تبیان، دستیار زندگی

چگونه ویفر شکلاتی خانگی درست کنیم؟

اکثر افراد ویفر را به صورت آماده از فروشگاه تهیه می کنند، در صورتی که می توان آن را به آسانی در منزل تهیه کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویفر
 ویفر شکلاتی یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است. بهتر است برای مطمئن بودن از سلامت آن خودمان در منزل آن را تهیه کنیم. برای تهیه این دسر خوشمزه به موادی مانند آرد گندم، شکر، کره، تخم مرغ و بیکینگ پودر نیاز داریم.
 ویفر شکلاتی یک عصرانه ی عالی برای روزهای سرد زمستانی است که آن را با یک فنجان چای میل کنید.

 در ادامه طرز تهیه ویفر شکلاتی خانگی را بیان می کنیم:

 مواد لازم:

کره  100گرم

شکر سفیدیک و نیم فنجان

تخم مرغ دو عدد

عصاره وانیل سه قاشق چای‌خوری

آرد گندم سه فنجان

بیکنیگ پودر دو قاشق چای‌خوری

شیر کم چرب به مقدار لازم

طرز تهیه:

برای تهیه این ویفر خوشمزه ابتدا باید فر را به مدت ۳۰ دقیقه روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا خوب گرم شود. سپس کره را از یخچال بیرون بیاورید تا با دمای اتاق یکی و نرم شود. کره نرم شده و شکر را در یک کاسه بریزید و با همزن مخلوط کنید. آنقدر هم بزنید تا یک ترکیب خامه‌ای به دست آید. تخم مرغ‌ها و عصاره وانیل را اضافه کنید و به خوبی مواد را هم بزنید.

در مرحله ی بعدی آرد و بیکینگ پودر را در یک کاسه الک کنید. مخلوط آرد را به آرامی به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید. آن‌ها را خوب هم بزنید تا تبدیل به یک ترکیب یک‌دست شوند. سپس شیر کم چرب را اضافه کنید و هم بزنید تا یک خمیر شکل بگیرید. شیر را تا مقداری به آرد اضافه کنید که مایه مانند خمیر شود، بنابراین مقدار آن به شکل‌گیری خمیر وابسته است و تا زمانی که خمیر شکل نگرفته، باید به آن شیر اضافه کنید.

خمیر را به مدت چهار ساعت در یخچال قرار دهید.حتی اگر می‌خواهید ویفر را روز بعد درست کنید، می‌توانید خمیر را طی شب در یخچال نگه دارید. پس از گذشت این مدت روی یک سطح صاف، مانند سینی، کمی آرد بپاشید‌.

خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و روی سطح صاف قرار دهید و وردنه صاف کنید. توجه داشته باشید که سطح خمیر هنگامی که بپزد، بالا می‌آید. بنابراین آن را کاملا صاف کنید. صاف کردن خمیر نباید در حدی باشد که بیش از حد نازک شود.

 کره را از یخچال بیرون بیاورید تا با دمای اتاق یکی و نرم شود. کره نرم شده و شکر را در یک کاسه بریزید و با همزن مخلوط کنید. آنقدر هم بزنید تا یک ترکیب خامه‌ای به دست آید. تخم مرغ‌ها و عصاره وانیل را اضافه کنید و به خوبی مواد را هم بزنید.


سینی فر را با کمی کره یا روغن چرب کنید و خمیر ویفر را درون آن قرار دهید. اجازه دهید خمیر به مدت شش تا هشت دقیقه یا تا زمانی که رنگ آن‌ها قهوه‌ای طلایی شود، در فر بماند. سپس سینی فر را با احتیاط از فر خارج کنید و اجازه دهید نان ویفر خنک شود. سپس نان ویفر را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. روی یک لایه از نان مایه شکلاتی بزنید. سپس یک لایه‌ دیگر روی آن بگذارید و دوباره مایه شکلاتی بزنید.

به همین صورت لایه نان و مایه ویفر را روی هم قرار دهید. این کار را تا چهار لایه ادامه دهید. لایه آخر باید نان ویفر باشد. دو تا سه ساعت ویفرها را در یخچال قرار دهید و یک کاسه که مواد سنگین مانند میوه داشته باشد را روی آن بگذارید. وارد کردن سنگینی به ویفرها باعث انسجام آن‌ها می‌شود. سپس ویفرها را با یک چاقوی تیز برش بزنید.

 البته می توانید به جای تهیه نان ویفر در خانه، از نان ویفر آماده هم استفاده کنید. پس از برش دادن ویفرهای شکلاتی آماده است.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .