تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه کیک چای و دارچین

کیک چای و دارچین ، عصرانه ای دلچسب برای کسانی که می خواهند یک روز خوب را در کنار خانواده خود سپری کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کیک چای و دارچین
کیک چای و دارچین، کیکی خوش عطر ، که طعم بسیار خوبی هم دارد و به آسانی تهیه می شود. پیشنهادمی کنیم آن را درست کنید و به عنوان عصرانه در کنار چای میل کنید.

 دارچین موجود در این کیک آن را خوشبو و خوش طعم می کند. این ادویه خوش عطر ، خواص زیادی برای سلامتی دارد. در طب سنتی برای دارچین خواص بسیار زیادی از کمک به لاغری و درمان تنگی نفس گرفته تا کاهش فشار و قند خون و کنترل دیابت و کم کاری تیروئید مطرح می‌شود.

مطالعات نشان داده است که عصاره دارچین می تواند به پیشگیری از آلزایمر کمک کند و تاثیرگذار باشد. دو ترکیب موجود در آن، بنام اپیکاتچین و سینامالدهاید، ممکن است به مبارزه با از دست دادن حافظه کمک کند و همچنین از رشد رشته ای در سلول های مغزی که عامل آلزایمر هستند، جلوگیری می کند.

 در طب سنتی برای دارچین خواص بسیار زیادی از کمک به لاغری و درمان تنگی نفس گرفته تا کاهش فشار و قند خون و کنترل دیابت و کم کاری تیروئید مطرح می‌شود.


 همچنین این ادویه، به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، می تواند از قلب و شریان های اطراف آن در برابر عفونت و آسیب ها محافظت کند.

امروز دارچین گیاه ارزان‌قیمتی است که به راحتی در دسترس است و در هر جایی پیدا می شود و در بسیاری از غذاها، شیرینی‌ها و داروها استفاده می‌شود.

در ادامه طرز تهیه کیک چای و دارچین را بیان می کنیم:

مواد لازم:


تخم مرغ: سه عدد

شکر: یک و نیم پیمانه

چای دم کرده و سرد شده: نصف پیمانه

شیر: نصف پیمانه

روغن مایع: نصــف پیمانه

وانیـل: یک چهارم قاشق چــایخوری

دارچین: یک قاشق سوپخــوری

آرد: دو و نیم پیمـانه

بیکینـگ‌پـودر: دو قاشق چایخوری

 طرز تهیه:


برای تهیه این کیک خوشمزه؛ابتدا تخم‌مرغ‌ها را به همراه شکربا همزن برقی خوب هم بزنیدتا حجیم و سبک شوند، سپس وانیل را بریزید و به هم زدن ادامه دهید.چای، شیر و روغن را نیز اضافه کنید و با سایر مواد مخلوط کنید.
آرد را همراه با دارچین و بیکینگ‌پودر الک کرده، به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا گلوله‌ای نداشته باشد.اگر دوست داشتید می توانید، گردو،کشمش و پوست پرتقال رنده شده را هم به مواد اضافه کنید.
مواد را در قالبی که چرب کرده و کمی آردپاشی کرده‌اید، بریزید و آن را در فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد به مدت ۴۰ دقیقه بگذارید تا بپزد.پس از پخت روی آن را با پودر شکر تزیین می‌کنیم.
نکته:هر چه چای غلیظ تر و پررنگ تر شود،کیک هم تیره تر می شود.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .