تبیان، دستیار زندگی

استفاده ساسان حیدری ملقب به ساسی مانکن از یک پورن استار؛ ما چه کنیم؟

متاسفانه «ساسان حیدری یافته» (مشهور به ساسی) در آخرین نماهنگ خود از یک پورن استار استفاده کرده و برای دیده شدن بیشتر، آتش به خرمن تربیت کودکان و نوجوانان ایرانی زده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
الکسیس تگزاس در کلیپ ساسی مانکن

محمد سرشار، مدیر شبکه پویا؛ در همه دنیا، ارایه هرزه‌نگاری (پورنوگرافی) به کودکان ممنوع است و اگر کسی کودکان را به تماشای پورنوگرافی تشویق کند، با واکنش منفی مردم و دولت مواجه می‌شود.

هنرمندان حرفه‌ای در آثار دارای مخاطب کودک و نوجوان از بازیگران هرزه‌نگاری (پورن استارها) استفاده نمی‌کنند و یک باور جمعی برای مقابله با آزار جنسی کودکان وجود دارد.

اما متاسفانه «ساسان حیدری یافته» (مشهور به ساسی) در آخرین نماهنگ خود از یک پورن‌استار استفاده کرده و برای دیده‌شدن بیشتر، آتش به خرمن تربیت کودکان و نوجوانان ایرانی زده.

آن هم در شرایطی که شیوع کرونا باعث شده کودکان برای یادگیری از راه دور، به اینترنت دسترسی وسیعی پیدا کنند و هنوز بسیاری از خانواده‌ها، آموزش لازم را برای استفاده صحیح کودکان از اینترنت ندیده‌اند.

و البته از یاد نبرده‌ایم که او در یک نماهنگ دیگر خود، شبکه‌ای را در برخی مدارس کشور ایجاد کرده بود تا دانش‌آموزان آهنگهایش را همخوانی کنند.

من به عنوان پدر سه فرزند به شدت نگرانم. نه فقط من که پدرها، مادرها و کارشناسان بسیاری نگران هستند.

مهم نیست ما چه باوری داریم. مهم نیست ما ملحد یا مومن، مسلمان یا مسیحی، انقلابی یا برانداز، چپ یا راست، یا هر دوگانه دیگری باشیم. حتی مهم نیست ما ساکن ایران یا خارج باشیم.

مهم این است که ایران آینده را فرزندان ما خواهند ساخت و ما باید امروز برای حفاظت از آینده، دست در دست هم با آزار جنسی کودکان و تشویق آنها به تماشای پورنوگرافی مقابله کنیم.

۱. از خانواده، دوستان و دوستداران آقای ساسان حیدری می‌خواهم او را نصیحت کنند تا از این مسیر نادرست برگردد.

۲. از ایرانیهای ساکن خارج کشور درخواست می‌کنم مستقیما یا از طریق انجمنهای حمایت از حقوق کودکان، با این رویه ساسی مانکن مقابله کنند و بر اساس بند الف ماده۳۴ کنوانسیون حقوق کودک یا دیگر قوانین کشورهای خودشان، از او شکایت کنند.

۳. از والدین و مربیان تقاضا می‌کنم به همدیگر خطرات این اقدام و تبعات تماشای هرزه نگاری توسط کودکان را گوشزد کنند.

۴. از فعالان فضای مجازی می‌خواهم با صفحاتی که محتواهای اینچنینی را منتشر می‌کنند، مقابله و ضمن گزارش این صفحات، نارضایتی خودشان را اعلام کنند.

۵. از دادستانی، وزارت ارتباطات و پلیس فتا درخواست می‌کنم براساس بند۶ ماده ۱۰ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، با کسانی که به این محتوای مبتذل، دسترسی کودکان را ایجاد می‌کنند یا آن را به آنها ارایه می‌دهند؛ برخورد کنند.

ما برای آینده ایران و فرزندانمان باید جلوی این خطای بزرگ بایستیم.
۷