تبیان، دستیار زندگی

طرح های خلاقانه نقاشی روی تخم مرغ سفره هفت سین

اگر به دنبال ایده‌هایی خلاقانه برای نقاشی روی تخم مرغ‌های سفره هفت‌سین امسال خود هستید، در این مطلب ما به شما چند ایده جذاب را پیشنهاد می‌کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تخم مرغ هفت سین
تخم مرغ رنگ آمیزی شده از جمله تزیینات زیبا در هفت سین عید نوروز است، تخم مرغ های نقاشی شده و تزیین شده با رنگ علاوه بر اینکه در زیبایی و جذابیت سفره هفت سین تاثیر زیادی دارند، یک سرگرمی عالی برای کودکان و بزرگسالان محسوب می شود.

تخم مرغ هفت سین

روش نقاشی روی تخم مرغ های سفالی سفره هفت سین

برای نقاشی و رنگ آمیزی روی تخم مرغ های هفت سین می توانید از انواع رنگ ها، از جمله گواش، رنگ روغن، اکرلیک و غیره استفاده کنید و همچنین با استفاده از قلم مو طرح دلخواه را روی تخم مرغ بکشید، از این روش برای نقاشی روی سفال استفاده می شود و شما می توانید با به کارگیری این ایده نقاشی های زیبایی روی تخم مرغ های سفالی بکشید.با یادگیری نقاشی روی تخم مرغ سفالی می توانید به سادگی و با امکانات محدود اقدام به نقاشی روی تخم مرغ های هفت سین نمایید و از این طریق زیبایی و جذابیت بیشتری به سفره هفت سین خود ببخشید.

همه ایرانی ها هنگام تحویل سال و شروع سال نو بر سر سفره ی هفت سین عید نوروز؛ تخم مرغ های رنگی زیبایی می گذارند که نشان از باروری و رشد و زایش خوبی هاست و سمبل شکوفایی و نمو در سال جدید است.



ابتدا تخم مرغ سفالی مناسبی تهیه نموده و اگر سطح آن دچار ناصافی است، آن را سمباده بزنید.

سپس گرد و غبار سطح تخم مرغ را با دستمال پاک نموده و مقدار چسب چوب را با آب رقیق کنید و با دست روی تخم مرغ بکشید و آن را کنار بگذارید تا کاملا خشک شود. (این کار به جذب بهتر رنگ روی سفال کمک می کند).

حالا طرح مورد نظر را با مداد روی تخم مرغ کشیده و سپس شروع به رنگ آمیزی نمایید. برای رنگ کردن تخم مرغ سفالی از گواش یا رنگ اکرلیک و قلموی ظریف استفاده کنید. بعد از اینکه رنگ خشک شدف روی آن اسپری براق کننده بزنید تا جذابیت کار شما چندین برابر شود.

تزیین تخم مرغ عید با چسب

ایده های خلاقانه برای تزیین تخم مرغ هفت سین

روش های مختلفی برای رنگ کردن روی تخم مرغ های سفره هفت سین وجود دارد، که نوشتن پیام های تبریک عید نوروز و یا اشعار و دل نوشته های نوروزی زیبا بر روی تخم مرغ ایده جدید و جذابی است که نشان از ذوق و خوش سلیقه فرد دارد. 

تخم مرغ هفت سین
برای انجام این کار شما می توانید، طرح دلخواه خود را با مداد بر روی تخم مرغ کشیده و سپس فضاهای مورد نیاز را با استفاده از ماژیک و یا گواش رنگ آمیزی می کنید.از این روش می توان برای انواع طرح های ساده و پیشرفته استفاده نمود. 

تخم مرغ هفت سین
سعی کنید طرح های زیبا و جالبی را برای تخم مرغ هفت سین انتخاب کنید و سپس شروع به نقاشی نمایید.

تخم مرغ هفت سین

مدل های دیگری از تخم مرغ های رنگ آمیزی شده برای هفت سین

روش های متنوع و جالبی برای رنگ کردن تخم مرغ های سفره هفت سین وجود دارد که در هر یک سعی می شود با ساده ترین وسایل و ابزار نتیجه ای ایده آل و عالی گرفته شود.

تخم مرغ هفت سین
تخم مرغ هفت سین
تخم مرغ هفت سین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .