تبیان، دستیار زندگی

قیمت تالار عروسی در تهران

قیمت تالار عروسی در هر شهر و استانی متناسب با تورم و گران شدن اجناس با افزایش های زیادی روبرو می باشد که متاسفانه این مسئله باعث شده است که برخی از عروس و دامادها از برگزاری جشن عروسی خود منصرف شوند یا به یک جشن خانوادگی کوچک با هزینه کمتر رضایت دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قیمت تالار عروسی در تهران
تدارکات عروسی

قیمت های بالا و هزینه هایی که خرج های زیادی در بر دارند و از بسیاری از آن ها نمیتوان برای برگزاری جشن عروسی چشم پوشی کرد این روزها به بزرگترین مشکل برای ازدواج جوان ها تبدیل شده است. به همین خاطر ما بر آن شده ایم تا با ارائه این مقاله سعی کنیم به شما عروس و دامادهای عزیز کمک کنیم تا هم بتوانید با بودجه ای که در اختیار دارید و هم با در نظر گرفتن قیمت تالار عروسی یک جشن به یادماندنی را با قیمتی مناسب برگزار کنید.

تشریفات عروسی


شاید اگر شما ساکن شهرستان باشید چندان دغدغه ای جهت قیمت تالار عروسی نداشته باشید زیرا که هنوز هم در بسیاری از شهرستان ها خانه های ویلایی حیاط داری هستند که شما به راحتی با کمک موسسات مربوط به تشریفات عروسی می توانید در همان خانه ها با هزینه های نسبتا کمتری جشن عروسی خود را برگزار کنید.

اما این افزایش قیمت در شهر تهران کار سخت و دشواری است چرا که کمتر می توان خانه هایی با متراژ مناسب را پیدا کرد که بتوان در آن ها جشن های بزرگی همچون عقد و عروسی را برگزار کرد.

ناگفته نماند که راه های مختلفی وجود دارند که به شما عروس و دامادهای عزیز کمک میکنند تا در هزینه های مربوط به جشن خود صرفه جویی کرده و یک تالار عروسی با قیمت مناسب پیدا کنید.

برگزاری جشن عروسی


در متن بالا به این موضوع اشاره کرده ایم که با افزایش روز به روز اجناس و افزایش قیمت هایی که هر کس توانایی مالی پرداخت آن ها را ندارد برگزاری جشن های عروسی کمی کار سخت و دشواری شده است. مخصوصا برای آن دسته از جوان هایی که سرمایه و پش انداز چندان زیادی هم ندارند.

عوامل مؤثر در کاهش قیمت تالارهای عروسی


قبل تر به این موضوع اشاره کرده ایم که شما می توانید برای صرفه جویی در قیمت تالار عروسی یک سری کارها را انجام دهید. حال می خواهیم به عواملی اشاره داشته باشیم که در این امر تاثیر گذاری بسیار زیادی دارند.

. مساحت و ظرفیت تالار
. منوی غذایی تالار
. دکوراسیون، دیزاین و طراحی تالار
. موقعیت جغرافیایی تالار
. فصل برگزاری جشن عروسی

هر یک از مواردی که در متن بالا به آن ها پرداخته شده است از مهم ترین و تاثیر گذار ترین عوامل بر قیمت تالار عروسی می باشند که در ادامه به هر یک از آن ها به اختصار پرداخته شده است.
قیمت تالار عروسی در تهران
ظرفیت تالار عروسی

مساحت و ظرفیت تالار


هنگامی که به دنبال پیدا کردن یک تالار مناسب برای برگزاری جشن عروسیتان هستید حتما ظرفیت آن را در نظر بگیرید. مثلا: اگر شما تعداد میهمان هایتان زیر 450 نفر می باشند چه لزومی دارد که برای چشم و هم چشمی به سراغ تالارهای مجلل 700 نفره در منطقه های گران قیمت بروید.

با توجه به بودجه و تعداد میهمان هایتان تالاری را انتخاب کنید که با یک پذیرایی مناسب میزبان میهمان های شما باشند. یا مثلا اگر تنها 100 نفر میهمان دارید اصلا نیازی نیست تالاری با ظرفیت250 نفر را انتخاب کنید به جای یک سالن اجتماعات گه ظرفیت میهمان های شما را دارد انتخاب کنید و با یک تشریفات عروسی قرار داد ببندید و از آن ها بخواهید شما را در شب عروسیتان همراهی کنند.

 منوی غذایی تالار


انتخاب چند مدل غذای مختلف با دسرها و نوشیدنی های مختلف چیزی به جزء اصراف کردن و افزایش هزینه برای شما ندارد.

میهمان های شما با یک نوع غذا هم سیر می شوند، پس نیازی به ولخرجی و چشم و هم چشمی نیست. انتخاب منویی که در آن برای پذیرایی از میهمان ها یک نمونه غذا در نظر گرفته شده است به مراتب کم هزینه تر و ارزان تر از منوهایی با چند غذای مختلف می باشد.

دکوراسیون، دیزاین و طراحی تالار


تالارهای عروسی هر کدام خدمات مختلف و مشتری پسند زیادی را ارائه می دهند که هر یک از خدمات هزینه های جداگانه ای را در بردارند.

برای اینکه شما بتوانید در قیمت تالار عروسی انتخابی خود کمی صرفه جویی کنید می توانید از میان خدمات ارائه شده هر کدام که ضرورت بیشتری دارند را انتخاب کنید.

از بین گل آرایی و شمع آرایی میز میهمان ها تنها یک گزینه را انتخاب کنید. یا اگر دوست دارید همزمان با ورود شما برنامه آتش بازی صورت گیرید می توانید از بین خدمات ارائه داده شدن برای زمان ورود عروس و داماد یک گزینه که بیشتر باب میلتان است مثلا همان آتش بازی را انتخاب کنید.

دیزاین و طراحی تالار عروسی هر چه ساده تر باشد شک نداشته باشید فیلم و عکس های شما نیز زیباتر خواهند شد.
قیمت تالار عروسی در تهران
تشریفات عروسی

موقعیت جغرافیایی تالار


می دانید که تالارهای عروسی شهر تهران بسیار زیاد می باشند و تقریبا در هر 22 منطقه تهران چندین تالار عروسی وجود دارد که هر یک ویژگی ها و خدمات خاص خود را به مشتریانشان ارائه میدهند.

فصل برگزاری جشن عروسی


بهار و تابستان از فصل هایی هستند که بیشتر جشن های عروسی در آن ها برگزار می شود بنابراین بدون شک قیمت تالار عروسی در این دو فصل بیشتر می باشد. اما در فصل های پاییز و زمستان که هوا سرد است و کمتر کسی دوست دارد در این فصل ها جشن خود را برگزار کند قیمت تالارها به مراتب ارانتر می باشد.

فاکتورهایی که باعث کمتر شدن هزینه عروسی می شوند


1. حذف مهمانان غیر ضروری
2. دوری کردن از تجملات و چشم و هم چشمی ها
3. استفاده از تالارهایی که شروع قیمتی مناسب تری دارند
4. اجاره لباس عروس به جای خرید آن
5.کم کردن خدمات حاشیه ای در تالار پذیرایی
6. مدیریت و بودجه بندی هزینه های عروسی

حتما نیاز نیست که هر دوست و آشنایی که می شناسید را به جشن عروسی خود دعوت کنید. حضور افراد نزدیک فامیل برای برگزاری یک جشن مجلل کفایت می کند.

دست از چشم و هم چشم بردارید و با توجه به درآمد و بودجه خود برای کارهای جشن عروسیتان اقدام کنید.

به جای خرید لباس عروسی می توانید لیاس عروس را از مزون های لباس عروسی کرایه کنید.

از خدمات حاشیه ای که تالار در اختیار زوج های جوان می گذارد کم کرده تا هزینه تالار هم کاهش پیدا کند.

در نهایت اینکه


موارد و نکات عنوان شده در این مقاله از مهم ترین و تاثیر گذار ترین موارد بر قیمت تالار عروسی می باشند. فرقی ندارد که شما در تهران زندگی می کنید یا در شهرستان.

فراموشن نکنید که انجام ندادن برخی از کارها برای جشن عروسی همچون انتخاب منوی غذایی با دو نوع غذای متنوع چیزی از مجلل و شیک برگزار شدن جشن عروسی شما کم نمیکند بلکه یک صرفه جویی بزرگ است که می تواند به شما کمک کند تا هزینه کمتری را بابت تالار عروسی خود پرداخت کنید.