تبیان، دستیار زندگی

ایده تخم مرغ بافتنی برای هفت سین عید

با نزدیک شدن به ایام عید نوروز و روزهای پایان زمستان همه خانواده‌ها در فکر خانه‌تکانی و تهیه و تزیین سفره هفت سین هستند تا سال جدید را با زیبایی هر چه تمام‌تر جشن بگیرند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تخم مرغ هفت سین
تخم مرغ یکی از اجزای مهم سفره هفت سین می باشد و برای تزیین آن ایده های زیادی وجود دارد. می توانید با الگوبرداری از این ایده ها، تزیینات زیبا و متفاوتی روی تخم مرغ داشته باشید. تخم مرغ بافتنی را می توانید با کامواهای اضافی منزل و رنگ های شاد و زیبا ببافید.

تزیین تخم مرغ هفت سین یکی از کارهای هنری قبل از شروع سال نو است. پس سعی کنید به جای تزیین های همیشگی از ایده های جدیدی مانند تزیین تخم مرغ هفت سین با بافتنی را یاد گرفته و سفره هفت سین متفاوت تری را آماده کنید. در این مطلب ما به شما چند ایده زیبا برای تزیین تخم مرغ هفت سین با بافتنی را آموزش می دهیم.

تخم مرغ هفت سین
زیباسازی هر کدام از اجزای سفره هفت سین مانند سنجد، تخم مرغ، سکه، سیب و غیره بسیار با اهمیت است و اگر مایل هستید چیدمان سفره هفت سین شما بی نظیر و متفاوت باشد پس می توانید اجزای سفره هفت سین را تزیین کنید.

آموزش بافت تخم مرغ هفت سین با قلاب


تخم مرغ هفت سین
برای شروع بافت تخم مرغ بافتنی برای تزیین سفره هفت سین اول نخ را گره بزنید.
- دو زنجیر ببافید.
- قلاب را در اولین زنجیره فرو کنید.
تخم مرغ هفت سین
- یک پایه کوتاه ببافید.
- 4 پایه کوتاه دیگر ببافید.
تخم مرغ هفت سین
- به اولین پایه با گره نامرئی وصل کنید.
- یک زنجیره ببافید.
تخم مرغ هفت سین
- از این به بعد پایه ها را در حلقه پشتی ببافید.
- در حلقه پشتی هر گره رج قبل 2 پایه کوتاه ببافید.
تخم مرغ هفت سین
- رج 3 و 4 را یک در میان اضافه کنید.
- تا رج 12 بدون اضافه کردن ببافید.
تخم مرغ هفت سین
- رج 13 یک گره رج قبل را نبافته و بعدی و بعدی را ببافید.
- به این ترتیب دانه ها یک در میان کم می شود.
- رج بعدی هم یک در میان کاهشی ببافید.
تخم مرغ هفت سین
- تخم مرغ را از الیاف پر کنید.
- رج بعد را یکی بافته یکی نبافید.
تخم مرغ هفت سین
- رج نهایی همه را یکی کنید.
اگر می خواهید تخم مرغ را آویزان کنید تعداد دلخواه زنجیره ببافید، در غیر اینصورت نخ را بچینید و محکم کنید.می توانید از رنگ های مختلف برای بافت استفاده کنید، یک رج در میان یا هر رج رنگ را عوض کنید، بافت در حلقه پشتی ضرورتی ندارد، با پایه کوتاه یا پایه متوسط هم می توانید تخم مرغ را ببافید.


تزیینات شیک تخم مرغ با کاموای رنگی

تخم مرغ هفت سین
کامواها در رنگ های روشن و تیره موجود هستند و اگر مایل هستید تخم مرغ را با کاموا تزیین کنید پس بهتر است از ترکیب دو یا چند رنگ در کنار هم استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که رنگ کاموا را می توانید به صورت متضاد با هم انتخاب کنید. می توانید از ترکیب رنگ های مکمل برای تزیین کردن تخم مرغ استفاده کنید.
تخم مرغ هفت سین
کامواها را می توانید به صورتی ساده دور تخم مرغ بپیچانید و با میل قلاب بافی یا میل بافتنی پوششی از کاموا را برای پیچاندن در هر کدام از تخم مرغ ها ببافید و روی تخم مرغ تزیینات جالب داشته باشید.
تخم مرغ هفت سین
برای چیدمان سفره هفت سین می توانید از دو یا چند تخم مرغ تزیین شده استفاده کنید. می توانید با استفاده از روش های ساده و فانتزی تخم مرغ ها را تزیین کنید که به سلیقه شما بستگی دارد.
تخم مرغ هفت سین
با توجه به اینکه هماهنگی رنگ ها برای سفره هفت سین بسیار با اهمیت است و اگر مایل هستید دیزاین سفره هفت سین شما شیک و بدون نقص باشد پس می توانید رنگ کاموا برای تزیینات تخم مرغ را طوری انتخاب کنید که با دیگر رنگ های به کار رفته در سفره هفت سین هماهنگی داشته باشد.
تخم مرغ هفت سین
می توانید برای هر کدام از تخم مرغ ها با کاموا یک کلاه ساده با یا طرح دار بببافید و کلاه را روی هر کدام از آنها قرار دهید سپس باقی مانده پوسته تخم مرغ را شبیه به یک عروسک دیزاین نمایید.
تخم مرغ هفت سین
در صورت تمایل می تونید روی تخم مرغ ها تون را با گلدوزی تزیین کنید.
تخم مرغ هفت سین
نمونه هایی از تزیینات تخم مرغ سفره هفت سین با بافتنی را مشاهده می کنید امیدواریم که ایده های خوبی بگیرید و سفره های هفت سین زیبایی پهن کنید.
تخم مرغ هفت سین
 حتی می توانید؛ هنگام بافت تخم مرغ هفت سین، طرح بندازید.






این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .