تبیان، دستیار زندگی

آموزش نقاشی درباره عید نوروز به کودکان

عید نوروز از جشن‌های بزرگ ما ایرانیان است و کودکان برای این جشن شور و شوق زیادی از خود نشان می‌دهند، نقاشی کردن یکی از کارهای تفریحی و سرگرم کننده برای دانش آموزان در تعطیلات عید محسوب می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آموزش نقاشی درباره عید نوروز به کودکان
نقاشی عید نوروز برای کودکان ایده ای جالب و خلاقانه است که یکی از فعالیت های لذت بخش برای آن ها به شما می‌رود و کودک می تواند از طریق نقاشی با دنیای اطراف خود رابطه برقرار کرده و همچنینک با کشیدن نقاشی نه تنها سرگرم می شود بلکه با آداب و رسوم و سنت های ایرانی نیز آشنا می شود.

با توجه به این نکته؛ شما می توانید از نقاشی به عنوان راه ارتباطی با کودک خود استفاده کرده و او را با آداب و رسوم مختلف این ایام آشنا کنید.

همانطور که می دانید نقاشی های کودکانه مضامین مختلفی دارند و یکی از آن ها نقاشی عید نوروز  و کشیدن سفره هفت سین و یا نقاشی روی تخم مرغ سفره هفت سین است، این نقاشی ها باعث می شود تا کودکان با چگونگی برگزاری این عید بزرگ آشنا شوند.نقاشی عیدنوروز، نقاشی سفره هفت سین و نقاشی روز طبیعت از جمله جذاب ترین نقاشی های کودکانه در آغاز فصل بهار هستند که بهتر است شما این نوع نقاشی ها را برای رنگ آمیزی کودکان تهیه کنید تا کودکان را با وسایل سفره هفت سین و چگونگی برگزاری این عید باستانی در ایران آشنا سازید.

نقاشی سفره هفت سین

نقاشی سفره هفت سین برای کودکان

جشن نوروز یکی از بزرگ ترین جشن ایرانی ها به شمار می رود. مراسم عید نوروز از گذشته تا به امروز تغییرات مختلفی کرده است اما برخی از عادات این جشن بزرگ از گذشته تا به امروز همچنان باقی مانده است. یکی از این عادات زیبا چیدن سفر هفت سین می باشد.

نقاشی سفره هفت سین
از آن جایی که کودکان به نقاشی علاقه بسیاری دارند، با نقاشی سفره هفت سین می توان آگاهی آن ها را در مورد سنت های تاریخی ایرانیان در عید نوروز افزایش داد. مدل نقاشی هفت سین بسیار ساده بوده و مناسب بچه ها و دانش آموزان کوچکتر مانند کودکان پیش دبستانی و یا کلاس اول دبستان است.

نقاشی سفره هفت سین
کشیدن نقاشی هفت سین نوروز از دوران کلاس اول دبستان ما تا امروز که فرزندان مان وارد کلاس اول ابتدایی شده اند همیشه موضوع نقاشی عید نوروز برای رنگ آمیزی در منزل بوده است، حتی زمانی که پیک های نوروزی به دانش آموزان دبستانی داده می شد یکی از موضوعات نقاشی در مورد آداب و رسوم عید نوروز بود.

نقاشی سفره هفت سین
رنگ آمیزی نقاشی های پیک نوروزی یک موضوع خیلی مهم تحصیلی محسوب می شود و همیشه یک صفحه برای نقاشی کشیدن سفره هفت سین یا کشیدن یک نقاشی با موضوع عید نوروز پایه ثابت و بدون تغییر نقاشی ها و رنگ آمیزی های پیک های بهاره دانش آموزی محسوب می شود و برای آن نمره در نظر گرفته شده است.

نقاشی سفره هفت سین
رنگ آمیزی نقاشی سفره هفت سین از سرگرمی های جالب و مورد علاقه دانش آموزان دبستانی می باشد که آنها با انجام آن تصورات خود را از آداب و رسوم عید نوروز بر روی کاغذ می آورند.

نقاشی سفره هفت سین
شاید از نظر والدین، کشیدن نقاشی سفره هفت سین برای کلاس اولی ها در نگاه اول کار سخت و پیچیده ای باشد ولی شما در کنار کودکان خود می توانید به آنها کمک کنید تا نقاشی ساده سفره هفت سین را با شکل های ساده هندسی (دایره، مربع، مستطیل) بکشد.

نقاشی سفره هفت سین

نقاشی سفره هفت سین برای رنگ آمیزی

چیدن سفره هفت سین و دید و بازدید ها یکی از سنت های قدیمی و زیبا به مناسبت فرا رسیدن عیدنوروز هستند که نقاشی های کودکانه زیادی درباره این موضوعات کشیده شده اند.
نقاشی سفره هفت سین
نقاشی های سفره هفت سین مناسب برای کودکان دبستانی مضامین مختلفی دارند یکی از انواع نقاشی های جالب برای رنگ آمیزی کردن کودکان نقاشی سبزه سفره هفت سین عید نوروز است که شما می توانید با تهیه نمونه و طرح این نوع نقاشی ها، کودک تان را با چگونگی برگزاری عید نوروز در ایران آشنا سازید.

نقاشی سفره هفت سین
نقاشی سفره هفت سین عید نوروز از انواع نقاشی های سرگرم کننده و زیبا برای رنگ آمیزی کودکان در تعطیلات عید هستند و شما والدین گرامی می توانید با پیدا کردن طرح نقاشی های کودکانه سفره هفت سین، فرزندان تان را به بهترین شکل در تعطیلات نوروز سرگرم کنید.

نقاشی سفره هفت سین

فواید نقاشی کشیدن برای کودکان

دانش آموزان به دلیل اینکه تازه وارد دنیای تحصیل شده اند و نیاز به رشد ذهنی زیادی دارند با کشیدن نقاشی می توانند ذهن شان را آماده یادگیری بیشتر کنند.هدف از نقاشی کشیدن در عید نوروز این است که کودک شما بیشتر با جامعه پیرامون خود و سبک زندگی خانواده و هموطنان خود آشنا شود، همچنین دانش آموزان می توانند از  طرح های نقاشی سفره هفت به عنوان ایده نقاشی عید نوروز استفاده کنند و پس از تعطیلات به مدرسه ببرند.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .