تبیان، دستیار زندگی

تزیین تخم مرغ هفت سین برای نوروز با رنگ های طبیعی

در حقیقت تزیینات جز به جز سفره هفت سین نشان از ذوق و سلیقه اعضای خانواده به خصوص خانم خانه دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تخم مرغ هفت سین
گاهی به دلیل مشغله زیاد و فرصت کم برای تزیین و چیدن سفره ی هفت سین نیاز به تزئیناتی ساده و فوری است که در این شرایط داشتن ایده های کارساز بسیار کاربردی می باشد.

از روشهای ساده و فوری برای تزیین و رنگ کردن تخم مرغ برای سفره هفت سین استفاده از رنگ های طبیعی مانند آب لبو و یا آب سبزیجات مثل اسفناج یا جعفری و یا پوست پیاز  و آب انار و زرشک است که با جوشاندن این سبزیجات می توانید به رنگهایی مانند بنفش، سبز و صورتی دست یابید.

همانطور که می دانید نقاشی و طراحی های خانگی که روی تخم مرغ انجام می شود در میان تزیین سفره هفت سین همیشه خودنمایی می کند، در این مطلب چند روش ساده و فوری برای تهیه تخم مرغ هفت سین با رنگهای طبیعی به شما آموزش می دهیم. 

نگ کردن تخم مرغ هفت سین با آب لبو

رنگ کردن تخم مرغ هفت سین با آب لبو

رنگ آمیزی تخم مرغ ها معمولا به کمک آبرنگ یا گواش انجام می شود، اما روش های بسیار دیگری نیز برای رنگ کردن تخم مرغ هفت سین وجود دارد.
یکی از این روش ها، رنگ کردن به کمک رنگ های طبیعی بوده که بسیار ساده و با کمترین امکانات می توانید تخم مرغ های زیبایی برای هفت سین تدارک ببینید.

مواد مورد نیاز:
لبو
آب
سرکه
تخم مرغ آب پز
صافی
کاسه یا شیشه مربا
روغن نارگیل یا روغن زیتون (اگر می خواهید تخم مرغ های شما براق شوند)

روش کار:
ابتدا آب را داخل قابلمه ای ریخته و می گذاریم تا  جوش بیاید، بعد چغندرهای خرد شده را به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم تا آب کاملا رنگی شود. توجه داشته باشید تخم مرغ شما از رنگی که به دست آمده است چندین درجه روشن تر خواهد شد.

سپس محلول رنگی را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود، در مرحله ی بعد، محلول را از صافی رد کنید تا مایعی یکدست شود. مایع را درون شیشه مربا یا کاسه ای بریزید و به ازای هر فنجانی که از مایع می ریزید، یک قاشق غذاخوری سرکه نیز به داخل مایع اضافه کنید.

تخم مرغ‌ آب پز را داخل محلول بگذارید و کاسه یا شیشه مربا را داخل یخچال قرار دهید تا زمانی که تخم مرغ های هفت سین رنگ را به خود بگیرند.

رنگ کردن تخم مرغ هفت سین با پوست پیاز

رنگ کردن تخم مرغ هفت سین با پوست پیاز


مواد مورد نیاز:

 تخم مرغ رنگی از زیباترین بخش سفره هفت سین است که شما می توانید با چند ماده طبیعی تخم مرغ‌های زیبا را برای سفره هفت سین تهیه کنید.


- تخم مرغ پخته شده
- آب
- پوست پیاز
- سرکه
- صافی

روش کار:
پوست پیاز را به آب در حال جوش اضافه کرده و پس از اینکه آب رنگی شد، آن را از صافی عبور دهید و داخل ظرفی دیگر ریخته و به آن سرکه و تخم مرغ را اضافه کنید، بعد از 12 ساعت تخم مرغ های شما رنگی شده و آماده برای تزیین سفره هفت سین است.

رنگ کردن تخم مرغ هفت سین با زردچوبه

رنگ کردن تخم مرغ هفت سین با زردچوبه



مواد مورد نیاز:
- تخم مرغ پخته شده
- آب
- زردچوبه
- سرکه
- صافی

روش کار:
برای تهیه تخم مرغ زرد رنگ طبیعی می توانید یک قاشق غذاخوری زردچوبه را در آب ریخته و حرارت دهید تا زمانی که جوش بیاید.سپس محلول رنگی را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود، مایع را از صافی رد کنید و داخل ظرفی دیگر ریخته و به آن سرکه و تخم مرغ اضافه کنید، بعد از 12 ساعت، به کمک زردچوبه تخم مرغ به رنگ زرد طلایی در می آید.

رنگ کردن تخم مرغ سفره هفت سین با کلم قرمز

رنگ کردن تخم مرغ سفره هفت سین با کلم قرمز


مواد مورد نیاز:
- تخم مرغ پخته شده
-  آب
- کلم قرمز خرد شده
- سرکه
- صافی

روش کار:
روش تهیه مشابه روش های قبل است. نکته مهم در رنگ کردن تخم مرغ برای سفره هفت سین با کلم قرمز این است که اگر از تخم مرغ قهوه ای (محلی) برای رنگ کردن استفاده کنید، رنگ تخم مرغ شما سبز می شود و اگر تخم مرغ سفید باشد، به رنگ آبی در می آید.

رنگ کردن تخم مرغ هفت سین با قهوه یا نسکافه

برای رنگ کردن تخم مرغ ها با قهوه می توانید تخم مرغ ها را داخل قهوه یا نسکافه به قدری بخوشانیدتا تخم مرغ ها به رنگ قهوه ای در آید.

بعد از اینکه تخم مرغ ها به رنگ دلخواه در آمد، می توانید آن را با نگین های رنگی یا پولک های رنگی تزیین کنید و یا می توانید همینطور ساده داخل جا تخم مرغی گذاشته و در سفره هفت سین بگذارید.

رنگ کردن تخم مرغ نقره ای هفت سین با بلوبری

رنگ کردن تخم مرغ نقره ای هفت سین با بلوبری

با این روش تخم مرغهای متفاوتی خواهید داشت بلوبری رنگ بسیار جالبی به تخم مرغ ها می بخشد فقط کافیست چهار فنجان آب را با مقداری بلوبری یا زغال اخته یخ زده مخلوط کنید بگذارید این ترکیب به دمای محیط برسد.

سپس تخم مرغ ها را درون این مخلوط قرار دهید و به مدت یک شب تا صبح داخل یخچال نگهداری کنید که در نهایت مشاهده می کنید تخم مرغ ها را به رنگ نقره ای درآمدند ناگفته نماند در این روش هیچ نیازی به جوشاندن آب نمی باشد.نکته مهم: برای اینکه تخم مرغ ها سطح براقی داشته باشند روی آن ها کمی روغن مایع بمالید، همچنین برای رنگ کردن تخم مرغ می توانید از گزینه های خوراکی مختلفی مانند هویج، چای، آب انگور قرمز، پوست لیمو، پرتغال، پوست گردو و جعفری نیز استفاده کنید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .