تبیان، دستیار زندگی

ایده تزیین و نقاشی روی تخم‌مرغ هفت‌سین عید نوروز

به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و زمانی برای چیدن سفره هفت سین باقی نمانده، پس بهتر است با آموزش تزیین تخم مرغ؛ سفره هفت سین را تکمیل کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تخم مرغ هفت سین
همه ایرانی ها هنگام تحویل سال و شروع سال نو بر سر سفره ی هفت سین عید نوروز؛ تخم مرغ های رنگی زیبایی می گذارند که نشان از باروری و رشد و زایش خوبی هاست و سمبل شکوفایی و نمو در سال جدید است، با گذاشتن تخم مرغ در سفره هفت سین قصد دارند که سالی پربار را آغاز کنند.
تخم مرغ هفت سین

تزیین تخم مرغ هفت سین برای نوروز با اسپری طلایی یا نقره ای

با استفاده از اسپری های رنگی طلایی یا نقره ای آنها را یکدست رنگ کنید.
 
 تخم مرغ هفت سین

تزیین تخم مرغ هفت سین برای نوروز با روبان و سوزن

سرگرم کننده ترین قسمت سفره هفت سین تزئین کردن تخم مرغ هاست. شاید روش های زیادی برای رنگ کردن و تزئین تخم مرغ های عید نوروز بلد باشید اما بد نیست چند روش خلاقانه دیگری نیز یاد بگیرید.

دو طرف تخم مرغ را با سوزن و با احتیاط سوراخ کرده تا بتوانید تخم مرغ ها را خالی کنید.

سپس روی آن ها را به هر شکلی که می خواهید نقاشی کرده و با استفاده از نخ های رنگی یا روبان های رنگی که از آن ها رد می کنید.

به درختچه های زینتی کوچکی که می توانید بر سر سفره هفت سین  عید نوروز قرار دهید آویزان کنید.

 تخم مرغ هفت سین

راهکار ساده و ارزان برای تزیین تخم مرغ های هفت سین

تخم مرغ‌ ها عضو جدایی ناپذیر سفره هفت سین هستند. البته طرفدار بیشتر تخم مرغ های رنگی عید، بچه ها هستند که هر ساله برای به دست آوردن یکی از این تخم مرغ های زیبا، لحظه شماری می کنند.ابتدا تخم مرغ ها را به رنگ دلخواه در بیاورید سپس از خط نوشته هایی بر روی آن استفاده کنید. می توانید از اشعار زیبا و یا تبریک عید به عنوان نمونه هایی استفاده کنید.

تخم مرغ هفت سین

روش رنگ کردن تخم مرغ با کمک خمیر ریش 


وسائل مورد نیاز:
- تخم مرغ پخته شده
- خمیر ریش تراشی
- ظرف شیشه ای
- سیخ چوبی یا قاشق
- دستکش
- دستمال کاغذی
- رنگ خوراکی

روش کار:
خمیر ریش تراشی را داخل ظرف شیشه ای بریزید، خمیر را به خوبی پخش کنید تا یک لایه کف ظرف را بگیرد. ضخامت آن نباید بیشتر از ۲ سانتیمتر باشد.

اگر مقدار خمیری که داخل ظرف ریخته اید بیشتر است آن را دور بریزید، چند قطره رنگ های دلخواه را بطور نامنظم روی خمیر بریزید.

با سیخ یا دسته قاشق به صورت افقی و عمودی روی آن بکشید، زیاد هم نزنید چون رنگ ها کاملا با هم ترکیب می شوند.

تخم مرغ را در خمیر فرو کرده و بچرخانید، سپس تخم مرغ ها را از داخل مواد بردارید و بگذارید ۳۰ دقیقه خشک شود، بعد از خشک شدن تخم مرغ ها را با دستمال پاک کنید.

تخم مرغ هفت سین

نقاشی نقطه ای روی تخم مرغ


مواد مورد نیاز:
- سرکه
- آب
- ظرف شیشه ای
- تخم مرغ آب پز
- رنگ بالتیک یا رنگ خوراکی
- دورگیر رنگی

تخم مرغ هفت سین
روش کار :
نصف لیوان آب جوش و یک قاشق سرکه را در ظرفی بریزید، کمی رنگ اضافه کرده و هم بزنید، تخم مرغ ها را در رنگ بگذارید.

3 تا 5 دقیقه در ظرف بماند تا رنگ بگیرد، در این مرحله اجازه دهید تخم مرغ ها خشک شوند، حالا با دورگیر روی آن ها را نقطه بگذارید.

سعی کنید دورگیر را خیلی فشار ندهید تا اندازه نقطه ها تقریبا یکسان باشد، نیمی از تخم مرغ را نقاشی کنید، تخم مرغ ها را 6 ساعت کنار بگذارید تا دورگیر کاملا خشک شود. حالا نیمه دیگر را رنگ کرده و مجددا 6 ساعت بگذارید خشک شوند.

تخم مرغ هفت سین

روش رنگ کردن تخم مرغ با استفاده از کش


مواد مورد نیاز: 
- تخم مرغ
- چند رنگ خوراکی
- کش

روش کار:
ابتدا تخم مرغ هایتان را بپزید، چند کش را به شکل های مختلف محکم دور تخم مرغ ها بپیچید، در چهار ظرف مختلف یک لیوان آب بریزید.

به هر یک یک قاشق سرکه اضافه کنید، چند قطره از رنگ های دلخواهتان را در ظرف ها ریخته و بخوبی هم بزنید، تخم مرغ ها مانند شکل زیر در رنگ ها قرار دهید.

پس از مدتی خارج کرده و با دستمال خشک کنید، طرف دیگر تخم مرغ ها را در رنگ متفاوت با اولی قرار دهید. (مثلا آبی را در قرمز) مجددا از رنگ خارج کرده و خشک کنید، تخم مرغ ها را به دفعات در رنگ های مختلف قرار دهید، سپس خارج کرده و خشک کنید، کش را از دور تخم مرغ ها باز کنید.

 

تزیین تخم مرغ با ماژیک

تزیین تخم مرغ هفت سین با ماژیک

در این روش از یک طرح دلخواه که آن را روی مقوا پیدا کرده ای استفاده می نماییم. البته در صورت تمایل می توان از برچسب های مختلف نیز استفاده کرد. آن را روی تخم مرغ بچسبایند و سپس اطراف آن را با ماژیک های رنگی نقطه بگذارید تا طرح دلخواه ایجاد شود.

تزیین تخم مرغ عید با چسب
نوشتن پیام های تبریک عید نوروز و یا اشعار و دل نوشته های نوروزی زیبا بر روی تخم مرغ ایده جدید و جذابی است که نشان از ذوق و خوش سلیقگی شما دارد.

تزیین تخم مرغ عید با چسب

تزیین تخم مرغ عید با چسب

برای تزیین روی تخم مرغ های هفت سین با چسب می توانید از برچسب های آماده استفاده نمود و آنها را روی تخم مرغ بچسبانید و سپس تخم مرغ را داخل ظرف رنگ فرو ببرید و بعد از خشک شدن رنگ ها، برچسب را جدا نمایید.البته می توانید از چسب نواری نیز استفاده کنید و آن را به صورت نوارهای باریک روی تخم مرغ بچسبایند و سپس شروع به رنگ آمیزی نموده و بعد از خشک شدن رنگ ها چسب ها را جدا نمایید.

 
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .