تبیان، دستیار زندگی

علایم احتمالی سکته قلبی را بشناسید

احساس درد شدید در ناحیه سینه یا ایجاد درد از بالای ناف تا فک و آرواره‌ها می‌توان نشان از یک حمله قلبی در فرد باشد. سکته قلبی یک‌باره اتفاق نمی‌افتد، بلکه همراه با علائم متعددی است که طی روزها و هفته‌ها خود را نشان می‌دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سکته قلبی
همیشه مثل فیلم‌ها خبری از نشانه‌ هشداردهنده‌ برای مشکلات قلبی‌ نیست. در این مطلب به علایم سکته قلبی که می‌تواند هشداردهنده باشد اشاره می کنیم. بدیهی است وجود این علایم نشانه قطعی سکته نیست و حتما باید از پزشک یا اورژانس کسب تکلیف کرد.

احساس ناراحتی در قفسه‌ سینه

هرکسی عبارت متفاوتی را برای این مشکل به‌ کار می‌برد؛ انگار فیلی روی سینه‌شان نشسته است یا در قفسه‌ سینه احساس سوزش می‌کنند.این احساس معمولا بیشتر از یکی، دو دقیقه دوام دارد.

تهوع، سوءِهاضمه، سوزش سر دل یا معده‌درد

یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در جهان بیمارهای قلبی- عروقی است، که با آمار رو به رشد سالانه جان میلیون ها نفر را می گیرد. بیماری قلبی طیف وسیعی از شرایطی را که قلب را تحت تأثیر قرار می دهد توصیف می کند.

برخی افراد علایم گوارشی را هنگام سکته تجربه می‌کنند و حتی ممکن است استفراغ کنند. البته مشکلات گوارشی می‌تواند به دلایلی که ارتباطی با قلب ندارد به سراغ افراد بیاید.

دردی که تا بازوها انتشار پیدا می‌‌کند

جزو علایم کلاسیک سکته‌های قلبی است که در سمت چپ بدن منتشر می‌شود، تقریبا همیشه از قفسه‌ سینه آغاز می‌شود و به خارج از آن حرکت می‌کند.

سکته قلبی

احساس سرگیجه یا سبکیِ سر

اگر به‌صورت ناگهانی تعادل خود را از دست دادید و همزمان در قفسه‌ سینه احساس ناراحتی کردید یا دچار تنگی نفس شدید، بدون معطلی با اورژانس تماس بگیرید.

زود خسته و بی‌رمق می‌شوید

اگر ناگهان دچار خستگی مفرط می‌شوید یا پس از فعالیتی که در گذشته بدون مشکل انجام می‌دادید از نفس می‌افتید، بدون اتلاف وقت با پزشک‌تان صحبت کنید.

تعریق

نشستن عرق سرد بر بدن بدون دلیل واضح می‌تواند از علایم سکته قلبی باشد. اگر عرق سرد کرده‌اید و هریک از نشانه‌های دیگر این فهرست را دارید حتما به اورژانس زنگ بزنید.

ضربان قلب نامنظم

اگر بیش از چند ثانیه‌ کوتاه احساس می‌کنید قلب‌تان خارج از ریتم می‌زند، یا اگر این اتفاق برای شما به صورت معمول رخ می‌دهد، موضوع را با پزشک در میان بگذارید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .