تبیان، دستیار زندگی

جملات زیبا ویژه عید نوروز برای عزیزان آسمانی

باز هم عید است و نبود عزیزان آسمانی بزرگترین غصه بر دل نشسته بسیاری از ما. اما باید زندگی کرد حتی با خاطرات عزیزان آسمانی‌مان.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عید نوروز
امسال وقتی سر سفره هفت سین نشسته اید و در شروع سال تحویل؛ دستان مادر خود را محکم بگیرد و ببوسید، شاید امسال اولین سالی باشد که خیلی ها هنگام تحویل سال کنار خاک مادر نشسته باشند و در حسرت بوسیدن دستان او اشک می ریزند.

عید نوروز

دلنوشته هایی برای تبریک نوروز عزیزان آسمانی

- باز هم بهار و سالی بی تو فرا رسید. امسال هم همچون سال‌های گذشته سفره هفت سین را روی سنگ مزار تو چیده‌ام تا با هم سال را تحویل کنیم. تو در آسمان و من در زمین!
*********
- تحویل سال نزدیک است. هفت سین را می‌چینم.

مامان مهربونم اگرچه کنارم نیستی، ولی وجودتو همیشه در کنارم حس می‌کنم و می‌دونم همیشه مواظبم هستی … دوستت دارم و همیشه دل تنگم که فقط یک بار دیگه دستانتو بگیرم.


سین اول: سبزی یاد تو.سین دوم: سرازیری غم‌ روزهای بی تو.
سین سوم: سزای ناشکری من در ایام حضورت.
سین چهارم: سیمای عکس قاب شده تو.
سین پنجم: ساقه خشکیده گلدان.
سین ششم: سراب بودن تو. 
سین هفتم: سوز دل من.
*********
- عزیز از دست رفته! هیچ بهاری بی تو، بهار نیست. بهارهای بی تو، همه زمستانند.
*********
- ای کاش امشب و در این لحظات آغاز سال نو در کنارم بودی و عید را برایم معنا می‌کردی که از سالی که نیستی، هرگز عید نداشته ام. عزیز از دست رفته، عیدت مبارک!
*********
- هفت سین امسال من، باز هم تو را کم دارد. این هفت سین بدون تو هفت سین نیست. چگونه بی تو سال را تحویل کنم ای عزیز آسمانی من.
*********
- امسال، نخستین سالی است که در کنار ما نیستی و ما با مرور خاطرات ایام بودنت، سال نو را آغاز می‌کنیم. آسمانی من! عیدت مبارک که بی تو، عیدی نداریم.
*********

عید نوروز
- سالی نو فرا رسیده و تو تنها گمشده این ایام من هستی. عزیز از دست رفته من وعده دیدار به قیامت. سال نو مبارک.
*********
- چند سالی است که من بی تو، عیدی ندارم. یعنی تحولی نیست و همه چیز در زمان رفتنت متوقف شده است. من عید ندارم اما عید تو مبارک عزیزترینم!
*********
- همه در تکاپوی سال جدید هستند و من در مرور خاطرات تو هستم. تا کی نیستی و من باید با خاطراتم زندگی کنم؟ کِی و کجا می‌توان تو را دید که بهار من؟
*********
- سال نو را نه بی تو! که با تو آغاز می‌کنم. تو رفتی اما یاد تو هر لجظه و همه جا با من است و نبودت را در باورم نمی‌کنجاند. سال نو مبارک.
*********
- عید امسال هم باید تنها باشم و تو نیستی. ای کاش حال تنهایی مرا در لحظه تحویل سال می‌دانستی که چه غمگینانه به آیینه خیره می‌شوم. عیدت مبارک ای آسمانی.
*********

- امسال تو در کنار خدایی و من اینجا تنها. تو چگونه سال را تحویل می‌کنی و من چگونه؟ ای کار بودی و باز هم با گرمای وجودت معنای سال جدید را اثبات می‌کردی. عیدت مبارک!
*********
- و باز هم بهار، باز هم سالی جدید. باز هم تداعی نبود تو و باز هم دنیای بی تو. من چگونه سال را تحویل کنم بی حضور تو؟!
*********
- مادر عزیزم سخت دلتنگم سپردمت به خدا دعا میکنم که همواره در بهشت ابد مخلد و از نعمت های بهشتی متنعم باشی یاد و خاطره ات تا همیشه در قلب ماست.
*********
- بهار آمد تا به ما اثبات کند قیامت را.زنده شدن مردگان را. و من در انتظار این روز می‌نشینم تا باز هم تو را ببینم و بی شک آن روز، برای من عید است. عیدت مبارک ای رفته از دست.
*********

عید نوروز
- تحویل سال نو بدون تو! سال من بدون تو تحویل نمی‌شود. سالی که تو را از من گرفت همان بهتر که تا سالیان سال بماند. تحویل شود که چه؟ اصلا سالی که تو در آن نیستی نباید تحویل شود.
*********
- بی تو، بدون تو چگونه من سال را تحویل کنم؟! با چه امیدی و چه آرزو کنم؟! اصلا چرا سال را عوض کنم؟!
*********
- مادرم از وقتی که تو رفتی، هیچ سالی برایم تحویل نشد. گویا زمان در لحظه فوت تو متوقف شد و دیگر زمان نچرخید. همه جشن سال حدید را گرفته‌اند و من عزای نبودن تو را.
*********
- مادر آسمانی من تو نیستی و سال‌ها بدون تو می‌گذرند. نه بهار با زمستان فرقی دارد و نه شب با روز. می‌خواهد عید باشد و می خواهد نباشد. تو باید باشی که دیگر نیستی. هر چه می‌خواهد بشود، بشود دیگر مهم نیست.
*********
- می‌گویند عید است اما نیست! آخر مگر می‌شود بدون تو سال و زندگی و زمان عوض شود؟! از وقتی که تو رفتی همه چیز تکراری است و دلگیر. هیچ چیز زیبا و جذاب نیست به جر یاد خاطرات روزهای با تو بودن.
*********
- من چگونه تنهایی پای سفره هفت سینی بنشینم که تو دیگر نیستی؟ اصلا چه عیدی و چه هفت سینی؟ من نمی‌خواهم عیدی که تو نباشی را.
*********
- عزیزترینم ﺳﻼﻡ. ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭼﻪ ﺧﺒﺮ؟ ﻣﯿﻬﻤﺎﻧﯽ ﺧﺪﺍ ﺗﻤﺎﻡ ﻧﺸﺪ ﮐﻪ ﺑﺮﮔﺮﺩﯼ؟ ﻣﺮﺍ ﺑﺒﺨﺶ ﮐﻪ ﻧﯿﺴﺘﻢ ﺗﺎ ﺩﺳﺘﺎﻧﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﺳﻢ ﺍﺩﺏ ﺑﺮ ﺩﯾﺪﻩ ﺑﮕﺬﺍﺭﻡ. ﻣﺮﺍ ﺑﺒﺨﺶ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﻡ ﻫﻢ ﺳﻦ ﺗﻮ می‌ﺸﻮﻡ. عزیز از دست رفته، ﺁﻏﻮﺵ ﺗﻮ ﺍﻣﻦ‌ﺗﺮﯾﻦ ﺟﺎﯼ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ‌ﺍﺵ ﺁﺭﺯﻭیم ﺷﺪه است. امسال هم نیستی.
*********
- حلول سال نو به همه پدران و مادران آسمانی و فوت شده مبارک. برای شادی روح همه پدران و مادران سفر کرده و در گذشته صلوات.
*********
عید نوروز
- عید نوروز بدون مادر و جای خالی آن ها در کنار سفره هفت سین یکی از غمگین ترین صحنه برای فرزندان است و جای خالی مادر، تصور کتاب قرآن بدون اسکناس‌های تا نخورده عیدی، تصور سال اینکه بجای بوسیدن روی ماهش سنگ بی جان و سیاه را در آغوش بگیری و ببوسی از تلخ ترین روزهای سال است.
*********
- خیلی دلم می‌خواست با بهار که همه چی جان می‌گیرد و زنده می‌شود تو هم جان بگیری و زنده شوی. لیک افسوس… عیدت مبارک عزیز از دست رفته من.
*********
- شب سال نو شده و این اولین سالی است که ما کنار هفت سین تنهاییم. برای روح پاکت صلوات می‌فرستم. ای کاش مارو دعا کنی و که سخت محتاجیم. عیدت مبارک عزیز آسمانی من.
*********
- کدام عید و کدام بهار؟ بدون تو چه امیدی به سال نو؟! من سال بدون تو را نمی‌خواهم. نه عیدی و نه بهاری.
*********
- جهنم یعنی خانه بدون پدر و مادر و در بی شک در جهنم عیدی وجود ندارد.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .