریال نوروزی رکورد زده است و در روزهای پایانی سال دو قسمت آخر فصل ششم این مجموعه دیدنی روی آنتن می رود. 

کاراکتر‌های این سریال بخصوص نقی و ارسطو، چنان به دل مخاطبین نشسته است که باعث شده تا این سریال نسبت به سریاهای دنباله دار دیگر طرفداران بیشتری پیدا کند و همه درباره اینکه آیا پایتخت ۷ در نوروز ۱۴۰۰ مهمان خانه‌های مردم است سوال می کنند.

سریال پایتخت

سریال پایتخت کلید خورد

مدیران صداوسیما پیشنهاد ساخت فصل هفتم این مجموعه را به سازندگانش داده‌اند، خبر ساخت فصل هفتم پایتخت، درحالی‌که فصل قبل آن، بیشتر از ۸۰ درصد رضایت مردم را کسب کرد، آن هم در روز‌هایی که کرونا همچنان تا ماه‌های آینده، مردم را خانه‌نشین کرده است. 

سال گذشته به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا، تولید و پخش فصل شش "پایتخت" ناتمام ماند، فیلمبرداری دو قسمت پایانی فصل ششم مجموعه تلویزیونی پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری در مازندران آغاز شد.فصل ششم پایتخت از 21 اسفند ماه 99 از شبکه یک سیما هر شب بعد از خبر ساعت ۱۹ پخش شده است و دو قسمت پایانی پایتخت ۶ شب‌های ۲۹ و ۳۰ اسفندماه به آنتن می‌رسند؛ قصه دو قسمت پایانی نگاهی طنزآمیز به برخی مسائل و حواشی کرونا دارد.

کارگردان سریال پایتخت با اشاره به قول عوامل تولید فصل ششم برای به پایان رساندن قسمت‌های باقیمانده آن از آغاز تصویربرداری این پروژه از اوایل بهمن خبر داد. به این ترتیب، بازیگران "پایتخت" از جمله سارا و نیکا فرقانی اصل کمتر از ۱۰ روز دیگر دوباره گرد هم می‌آیند تا در دو سه قسمت مانده از فصل ششم جلوی دوربین بروند. «پایتخت ۶» نوروز ۹۹ پخش شد اما به دلیل شیوع کرونا و عقب ماندن گروه تولید، نیمه‌کاره ماند.

سریال پایتخت شش

پایتخت ۷ نوروز ۱۴۰۰ پخش می‌شود؟

سریال پایتخت محبوب‌ترین سریال این سال‌های تلویزیون در نوروز ۹۹ به فصل ششم رسید اما با توجه به شرایط خاص رخ داده تصویربرداری این سریال به پایان نرسید تا پایتختی‌ها برای اولین بار قصه‌شان را ناتمام بگذارند و قول پخش ادامه سریال در چهار قسمت را برای عید سعید فطر بدهند.

اما شرایط مساعد نشد و با ماندگاری اوضاع گروه تولید سریال پایتخت به دلیل شرایط موجود نتوانستند تصویربرداری فصل ششم و به خصوص چهار قسمتی را که سیروس مقدم قول آن را به مخاطبین داده بود انجام دهند و عملا برای عید سعید فطر نمی‌توانیم شاهد پخش چهار قسمت سریال پایتخت باشیم.

لذا با توجه به اینکه این مجموعه تلویزیونی با بازخوردهای بسیاری در پخش نوروزی‌اش روبرو بوده و این قول به مخاطبین سریال داده شده تا پایتخت بعد از ماه مبارک رمضان و در عید سعید فطر مجددا روی آنتن برود، پیشنهاد می‌شود که دو نسخه ۹۰ دقیقه‌ای خلاصه از قسمت‌های پخش شده در نوروز آماده و برای پخش از شبکه یک سیما در عید سعید فطر روز آنتن برود.

به هر حال این سریال بارها با پخش تکراری نیز کهنه نمی‌شود و سال ها شاهد این بودیم که هر کدام از فصل‌های سریال در دقایق کوتاه در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شوند بدیهی است که پخش دو نسخه ۹۰ دقیقه‌ای سریال پایتخت در عید سعید فطر نیز می‌تواند جالب و جذاب باشد به شرط آن که عوامل سازنده سریال پایتخت نیز علاقه مند باشند مجددا سریال‌شان را همراه با مردم از آنتن شبکه یک ببینند.

سریال پایتخت

شرایط بازیگران و عوامل برای ساخت فصل هفتم سریال پایتخت

درحال حاضر شرایط عوامل سریال پایتخت ۷ برای شروع پیش‌تولید مهیا شده است. سیروس مقدم تصمیم داشت سریال بغض را برای شبکه نمایش خانگی تولید کند و برای ساخت آن قرارداد هم بسته بود، اما طی گفت و گوهایی که با او انجام شده قرار بر این شد، ساخت این سریال را به زمانی دیگر موکول کرده و فعلا روی تولید سریال "پایتخت ۷" تمرکز کند.
بیشتر بخوانید:
قندپهلو می‌آید
البته، درحال حاضر بازی محسن تنابنده در فیلم‌های "قهرمان" به کارگردانی اصغر فرهادی و "روزی روزگاری آبادان" به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ به پایان رسیده است. همچنین، او قرار بود در سریال "زخم کاری" به کارگردانی محمدحسین مهدویان نیز حضور داشته باشد، که مدیران تلویزیون با عوامل این سریال وارد مذاکره شده‌اند تا تنابنده بتواند در فصل جدید پایتخت حضور داشته باشد.

با این حال، فعلا مشخص نیست محسن تنابنده برای نگارش فیلمنامه فصل هفتم پایتخت با کدام نویسنده وارد مذاکره می‌شود. چرا که او فصل اول را به همراه زنده‌یاد خشایار الوند نوشته بود.

فصل دوم را نیز با کمک حسن وارسته و کوروش نریمانی فیلمنامه سریال پایتخت را نوشت. در فصل سوم نیز حسن وارسته و خشایار الوند را برای نگارش فیلمنامه این سریال در کنار خودش داشت.

سریال پایتخت شش
فصل چهارم و پنجم را به همراه خشایار الوند به نگارش درآورد، در فصل ششم نیز با آرش عباسی همکاری کرده بود. اما، خشایار الوند از از میان ما رفته و حسن وارسته هم درگیر نگارش فصل چهارم سریال "بچه مهندس" است و همکاری تنابنده با آرش عباسی هم به دلیل حواشی ایجاد شده و انتقاد از عملکردش به احتمال زیاد منتفی باشد.

یکی از چالش‌های فصل هفتم حواشی‌ای است که برای بازیگران نقش سارا و نیکا اتفاق افتاده بود. با توجه به فعالیت‌هایی که این دو بازیگر در شبکه‌های اجتماعی داشتند درگیر حواشی شده بودند، این احتمال وجود دارد که تلویزیون مانع حضورشان در فصل جدید پایتخت شود. البته، این احتمال بعید نیز وجود دارد که تلویزیون این بار به خاطر پخش پایتخت چشم پوشی کند و مشکلی برای حضورشان در سریال پایتخت ۷ به وجود نیاید.

مروری بر داستان سریال پایتخت؛ از فصل اول تا فصل ششم


سریال پایتخت یک

سریال پایتخت یک

فصل اول سریال ماجرای خانواده نقی معمولی را روایت می‌کرد که تصمیم می‌گیرند از محل زندگی خود به تهران کوچ کنند. اما، هنگام ورود به پایتخت با مشکلات زیادی مواجه شده بودند. صاحب خانه می‌میرد و وراث حاضر به تحویل خانه نمی‌شود، بدین ترتیب در پی مشکلاتی که در تهران برای آن‌ها پیش می‌آید مجبور می‌شوند مدتی را در کامیون ارسطو زندگی شان را سپری کنند.

سریال پایتخت دو

سریال پایتخت دو

نقی در گنبد و گلدسته سازی کار می‌کرد و با کامیون ارسطو از طرف محل کارش، مسئول می‌شود یک گنبد و گلدسته را به روستایی در قشم ببرند. او با خانواده‌اش به همراه سرپرست بار راهی تهران شده بودند تا گنبد و گلدسته را به صاحبش که در خانه سالمندان زندگی می‌کند نشان داده و سپس به طرف مکان نصب بروند. در این بین اتفاقات بسیار جالبی از جمله مسابقه تلفنی، گیر افتادن در رستوران، بکسل کردن ماشین مسئولین شورا و عاشق شدن ارسطو افتاده بود.

 

سریال پایتخت سه

سریال پایتخت سه

ارسطو برای سومین بار عاشق شده‌است و قصد برپایی مراسم عروسی دارد. نقی که در حال ساخت خانه خود است، این مراسم را در همان خانه نیمه کاره برگزار می‌کند و تهیه شام مراسم را هم هما به عهده می‌گیرد.

اوس موسی "معمار مشهدی ساختمان" به نقی اصرار می‌کند تا ستونی را وسط خانه نصب کند، ولی نقی قبول نمی‌کند. مراسم برگزار شده و بعد از شام هنگامی که همه مشغول رقص و پایکوبی در طبقه دوم هستند ساختمان فرو ریخته و همه مصدوم شده بودند. چند هفته از این ماجرا می‌گذرد و نقی به همراه خانواده خود در خانه خواهرش فهیمه سکونت دارد و با ارسطو قهر کرده است.

بهبود "همسر فهیمه" که جنگل بان است به گفته خودش در راه نجات جان پلنگ مازندران از دست شکارچی‌ها با برخورد تیر به لگنش جان فدایی کرده و این قصه را همیشه با آب و تاب فراوان تعریف می‌کرد. نقی که چند وقتی است بیکار شده تصمیم می‌گیرد در مسابقات کشتی پیشکسوتان شرکت کند.

سریال پایتخت چهار

سریال پایتخت چهار

هما سعادت در انتخابات شورای شهر رأی می‌آورد و طرفداران او در منزلشان جمع شده بودند. همسر چینی ارسطو در سانحه هواپیمایی مالزی جان خودش را از دست داده و این مسئله موجب شده تا کام ارسطو هر روز تلخ و تلخ‌تر شود. نقی از همسرش درخواست می‌کند تا برای ساخت خانه فهیمه "خواهر نقی" مجوز بگیرد، اما او این کار را خلاف قانون دانسته و هیچ رقمه زیر بار نمی‌رود.

نقی به همراه اقوام و خویشانش و کمک اوس موسی دست به کار می‌شوند و شروع به ساخت خانه فهیمه به‌طور پنهانی، با آوردن مصالح از راه و بیراه می‌کنند. در این بین ماجرا‌هایی از جمله ازدواج بابا پنجعلی، دعوای نقی و هما، حضور بهبود در آفریقا اتفاق افتاده بود.

سریال پایتخت پنج

سریال پایتخت پنج

ارسطو ماشین شاسی بلند خریده و خانواده را برای خوردن هویج بستنی می‌برد، امّا در میانه راه ماشین چپ کرده و در آب افتاده بود. خانواده نقی معمولی بر سر این اتفاق صدمات شدیدی دیده بودند و نقی برای این موضوع رابطه‌اش را با ارسطو قطع می‌کند.

او برای عوض شدن روحیه خانواده پس از این حادثه، آن‌ها را به ترکیه می‌برد. در میانه‌راه، نقی با ارسطو روبرو می‌شود و درگیری لفظی بین این دو رخ می‌دهد، اما پس از آن با هم آشتی می‌کنند. آن‌ها در کشور ترکیه سوار بر بالنشده بودند، مسئول هدایت بالن بر اثر مصرف مشروبات الکلی سکته کرده و می‌میرد. سپس بالن آن‌ها را به سمت سوریه و جبهه داعش می‌برد.

سریال پایتخت شش

سریال پایتخت شش

قصه سریال "پایتخت ۶" با فوت بابا پنجعلی و اهدای اعضای بدن او آغاز می‌شود. بهبود فریبا پس از سال‌ها به ایران بازمی‌گردد، اما ماجرا‌هایی برایش پیش می‌آید که فهیمه را از شوهرش دلسرد می‌کند. بهبود در این فصل به بیماری سندرم دست بیقرار مبتلا بود.بهتاش که در فصل ۵ بیکار و آس و پاس بود در فصل ششم دروازه‌بان باشگاه فوتبال نساجی مازندران شده بود و به بازیکن فوتبال پیتر چک علاقه دارد و نقی معمولی هم سیاسی شده و راننده و محافظ شخصی نماینده مجلس شده بود. هما همسر نقی هم گوینده اخبار شده، ارسطو نیز با فردی به اسم کاووس ناخواسته وارد فروش موادمخدر شده و از ماشین نقی که راننده نماینده مجلس است برای جابجایی مواد استفاده کرده بود.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .