تبیان، دستیار زندگی

این 6 سوال متفاوت را از کودک‌تان بپرسید

یکی از روش‌هایی که می‌توانید با کودکان خود ارتباط بگیرید و توجه خود را به آن‌ها نشان دهید، این است که آن‌ها را درگیر مکالمات معنی‌دار کنید. قبل از این‌که به زمان شلوغ خود در روز برسید، به فرزندتان اجازه دهید یک گفت‌وگوی دونفره و رو در رو با شما داشته باشد تا پیوند و اعتماد بین شما برقرار شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کودکان، ارتباط والدین با کودک، خانواده،

نویسنده : مهساکسنوی | روزنامه‌نگار
بچه‌ها فوق‌العاده هستند، اما بسیاری از اوقات دوست دارند توجه ما را جلب کنند ،به خصوص هنگامی که ما به عنوان مادرشان بیش از حد مشغول انجام کارهای‌مان هستیم. آن‌ها می‌خواهند بخشی از کارهای ما باشند و اگر بیش از حد معمول ما را درگیر ببینند، کلافه خواهندشد. این کار بچه‌ها ممکن است برای شما استرس‌آور باشد و از کار روزانه‌تان بمانید. یکی از روش‌هایی که می‌توانید با کودکان خود ارتباط بگیرید و توجه خود را به آن‌ها نشان دهید، این است که آن‌ها را درگیر مکالمات معنی‌دار کنید. قبل از این‌که به زمان شلوغ خود در روز برسید، به فرزندتان اجازه دهید یک گفت‌وگوی دونفره و رو در رو با شما داشته باشد تا پیوند و اعتماد بین شما برقرار شود. در ادامه به چند سوال متفاوت که می‌توانید در باره آن‌ها با کودک خود حرف بزنید، می‌پردازیم.

چه‌چیزی تو را خوشحال می‌کند؟

طرح این سوال و صحبت کردن در باره آن با کودک، می‌تواند به شما به صورت کاملا روشن علایق فرزندتان را نشان دهد و شما به عنوان یک مادر خواهید دانست که چطور می‌توانید باعث شادی کودک خود شوید.

چطور دوست داری به دیگران کمک کنی؟

با این سوال به کودک خود، فرهنگ کمک کردن به دیگران را خواهید آموخت و به او به‌صورت غیرمستقیم آموزش همدلی با دیگران را خواهید داد.

 تصویر کودک شما از یک خانواده کامل، به شما کمک می‌کند که کاستی‌ها را بفهمید و خواسته‌ کودک خود را به صورت منطقی برآورده کنید.



چه خاطره‌ای تو را خوشحال می‌کند؟

تعریف کردن خاطرات خوب و خوشایند از طرف فرزندتان هم حال وهوای کودک را با نشاط می‌کند و هم شما خواهید فهمید چه کاری در گذشته ،کودک شما را خوشحال کرده‌ و می‌توانید آن خاطره خوب را برای او بازسازی کنید.

چند کار را که می‌خواهی در تابستان انجام بدهی، نام ببر؟

با صحبت در باره کارهای آینده به فرزند خود آینده‌نگری، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری را خواهید آموخت و کودک شما برای زندگی‌اش در آینده برنامه‌ریزی خواهدکرد.

اگر بخواهی به من یک لقب خوب بدهی، آن چیست؟

بگذارید فرزند‌تان یاد بگیرد که وجهه خوب هرکسی را ببیند و در ذات هرکسی دنبال خوبی‌ها باشد و فقط صفات بد را نبیند.

خانواده خوشبخت چه‌جوری است؟

تصویر کودک شما از یک خانواده کامل، به شما کمک می‌کند که کاستی‌ها را بفهمید و خواسته‌ کودک خود را به صورت منطقی برآورده کنید.

منبع: روزنامه خراسان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .