تبیان، دستیار زندگی

تزیین تخم مرغ هفت سین با لاک ناخن

عیدی دادن یکی از رسوم قدیمی است که معمولا بزرگترهای خانواده به کوچکترها هدیه می‌دهند، تخم مرغ رنگی هدیه خوبی است که می توانید خودتان آن را در خانه به بهترین نحو تزیین کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تزیین تخم مرغ با لاک ناخن
یکی از جالب ترین روش ها برای تزیین تخم مرغ هفت سین؛ تزیین آن با لاک ناخن است، پس با ما باشید تا در این مطلب چند نمونه از تزیین تخم مرغ سفره هفت سین را به شما آموزشی دهیم.

تخم مرغ هفت سین

تزیین تخم مرغ سفره هفت سین به صورت ابر و بادی

این روش یکی از روش های جدید برای رنگ کردن تخم مرغ است که می توان آن را به راحتی در خانه درست کرد، حتی می توانید برای درست کردن این تخم مرغ ها از کودکان هم کمک گرفته و آنها را نیز در امر تزیین سفره هفت سین مشارکت دهید.

مواد مورد نیاز:

یکی از سنت های دیرینه و قشنگ مردم ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو و عید نوروز تزیین تخم مرغ هفت سین است شاید می توان گفت از لذت بخش ترین قسمت کارهای مربوط به عید همین تزیین تخم مرغ ها باشد که با روش های خانگی درست می شود.


- لاک ناخن چند رنگ مختلف
- یک کاسه یا لیوان یک بار مصرف
- آب

روش کار:
برای درست کردن تخم مرغ رنگی ابر و بادی به چند رنگ مختلف لاک ناخن احتیاج داریم و یک لیوان و مقداری آب.بدین منظور مقدار کمی از چند رنگ لاک را داخل ظرف آب ریخته و با استفاده از چوب کبریت مخلوط می کنیم و سپس تخم مرغ ها را داخل آب فروبرده تا لاک ها به صورت نامنظم به تخم مرغ بچسبند. سپس تخم مرغ را در محل مناسبی قرار می دهیم تا کاملا خشک شود.

تخم مرغ هفت سین

روشی دیگر در تزیین تخم مرغ هفت سین با لاک های رنگی


مواد مورد نیاز:
- تخم مرغ های تازه یا پلاستیکی
- لاک ناخن در رنگ های دلخواه
- آب

روش کار:
در یک کاسه به اندازه ای که روی تخم مرغ ها را بپوشاند، آب بریزید. سپس چند قطره از رنگ لاک های مورد علاقه تان را داخل آن ریخته و سپس تخم مرغ را در آن غوطه ور کنید.پس از این مرحله باید تخم مرغ ها را از کاسه خارج کرده و روی یک ظرف پلاستیکی قرار دهید تا خشک شود. برای سریع تر کردن پروسه خشک شدن، می توانید تخم مرغ ها را به اندازه ای که لاک خشک شود، فریز کنید.

تخم مرغ هفت سین

رنگ آمیزی تخم مرغ های سفره هفت سین مرمر نیلی


مواد مورد نیاز:
- تخم مرغ مصنوعی یا تخم مرغ آبپز شده 
- لاک ناخن آبی
-  ظرف پلاستیکی
- دستکش لاستیکی
- یک چوب برای همزدن
- لاک پاک کن

روش کار:
سه چهارم ظرف پلاستیکی و یا یک بار مصرف را با آب (با دمای طبیعی اتاق) پر کنید. اگر آب سرد باشد، رنگ لاک ته نشین می شود.

چند قطره لاک به آب اضافه کنید، اگر بخواهید نتیجه شما تیره تر شود، باید قطره لاک بیشتری به آب اضافه کنید ولی هرچه لایه لاک شما ضخیم تر شود احتمال ترک خوردن رنگ در آن بیشتر می شود، سپس با یک چوب کوچک، آب و لاک را هم بزنید، تا جلوه مرمری پیدا کند.

در مرحله بعد تخم مرغ را داخل آب قرار دهید و آن را بچرخانید. یک دستکش لاستیکی دست کنید چرا که تمیز کردن دست هایتان مشکل خواهد شد!

در انتها با یک انبرک تخم مرغ ها را خارج کرده و آن را روی یک وسیله مناسب قرار دهید تا خشک شود. (می توانید روی یک فوم، سوزن ته گرد بزنید و سپس تخم مرغ ها را روی سوزن ها قرار دهید تا خشک شود.)

 

تخم مرغ هفت سین

ترفند ایجاد رنگ های سایه روشن روی تخم مرغ

- تخم مرغ ها را روی یک دستمال پهن کنید.

- یک قلمو یا مسواک را آغشته به رنگ طلایی کرده و انگشتانتان را روی رنگ و به سمت تخم مرغ ها بکشید تا رنگ از برس های مسواک یا قلمو روی تخم مرغ پاشیده شود.- حالا اجازه دهید یک سمت کامل خشک شود و سپس همین کار را برای قسمت دیگر تخم مرغ تکرار کنید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .