تبیان، دستیار زندگی

پنج مزیت مطالعه کردن برای سالمندان

مطالعه برای سالمندان در هر زمینه‌ای که باشد خصوصا برای ارتقای دانش و سلامتی آنان، می‌تواند نقش مهمی در زندگی سالمندان داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مطالعه
سالمندانی که مطالعه می‌کنند نه تنها از خواندن داستان لذت خواهند برد بلکه این کار مزیت های زیادی را برای آنها به همراه دارد. کتاب خواندن؛ فقط لذت بردن از خواندن یک داستان نیست، بلکه فواید زیادی در مطالعه کردن برای سالمندان وجود دارد؛ با باشید تا پنج مزیت مطالعه برای سالمندان را به شما بگوییم.

حافظه را تقویت می‌کند

خواندن، ورزشی برای حافظه کوتاه‌مدت و کمک به یادآوری وقایع روزانه مهم است. تمرینات منظم ذهنی با خواندن و مطالعه، شبکه عصبی مغز را تقویت و به ذهن شما کمک می‌کند تا در یادگیری و به خاطر سپردن هر چیزی راحت باشید.

توانایی تصمیم‌گیری را بهبود می‌بخشد

سالمندانی که به مطالعه ادامه می دهند و در زمینه های علمی، آموزشی و یادگیری مطالب جدید فعالیت می کنند سطح بالایی از توانمندی های شناختی خود را حفظ می کنند.

خواندن، قدرت تحلیلی و استدلالی سالمندان را برای حل مشکلات یا همان هوش سیال که در سالمندی رو به کاهش می‌رود، بهبود می‌بخشد.هوش سیّال؛ قابلیت تفکر، استدلال و حل مسائل است که به اطلاعات قبلی ربطی ندارد، مثل به کارگیری هوش سیّال در حل معماها.

مطالعه

آلزایمر و زوال عقل را به‌ تاخیر می‌اندازد

تحقیقات نشان داده است که بزرگ‌سالان 70 ساله‌ای که از 20 تا 60 سالگی به سرگرمی‌های ذهنی مانند خواندن مشغول بوده‌اند، کمتر به بیماری آلزایمر مبتلا شده‌اند.

استرس را کم می‌کند

مطالعه در مقایسه با موسیقی، پیاده‌روی و حتی قهوه، بهترین روش برای غلبه بر استرس است. با شروع به خواندن یک کتاب خوب، فقط شش دقیقه طول می‌کشد تا ضربان قلب و تنش‌های عضلانی خواننده‌ کتاب، آرام شود.

کیفیت خواب را بهتر می‌کند

مطالعه در رختخواب با آرام کردن ذهن و کمک به بسته شدن چشم، راهی مطمئن برای به خواب رفتن است.این کار بهتر از خوابیدن در مقابل صفحه تلویزیون یا سایر وسایل الکترونیکی است که ثابت شده باعث می‌شوند افراد بیدارتر بمانند یا استراحت‌شان مختل شود.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .