تبیان، دستیار زندگی

متن و عکس نوشته برای تبریک عید نوروز مادران فوت شده

گاه باید برای داشتن برخی نعمت‌ها بی‌دلیل خدا را شکر شویم که شاید روزی آید که از آن نعمت محروم شویم. برای داشتن مادر هر لحظه خدا را شکر کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عید نوروز
پیام تبریک عید نوروز ۹۹ برای مادران آسمانی، اولین عیدی که بدون مادر و یا مادر بزرگ آغاز می کنیم و در پنج شنبه آخر سال با تقدیم فاتحه و صلوات برای شادی روح مادران فوت شده دلگرم می شویم.


عید نوروز

جملاتی زیبای تبریک سال نو برای مادران آسمانی

- با پایان سال، شروع به خانه تکانى کردم، به خانه ى دل که رسیدم محبتت را برداشتم نه غبارى داشت و نه کهنه شده بود. مهرت جاودانه در دلم خواهد ماند. عیدت مبارک مادر عزیزم.
********
- و باز هم بهاری بی‌تو، بهاری بی عطر وجودت، عیدت مبارک عزیز از دست رفته من.
********
- هر نوروز تو کنارم هستی و من نتوانسته و نمی‌توانم، نبود را باور کنم. عیدمان مبارک!
********
- بهار آمد و تو نیستی. اما من به یاد روزهایی که بودی روبروی آیینه سفره هفت سین می‌نشینم و با مرور خاطرات روزهای بودنت، سال را تخویل می‌کنم.
********
- باز هم سالی نو، باز هم روزهای نو...، هرچند که از کنارمام رفته‌ای اما شک ندارم که هستی. عیدت مبارک ای عزیز آسمانی.
********
- یاد باد آن سال‌هایی که مادر با ظرافتی خاص سفره هفت سین را می‌چید و زیر لب، آهسته ذکر می‌گفت و دعای عاقبت بخیری ما را می‌کرد. ای کاش امسال عید هم دعای خیرش را بدرقه راهمان کند.
********
عید نوروز
- امسال هم همچون هشت سال گذشته، بدور از گرمای حضورت سال را تحویل می‌کنیم و آرزو دارم تو هم در فکر ما باشی. سال نو مبارک.
********
- سفره هفت سین را چیده‌ایم اما ماهی قرمز تنگ شیشه‌ای بی تابی می‌کند. گویا ماهی هم دلتنگ توست که امسال جایت کنار سفره عید خالی است. روحت شاد و عیدت مبارک!

نرم نرمک میرسد اینک بهار، خوش به حال روزگار، خوش به حال چشمه ها و دشت ها، خوش به حال دانه ها و سبزه ها، خوش به حال غنچه های نیمه باز . . . عید نوروز مبارک.



- عید است و بر زمین خدا همه چیز نو شده است، ای کاش حال تو هم در آسمان‌ها نو باشد و خوش...
********
- هر گاه مادری را دیدید که سفره هفت سین را می‌چیند، آهسته خدا را شکر کنید که بسیاری از این نعمت محروم هستند. سال نو مبارک.
********
- در این ساعات نزدیک به تحویل سال نو، آرزو می‌کنم هیچ سفره هفت سینی بدون گرمای وجود مادر نباشد. نوروز مبارک.
********
- بی‌شک هیچ عیدی برای فرزندان، بدون حضور مادر عید نیست. خدایا این نعمت را از خانه‌ای نگیر...
********
- بعد از تو مادرم! هیچ سالی برای متحول کننده نبود و هیچ عیدی نوروز نیست. پاسخ سلام تو هر روز برای من نو روز بود و بس.
********
- مادرم! عزیزترینم! امسال که دیگر در کنار ما نیستی، بهارمان زمستان می‌ماند و این سرما را به امید دیدار تو تحمل خواهیم کرد.
********
عید نوروز
- دوباره روز عید، دوباره نبود مادر، دوباره حسرت و آه، دوباره تداعی خاطرات... قدر داشته‌هایتان را بدانید.
********
- مادر عزیز آسمانی‌ام! عیدت مبارک ای زیباترین بهار زندگی.
********
- امسال هم چون سال‌های گذشته هفت سین را به جای سفره، بر مزار مادر می‌چینیم تا نه ما تنها باشیم و نه او دگیر...
********
- خوشبختی یعنی لحظه تحویل سال، مادر در کنارتان باشد و با دعای خیرش سلامتی و شادی و خوشبختی یک سال را ضمانت کند. سال نو مبارک.
********
- هفت سینی که سین سایه مادر را نداشته باشد، هفت سین نیست و بهاری آن زمستان است.
********
- سرمای زمستان بی تو استخوان‌هایم را به درد آورده مادرم. چگونه بدون تو سالی جدید را آغاز کنم. بهترین مادر دنیا! عیدت مبارک.
********
- بهار بی تو، زمستان است و نوروز بی تو، کهنه روزی افتاده در پستوی خانه. مادرم! بعد از تو عیدی ندارم، کِی روز دیدار می‌رسد ای عزیز از دست رفته؟
********
عید نوروز
- مادر یعنی، عشق، یعنی محبت، یعنی شادی و نوروزی. بدون مادر، هیچ سالی نو و هیچ لحظه‌ای تحویل نمی‌شود.

- مادر عزیزم! امسال که نیستی، شیرینی عید به کامم تلخ است و شادی سال جدید، غمبارترین لحظات زندگی‌ام شده است. اکنون کجایی؟
********
- مادر! یعنی آسمانی سرشار از نعمت و برکت الهی. خدا هیچ عیدی را بدون حضور مادر نکند که آن عید، عید نیست.
********
- عید آمده است و تو باز هم نیستی! مادرم، آخر چگونه بدون تو سال را تخویل کنیم که عید ما تو بودی و بس.
********
- سفره هفت سین، بدون حضور ما رنگ و نشاطی ندارد، ای کاش بودی و باز هم گرما بخش لحظه لخظه‌های زندگی‌مان بودی. عیدت مبارک فرشته آسمانی من.
********
- لحظه تحویل سال نزدیک است. قرآن را می‌آورم سوره «یس» را می‌خوانم و به یاد روزهای بودنت، سال را تحویل می‌کنم. عیدت مبارک عزیزترین مادر.
********
- سال من بدون تو تحویل نمی‌شود. سالی که تو را از من گرفت. همان بهتر که تا سالیان سال بماند. تحویل شود که چه؟ سالی که تو نیستی نباید تحویل شود.
********
- چه عجیب است رسم روزگار. تویی که بهترین بهارها را برایم رقم زدی. امسال با رفتنت بد ترین عید را تجربه می‌کنم. امید‏وارم هرچه زودتر. تو را در آغوش بگیرم مامانی عزیزم. عیدت مبارک مامانی عزیزم.
********
عید نوروز
- لحظه ای که سال تحویل می شه. تنها لحظه ایه که بی منت به من لبخند می زنی. کاش هر ثانیه برای من سال تحویل باشه. تا ‏لبخند همیشه مهمون لب هات بمونه.
********
- امسال نیستی که موقع تحویل سال بهم لبخند بزنی. اما قاب عکست. روی دیوار داره نگاهم می‌کنه. لبخند بی وقفت. از زیر شیشه. قلبم رو از جا می‌کنه. چه بی رحمانه نیستی مادر.
********
- سال تحویل شد و من تمام دلتنگی هایم را به جای تو در آغوش می کشم چقدر جایت میان بازوانم خالیست نوروز مبارک مادرم.
********
- مادر که نباشد در این دنیای سرد بی تکیه‌گاه و تنهایی. عیدت مبارک مادرم.
********
- مادر عزیزم، امسال اولین سالی است که نیستی، جای خالی‌ات در قلبم می‌کوبد. بدون تو نه امسال و نه صد سال دیگر این زمستان بهار نمی‌شود...
********
- قرآنت روی طاقچه، جا نمازت روی زمین، صندلی‌ات کنار پنچره، همه چیز سر جای خودش هست، همه چیز آماده تحویل سال است اما تو کجایی مادرم.

- زبانم نمی‌چرخد عید را به کسی تبریک بگویم. تو نیستی و من رو به روی قاب عکست نشسته‌ام قرآنت در دستم، نگاهم روی عکست، سال تحویل می‌شود اما من اشک ریزان تو را صدا می‌زنم. چه بهاری شود امسال بی روی گل تو مادرم.
********
- میدونی دلتنگی یعنی چی؟ دلتنگی یعنی این که بشینی به خاطراتت با مادرت فکر کنی... اونوقت یه لبخند بیاد رو لبت... ولی چند لحظه بعد… شوری اشک‌های لعنتی، شیرینی اون خاطره‌ها رو از یادت ببرند.
********
- دغدغهء روزمره‌ام، بودن توست !نفس کشیدنت، ایستادنت ،خندیدنت "مادرم". تو باشی و خدا، دنیا برایم بس است. وای از آن عیدی که سال بدون تو تحویل شود.
********
- نمی‌دونید چقدر تلخه بجای این که سفره هفت سین را توی خونه بچینی. باید اون را روی سنگ قبر مادرت بچینی، یه سنگه سرد رو جای دستای گرم مامانت ببوسی. قدر مامان‌هاتون رو بدونید. خیلی زود دیر می‌شه. دوست دارم مامانیی. عیدت مبارک مامانی.
********
عید نوروز
- کاش بودی سرم را روی شانه‌هایت می گذاشتم و می‌بوسیدمت. وقتی بودی آن قدر بزرگ نبودم وقتی هم که رفتی بزرگ نشدم دست‌هایم سرد است. کاش بودی دستم را می‌گرفتی. کجایی؟ مادر عزیزم کجای این آسمانی؟ عیدت مبارک عزیزم.
********
- داغ نشسته بر دل. عزیزترینم، بهترین مادر دنیا، عیدت مبارک غم بی‌پایان من.
********
- خونمون خالیه از تو، رفتی تو واسه همیشه رفتی و نبودن تو، هنوز باورم نمی‌شه. این اتاق ساده کم بود، جای تو قلب بهشته. پَر زد از زمین خاکی، یه فرشته یه فرشته. اون عزیزی که تو دنیا یار من بود یاورم بود، نازنیم نازنینم اون فرشته مادرم بود.
********
- روزی اگر خدا قدرت تکرار لحظه‌ها را به من می‌داد، در تمامش تو را برای خودم تکرار می‌کردم. عیدت مبارک مادر آسمانی من.
********
- کاش میشد هر مادری که از دنیا می‌ره دخترشم با خودش ببره. تا دخترش موقع سال تحویل تنها نباشه. تا عید رو بدون مادرش جشن نگیره. کاش می‌شد.
********
- اسکار غمگین‌ترین لحظه ها هم می‌رسه به وقتی که یه بچه می‌خواد سر خاک مامانش گل بکاره، یه مرد با سبد سبزه می‌بره سر خاک همسرش،یه جوون با دسته گل میره سر خاک مادرش. غمگین ترین عید رو کسی داره که مامان نداره... .

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .