تبیان، دستیار زندگی

مشاوره تحصیلی ماترو

مشاوره تحصیلی یکی از نیاز های مهم دانش آموزان در سال های تحصیل است و در این مقاله می خواهم مزیت های مشاوره تحصیلی را برای شما بگویم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
مشاوره تحصیلی ماترو

مهم ترین هدف مشاوره تحصیلی پیشرفت دانش آموز است و در واقع حرکت از نقطه    A به نقطه B  و این تصور اشتباه است که دانش آموز فکر می کند که اگر مشاوره تحصیلی بگیرد یک شبه همه ی دانش آموزان دیگر را پشت سر می گذارد و از همه جلو میزند

در واقع کار یک مشاور این است که راهنمایی کند و مسیر درست را نشان دهد و در اجرای کار های شما نظارت داشته باشد و اگر در یک جا مشکلی وجود داشت به شما تذکر بدهد.

برنامه ریزی یکی دیگر از کار های مشاور است که برنامه ریزی کنکور در واقع تمام سه سال متوسطه را شامل می شود و اگر شما دهمی یا یازدهمی باشید طبق سالی که هستید و شرایطی که دارید برنامه ریزی انجام می شود.

مثلا اگر یازدهمی باشید اول سعی می شود که سال یازدهمتان بهبود پیدا کند و سپس سراغ سال دهم می روید تا آن سال را هم مرور کنید و از آن تست بزنید تا مهارتتان در تست زنی افزایش پیدا کند

گروه مشاوره تحصیلی ماترو یکی از برترین گروه های مشاوره تحصیلی است که توسط علی رضا ابری و محمد رفسنجانی که هر دو معلم رسمی آموزش و پرورش هستند تشکیل شده است و مشاوران تیم ماترو همگی دانشجویان رشته های تاپ هستند که توسط آقای رفسنجانی و ابری آموزش دیده اند و مهارت های مشاوره را کسب کرده اند

و روی عملکرد و رفتار مشاوران تیم به صورت مداوم بررسی صورت می گیرد

اگر دانش آموز مشکلی در حین مشاوره پیدا کند مشکل از طرف تیم ماترو بررسی می شود و در صورت لزوم مشاور دانش آموز تغییر پیدا می کند.

مشاوره در تیم ماترو به صورت آنلاین و تلفنی است و دانش آموزان می توانند در هر نقطه از جهان باشند با مشاوران تیم ماترو گفت و گو کنند و مشکلات خود را در میان بگذارند.

خدماتی که تیم ماترو ارائه می دهد :


1. برنامه ریزی کاملا شخصی برای دانش آموز که بر اساس برنامه هفتگی مدرسه و کلاس های کمکی که ثبت نام کرده است صورت می گیرد.
گفت و گوی تصویری و تلفنی که به در خواست دانش آموز صورت می گیرد (البته اگر خود دانش آموز بخواهد فقط به صورت ویس و متن هم می توانند در شبکه های اجتماعی با مشاورش گفت و گو کند )
البته دانش آموزان ساکن کرج و تهران می توانند به صورت حضوری در مرکز مشاوره ماترو حضور پیدا کنند ( البته قبل از حضور حتما به پشتیبان پیام دهند و نوبت دریافت کنند )

2. صحبت در مورد مشکلاتی که دارند مثلا بسیاری از دانش آموزان دچار اضطراب و استرس و وسواس در مطالعه می شوند که می توانند این موارد را با مشاور خود در میان بگذارند و در مورد آن با هم گفت و گو کنند تا مشکل حل شود.

بعضی از دانش آموزان از برنامه های آماده استفاده می کنند و البته این برای یک سری افراد مناسب است ولی برای بعضی از دانش آموزان باعث اضطراب می شود و حس و حال و انگیزه آن ها را خراب می کند

چون که این برنامه ها جوری نوشته شده که دید کلی نسبت به همه ی بچه ها دارد و خوب طبیعتا همه ی دانش آموزان مثل هم نیستند و شرایط و موقعیت یکسانی ندارند و ممکن است نتوانند به کل برنامه یا قسمتی از آن عمل کنند و این موجب عذاب وجدان کاذب در آن ها می شود و دائما عذاب می کشند و تحت فشار هستند چون که فکر می کنند تنبل هستند و مشکل از آن ها است ولی در واقع آن ها دانش آموزان تنبلی نیستند و آن ها تنها مشکلشان این است که برنامه مطالعاتی مخصوص خود را ندارند.

البته باز هم می گویم ما دانش آموزانی را هم داریم که با استفاده از این برنامه ها درس می خوانند و مشکلی هم ندارند ولی بهتر است که این برنامه شخصی سازی شده باشد و این شخصی سازی هم می تواند توسط خود دانش آموز و یا توسط یک مشاور تحصیلی نوشته شده باشد.

3.   در گروه مشاوره ماترو علاوه بر این که مشاوران برای دانش آموزان برنامه ریزی می کنند ، هر شب پیگیر آن ها هم هستند و از آن ها گزارش می گیرند و اگر سوال مشاوره داشته باشند به آن ها پاسخ می دهند.

4. همچنین گروه ماترو ، مشاوران مجربی در زمینه انتخاب رشته دارد و دانش آموزان سال نهمی و کنکوری ها را در انتخاب رشته راهنمایی می کنند و تاکید آن ها علاقه واقعی دانش آموز و توانایی آن ها است.

به صورت تلفنی و یا آنلاین با دانش آموز ارتباط برقرار می کنند و تست های لازم را از آن ها می گیرند و سپس با صحبت با دانش آموز به علاقه واقعی او پی خواهند برد و بر اساس آن لیست رشته ها را خواهند چید و به دانش آموز تحویل می دهند و اگر نهمی هم باشند با دانش آموز و پدر و مادرش صحبت می شود و بهترین رشته ای که دانش آموز می تواند در آن بیشتر موفق شود را به آن ها معرفی می کنند.